کد خبر : 13636 / /
/

با وجود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی و زیان انباشته و کیفیت پایین محصولات، ثبت‌نام خودرو در طرح‌های فروش خودرو یارانه‌ای همچنان توسط دو خودروسازی بزرگ کشور به صورت زنجیره‌وار ادامه دارد.

 

علی‌ررغم انتقادات به دو خودروسازی بزرگ کشور، همچنان فروش خودرو یارانه‌ای به صورت زنجیره‌وار ادامه دارد. امروز آخرین مهلت برای ثبت‌نام در طرح توزیع یارانه شرکت خودروسازی سایپا است.

با وجود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی و زیان انباشته و کیفیت پایین محصولات، ثبت‌نام خودرو در طرح‌های فروش خودرو یارانه‌ای همچنان توسط دو خودروسازی بزرگ کشور به صورت زنجیره‌وار ادامه دارد.

خودروسازی‌ها در حالی به فروش خودروهای خود به قیمتی کمتر از بازار ادامه می‌دهند که کیفیت خودروهای ساخته شده در چند هفته اخیر انتقادات بسیاری را به همراه داشته است.

در حادثه تصادف زنجیره‌ای در جاده بهبهان-رامهرمز، حدود ۶۰ خودرو آسیب دیدند. به گفته رئیس پلیس راهور کشور، ایربگ هیچ یک از این خودروها باز نشد.

جدیدترین طرح ثبت‌نام خودرو

در جدیدترین طرح فروش خودرو، شرکت خودروسازی سایپا فروش فوق‌العاده خود را از روز گذشته آغاز کرده است، متقاضیان ثبت‌نام باید به سامانه ثبت‌نامی به آدرس saipa.iranecar.com مراجعه کنند.

در طرح یارانه بهمن، شرکت خودروسازی سایپا خودرو‌های کوییک با گیربکس معمولی، کوییک R با گیربکس معمولی، تیبا EX ۲ رینگ فولادی، سایپا SE ۱۵۱ موتور M ۱۳ و کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک و تیبا sx با موتور M۱۵ عرضه می‌شوند.

حلقه قبلی زنجیره فروش خودرو یارانه‌ای توسط شرکت خودروسازی ایران‌خودرو اجرا شد. جدیدترین طرح توزیع یارانه جدید ایران خودرو (بهمن ۱۴۰۰) از روز سه‌شنبه پنجم بهمن ماه آغاز شد و تا پایان روز گذشته یعنی پنج‌شنبه، هفتم بهمن ادامه داشت.

ثبت‌نام در طرح خودرو یارانه‌ای ایران‌خودرو نیز همانند طرح‌های قبلی به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه ثبت‌نامی ایران‌خودرو انجام شد.

فروش فوق‌العاده خودروهای سایپا

کوییک با گیربکس معمولی با قیمت ۱۶۵ میلیون و ۸۳۸ هزار عرضه می‌شود. قیمت این خودرو در بازار، حدود ۱۹۵ میلیون تومان است.

کوییک R با گیربکس معمولی در این طرح ۱۷۵ میلیون و ۶۹۵ هزار تومان است، اما در بازار  ۱۹۹ میلیون تومان قیمت دارد.

تیبا EX2 رینگ فولادی با قیمت ۱۲۵ میلیون و ۷۷ هزار تومان به فروش می‌رسد و قیمت آن در بازار ۱۸۵ میلیون تومان است.

سایپا SE 151 نیز در این طرح حدود ۱۴۷ میلیون تومان قیمت دارد.

متقاضیان کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک هم باید آن را به قیمت ۲۷۴ میلیون و ۶۶۴ هزار تومان بخرند که اختلاف قیمت زیادی با بازار ندارد.

در این طرح قیمت تیبا SX موتور M15 نیز  ۱۱۸ میلیون و ۱۲۹ هزار تومان است اما در بازار ۱۸۰ میلیون تومان قیمت دارد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.