کد خبر : 13796 / /
/

یک سناتور آمریکایی ضمن تقدیر از تلاش های دوحه در راستای احیای برجام تاکید کرد: امیدواریم به کمک قطر بتوانیم تمام طرف ها را به توافق هسته ای بازگردانیم.

سناتور دموکرات آمریکایی گفت: از نقش قطر در تلاش برای باز گرداندن ایرانی ها به میز مذاکرات بسیار تشکر می کنیم.

 یک سناتور آمریکایی ضمن تقدیر از تلاش های دوحه در راستای احیای برجام تاکید کرد: امیدواریم به کمک قطر بتوانیم تمام طرف ها را به توافق هسته ای بازگردانیم.

کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکایی در گفت وگو با شبکه قطری الجزیره تاکید: امیدوارم که به کمک قطر بتوانیم تمام طرف ها را توافق هسته ای بازگردانیم.

وی گفت: از نقش قطر در تلاش برای باز گرداندن ایرانی ها به میز مذاکرات بسیار تشکر می کنیم.

این سناتور آمریکایی همچنین خاطرنشان کرد: امیدواریم که یک گفت وگوی امنیتی منطقه ای برگزار شود و کشور قطر آماده است تا یک بازیگر اصلی در این گفت وگو باشد.

کریس مورفی اخیرا نیز با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر به انتقاد از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا برای کنار گذاشتن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پرداخت.

این سناتور دموکرات نوشت: خروج ترامپ از برجام، تصمیمی که وزیر امور خارجه و دفاع او نیز با آن مخالف بودند، به عنوان یکی از احمقانه‌ترین و خطرناک‌ترین تصمیمات در عرصه سیاست خارجی طی ۵۰ سال اخیر تلقی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، تقدیر و تشکر کریس مورفی از نقش قطر در مذاکرات هسته ای درحالی است که شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر اکنون به واشنگتن سفر کرده است و شب گذشته با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد. مقامات آمریکایی گفته بودند که او در دیدار با جو بایدن درخصوص مساله ایران رایزنی خواهد کرد.

همچنین محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امورخارجه قطر چند روز پیش از سفر امیر قطر به آمریکا، به تهران سفر و با مقامات ایرانی دیدار کرده بود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.