کد خبر : 13460 / /
/

.عدم احراز شرایط حرفه‌ای مورد نظر AFC موجب شد استقلال، پرسپولیس و گل گهر مجوز حضور در لیگ قهرمانان را پیدا نکنند و باید تماشاگر تلاش سپاهان و فولاد در این عرصه باشند.

 

اگر کنفدراسیون حکم به محرومیت دو ساله استقلال و پرسپولیس بدهد، طبق اساسنامه مرتکب تخلف شده است.

.عدم احراز شرایط حرفه‌ای مورد نظر AFC موجب شد استقلال، پرسپولیس و گل گهر مجوز حضور در لیگ قهرمانان را پیدا نکنند و باید تماشاگر تلاش سپاهان و فولاد در این عرصه باشند. پس از قطعی شدن عدم حضور استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان، شایعه محرومیت آنها از فصل ۲۰۲۳ این مسابقات نیز مطرح شد ولی حالا وضعیت به گونه دیگری شده و خبرهای رسیده از مالزی در این رابطه امیدوارکننده است .

محرومیت دو ساله ممنوع

براساس قوانین کمیته تعیین وضعیت مستقر در تمام کنفدراسیون‌های فوتبال جهان ،تیم‌هایی که شرایط حرفه‌ای را احراز نکرده باشند، حق شرکت در عالی‌ترین سطح مسابقات بین‌المللی باشگاهی قاره خود را ندارند ولی در بخشی از همان قوانین آمده که هر باشگاه بلافاصله پس از احراز شرایط حرفه‌ای مورد نظر، می‌تواند از دوره بعدی مسابقات بین‌المللی باشگاهی در آن حاضر شود به همین خاطر کنفدراسیون فوتبال آسیا نمی‌تواند شاگردان فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی را از همین حالا از حضور در لیگ قهرمانان فصل ۲۰۲۳ محروم کند و اگر دست به چنین کاری بزند، استقلال و پرسپولیس می‌توانند شکایت کنند.

فیفا و دادگاه عالی ورزش

اگر کنفدراسیون حکم به محرومیت دو ساله استقلال و پرسپولیس بدهد، طبق اساسنامه مرتکب تخلف شده است و حق شکایت برای این دو باشگاه ایرانی کاملاً محفوظ باقی می‌ماند. سیگنال‌های رسیده از مالزی نشان می‌دهد اگر کمیته انضباطی یا اخلاق AFC دست به چنین کاری بزنند، براساس قوانین فیفا مرتکب جرم شده است و استقلال و پرسپولیس می‌توانند به خود فدراسیون جهانی فوتبال یا دادگاه عالی ورزش شکایت کنند و علاوه بر پیگیری برای لغو آن ،بابت اعاده حیثیت، درخواست غرامت هم داشته باشند.البته مقامات کنفدراسیون این قوانین را می‌دانند و بعید به نظر می‌رسد محرومیت دو ساله در نظر بگیرند ولی ...

جریمه محفوظ

محروم نشدن استقلال و پرسپولیس و محفوظ ماندن حق شکایت آنها به‌معنای بسته‌شدن پرونده جریمه فوتبال ایران بابت اتفاقات اخیر نیست. کنفدراسیون فوتبال آسیا سال گذشته فدراسیون فوتبال ما را بابت نقص مدارک و عدم احراز شرایط حرفه‌ای برخی نمایندگان کشورمان جریمه تعلیقی کرد و هیچ بعید نیست به خاطر اتفاقات رخ داده برای استقلال، پرسپولیس و گل گهر ،این بار جریمه نقدی سنگین‌تر و البته قطعی‌ برایمان منظور کند. قوانین هم به گونه‌ای است که اجازه چنین کاری را به کنفدراسیون می‌دهد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.