کد خبر : 13670 / /
/

واکسن آسترازنکا یکی از واکسن های موثر علیه کروناست. در روزهای اخیر شایعاتی درباره عدم تزریق واکسن آسترازنکا در ایران مطرح شده است.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت نوشت: این وزارتخانه از ابتدا اعلام کرده بود که به علت برخی عوارض نادر واکسن آسترازنکا، در گروه سنی زیر ۵۰ سال سایر واکسن‌ها ارجح هستند.

واکسن آسترازنکا یکی از واکسن های موثر علیه کروناست. در روزهای اخیر شایعاتی درباره عدم تزریق واکسن آسترازنکا در ایران مطرح شده است. در این میان اما وزارت بهداشت شایعات مربوط به عوارض جدی واکسن آسترازنکا را تکذیب کرد. البته نباید فراموش کرد که میزان محدودی واکسن آسترازنکا وارد ایران شده است و هم اکنون موجودی واکسن آسترازنکا در کشورمان رو به پایان است.

 

محمد هاشمی، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در صفحه شخصی خود در توئیتر در رشته توئیتی نوشت: ‌واکسن ‎آسترازنکا از جمله واکسن‌های موثر علیه بیماری کرونا است که صد‌ها میلیون دوز آن در دنیا و حدود ۱۱ میلیون دوز در ایران استفاده شده است.

از ابتدا وزارت بهداشت اعلام کرده بود که به دلیل برخی عوارض نادر، در گروه سنی زیر ۵۰ سال سایر واکسن‌ها ارجح هستند.

وی در توئیت دوم این رشته توئیت نوشت: ‌در ماه‌های اخیر و فراهم شدن انواع واکسن‌ها، توصیه کشوری اولویت دادن مصرف به نوبت دوم (تکمیل دو نوبت) و واکسیناسیون مسافران پس از کسب رضایت از افراد بوده است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.