کد خبر : 13586 / /
/

قیمت خودرو|جدیدترین قیمت خودرو| اخبار بازار خودرو| اخبار قیمت خودرو

به گفته فعالان بازار خودرو نوسان الاکنگی پی در پی نرخ دلار در هفته جاری فعالان بازار خودرو را خسته کرد و این امر موجب شد تا امروز شاهد آن باشیم که بازار بدون توجه به نرخ دلار و نتایج مذاکرات در بازار با رشد قیمت عرضه شود.

قیمت خودرو در بازار امروز 6 بهمن ۱۴۰۰ را در این گزارش مشاهده می کنید. مشاهدات نشان می دهد قیمت خودرو، امروز در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات روز گذشته با کاهش همراه است. قیمت خودرو در سالهای اخیر با نوسان شدید همراه بوده. قیمت خودرو به شدت بالا رفته است. آخرین قیمت خودرو را ملاحظه می کنید.

آنطور که نمایشگاه داران خودرو می‌گویند: قیمت خودرو در آخرین روز‌های کاری این هفته اندکی عقب‌نشینی کرد و بیشتر خودرو‌ها در بازار امروز کاهش یک تا دو میلیون تومانی قیمت را تجربه کردند.

موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو نرخ معامله ای خودروهای داخلی و خارجی در بازار آزاد رااعلام کرد.

قیمت خودرو

 قیمت خودرو + جدول

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان- بر اساس معاملات انجام شده امروز (ششم بهمن ۱۴۰۰)  قیمت خودرو در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات روز گذشته با کاهش همراه است.

 قیمت خودرو

قیمت خودرو

قیمت خودرو| الاکنگ قیمتی خودرو با دلار

5 بهمن 1400 رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که بسیاری از پرتیراژهای ایران خودرو با رشد 1 میلیون تومانی در بازار عرضه شدند.

 رشد قیمت پرتیراژهای ایران خودرو امروز در حالی ثبت شد که نرخ دلار   امروز نوسان رو به پایین داشت، اما ایران خودرویی ها بی تفاوت نسبت به نرخ دلار شکل افزایشی در بازار به خود گرفتند.

به گفته فعالان بازار خودرو نوسان الاکنگی پی در پی نرخ دلار در هفته جاری فعالان بازار خودرو را خسته کرد و این امر موجب شد تا امروز شاهد آن باشیم که بازار بدون توجه به نرخ دلار و نتایج مذاکرات در بازار با رشد قیمت عرضه شود.

از سوی دیگر همچنین نوسان پی در پی قیمت خودرو در حالی است که به گفته فعالان بازار خودرو همچنان خریداران و فروشندگان تمایلی برای ورود به بازار از خود نشان نمی دهند. ظاهرا هر چند بازار خودرو از طولانی شدند مذاکرات و نوسان پی در پی نرخ دلار خسته شده است، اما خریداران و فروشندگان انتظار را به ورود به بازار ترجیح می دهند.

قیمت های جدید محصولات ایران خودرو

 از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، «پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF7» و «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «سمند LX با موتورEF7»، «دنا معمولی» و «پژو 206 تیپ 5» و «پژو 206 صندقدار» در بازار با رشد قیمت عرضه شده اند.

براساس رصد بازار خودرو در میان خانواده دنا نیز امروز «دنا معمولی» با رشد 2 میلیون تومانی در بازار 354 شد. اما قیمت «دنا پلاس توربو اتوماتیک» امروز بدون تغییر در بازار 510 میلیون تومان رسید.

در میان خانواده 206 نیز هرچند «پژو 206 تیپ 2» تغییر قیمت نداشت و 272 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد، اما «پژو 206 تیپ 5»  و «پژو 206  صندوقدار» امروز با رشد یک میلیونی در بازار با قیمت 310 و 309 میلیون تومان قیمت خوردند. 

در میان خانواده سمند نیز امروز شاهد رشد 2 میلیونی قیمت «سمند LX با موتورEF7» در بازار بودیم و قیمت این خودرو در بازار 284 میلیون تومانی شد، اما قیمت «سمند سورن پلاس» نیز امروز بدون تغییر در بازار به 316 میلیون تومان رسید.

فاصله قیمت بین کارخانه و بازار

ایران خودرو پژو 207 با سقف پانوراما با قیمت حدود 233 میلیون و 500 هزار تومان برای مشتریان فاکتور می کنند درحالی که این خودرو این روزها در بازار با قیمت 368 میلیون تومان معامله می شود. بنابراین چنانچه متقاضیان بتوانند برنده قرعه کشی شوند در جا حدود 134 میلیون تومان سود به دست می آورند.

ایران خودرو در اولین ماه از فصل زمستان در مجموع برگزاری 5 طرح فروش را در دستور کار داشت. از این 5 طرح دو طرح به فروش فوق العاده محصولات داخلی، دو طرح به پیش فروش و یک طرح به فروش فوق العاده دو عضو خانواده هایما اختصاص داشت.

آبی های جاده مخصوص در چهار طرح فروش فوق العاده و پیش فروش سبدی از محصولات خود شامل دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ، دنا پلاس با گیربکس دستی و موتور توربو شارژ، رانا پلاس، رانا پلاس با سقف شیشه ای (پانوراما)، پژو 207 با سقف پانوراما، سمند سورن پلاس و تارا دستی را ارائه کردند.

اما در میان این محصولات پژو 207 با سقف پانوراما به نوعی گوی سبقت را از بقیه ربود و به تنهایی 60 درصد متقاضیان شرکت کننده در چهار طرح فروش یاد شده را به خود اختصاص داد.

در چهار طرحی که غول آبی جاده مخصوص در دی ماه برگزار کرد در مجموع بیش از 9 میلیون و 370 هزار متقاضی بخط شدند. اما همان طور که اشاره شد صف پژو 207 با سقف پانوراما از بقیه شلوغ تر بود و بیش از پنج میلیون و 610 هزار متقاضی برای این خودرو ثبت نام کردند.

اما چرا این محصول هاچ بک (بدون صندوق) این میزان پرطرفدار است. فارغ از محبوبیت برند پژو و همچنین علاقه مشتریان ایرانی به اعضای خانواده 207 به عنوان محصولات بروز شده پژو 206 آنچه سبب شده تا این حد خریداران به دنبال به دست آوردن پژو 207 با سقف پانوراما از مسیر طرح های فروش باشند را باید در فاصله قیمتی این خودرو در کارخانه و بازار جست و جو کرد.

تعداد متقاضیان فروش دی ماهی ایران خودرو

در حال حاضر ایران خودرویی پژو 207 با سقف پانوراما با قیمت حدود 233 میلیون و 500 هزار تومان برای مشتریان فاکتور می کنند این درحالیست که این خودرو این روزها در بازار با قیمت 368 میلیون تومان معامله می شود. بنایراین چنانچه متقاضیان بتوانند از مسیر  قرعه کشی این خودرو را در اختیار بگیرند در جا حدود 134 میلیون تومان سود به دست می آورند. در میان محصولات حاضر در قرعه کشی ایران خودرو تنها رقیب پژو 207 با سقف پانوراما، دنا پلاس با گیربکس دستی و موتور توربو شارژ است. این خودروی سدان حدود 149 میلیون تومان فاصله قیمت میدان کارخانه و بازار را تجربه می کند. متقاضیان چنانچه خوش شانس باشند و در قرعه کشی اسمشان از گردونه خارج شود باید برای در اختیار گرفتن دنا پلاس توربو حدود 336 میلیون تومان به حساب ایران خودرو واریز کنند اما همین خودرو در بازار 485 میلیون تومان قیمت دارد. اما طول صف دنا پلاس دستی با موتور توربو شارژ با صف پژو 207 با سقف پانوراما قابل قیاس نیست. در حالیکه برای پژو 207 پانوراما بیش از 5 میلیون و 610 هزار نفر در چهار طرح فروش ثبت نام کردند دنا پلاس دستی با موتور توربو شارژ در مجموع چهار طرح فروش یاد شده تنها نزدیک به 146 هزار و 500 متقاضی را به خود دید. اگر تعداد متقاضیان را به تعداد خودروهای عرضه شد تقسیم کنیم شانس در اختیار گرفتن پژو 207 با سقف پانوراما یک به 637 است اما شانس بردن دنا پلاس دستی با موتور توربو شارژ یک به 101 است. بنابراین متقاضیان این خودرو شانس بیشتری برای تصاحب دنا پلاس با گیربکس دستی و موتور توربو شارژ دارند. اما قیمت کارخانه ای دنا پلاس دستی با موتور توربو شارژ مانع از حضور متقاضیان در صف ثبت نام این خودرو می شود. در شرایطی که پژو 207 با سقف پانوراما با قیمتی در حدود 233 میلیون و 500 هزار تومان در دسترس خریداران است اما دنا پلاس با گیربکس دستی و موتور توربو شارژ قیمتی حدود 336 میلیون تومان دارد. همین فاصله حدود 103 میلیون تومانی باعث می شود متقاضیان قید سود بیشتر (فاصله بیشتر قیمتی میان کارخانه و بازار) و شانس برنده شدن بیشتر دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس دستی را بزنند و به دنبال پژو 207 با سقف پانوراما باشند.

تعداد محصولات عرضه شده ایران خودرو درفروش های دی ماه

در جایگاه سوم فاصله قمیتی میان کارخانه و بازار تارا با گیربکس دستی قرار دارد. این خودرو این روزها فاصله قیمتی حدود 128 میلیون تومان را دارد. قیمت کارخانه تارا دستی حدود 290 میلیون و 500 هزار تومان است اما معامله گران این خودرو را با قیمت 418 میلیون داد و ستد می کنند.دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ نیز بعد از تارا در جایگاه چهار سوداروی قرار دارد. متقاضیان این خودرو چنانچه این خودرو را از مسیر قرعه کشی در اختیار بگیرند سودی حدود 106 میلیون تومان را به حساب خود واریز می کنند. سه محصول رانا پلاس، سمند سورن پلاس و رانا پلاس با سقف پانوراما به ترتیب کمتری سودآوری را برای متقاضیان دارند. حاشیه سود رانا پلاس با سقف پانوراما حدود 78 میلیون تومان برآرود می شود. فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار سمند سورن پلاس حدود 72 میلیون تومان است و رانا پلاس نیز 58 میلیون تومان حاشیه سود را به خود می بیند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.