کد خبر : 13811 / /
/

یلدا کاسبی در گفت و گویی با ایسنا درباره وضعیت جسمی پدرش که مدتی است به دلیل نارسایی قلبی تحت مراقبت است، گفت: خدا را شکر حال پدر نسبت به روزهای گذشته بهتر است.

 

دختر محمد کاسبی روند درمان هنرمند پیشکسوت کشورمان که همچنان در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری است را تشریح کرد.

یلدا کاسبی در گفت و گویی با ایسنا درباره وضعیت جسمی پدرش که مدتی است به دلیل نارسایی قلبی تحت مراقبت است، گفت: خدا را شکر حال پدر نسبت به روزهای گذشته بهتر است ولی برای سلامت کامل باید صبر کنیم. ۲۶ دی ماه بود که پدر در بخش سی سی یو بیمارستان عرفان به صورت اورژانسی بستری شد و متاسفانه به دلیل نارسایی حاد قلبی اصلا وضعیت مناسب نداشتند.

او ادامه داد: حدود ۱۰۰ روز پیش قلب پدر را آنژیو کردیم اما متاسفانه به دلیل اینکه ماهیچه های قلب فرسوده شده‌اند و طبیعتا بعد از آنژیو، گردش خون و پمپاژ به سختی انجام می‌شود به همین دلیل سطح اکسیژن و فشار خون پایین می‌آید و برای ثابت نگه داشتن و رسیدن به یک شرایط پایدار، پدرم همچنان در بخش سی‌سی‌یو تحت مراقبت است و هنوز پزشک معالج ایشان، دکتر بابک شریف کاشانی به آن شرایط دلخواه نرسیده‌اند. ابتدا قرار بود دریچه آئورت قلب پدر را عوض کنند که شاید اوضاع بهتر شود اما به علت وضعیت جسمی اش یعنی همین نارسایی شدید قلبی، سن و سال و فاکتورهای دیگر نمی توانند این کار را انجام بدهند.

دختر این هنرمند همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر به پیوند قلب مصنوعی فکر می کنند و قطعا برای این اقدام، باید چند دقیقه‌ای قلب را از کار بیندازند، بنابراین ریسک بالایی است و هرگونه حرکت در حیطه درمان جراحی روی قلب فعلاً به ایست زمانی خورده است. واقعا نمی‌دانیم چقدر زمان ببرد. شاید یک ماه یا ۴۰ روز، فقط باید صبر کنیم و تا زمان ایده آل همچنان پدر تحت نظر پزشکان در سی‌سی‌یو هستند تا قلب به درجه ای برسد که دکتر بگوید ریسک کمتر شده و سپس به سراغ پیوند قلب مصنوعی برویم. طی این مدت هم آب ریه های پدر را کشیده اند و بعد از این اقدام، قلب کمی کوچکتر شده و این اقدام برایمان یک امیدواری بود چون قلب کمی خودش را جمع کرد. به هر حال کادر درمان همه تلاش خودشان را می‌کنند. ما با پزشکان متخصص در بیمارستان شهید رجایی مثل دکتر مجید ملکی که از پزشکان متخصص و درجه یک قلب هستند صحبت کرده ایم و ایشان هم پرونده پدر را بررسی می‌کنند و با دکتر شریف کاشانی مشاوره دارند تا ان شاءالله ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

او درباره اینکه این روزها حال روحی محمد کاسبی چطور است؟ گفت: حال روحی پدر خوب است، فقط کمی از فضای بیمارستان و خوابیدن روی تخت خسته و کلافه شده است چون روند درمان خیلی طولانی شد. پدر این مدت مدام روی تخت بود اما در چند روز اخیر فقط توانستند چند قدم ایشان را راه ببرند؛ امیدواریم زودتر حالشان بهتر شود. از طرفی به دلیل اوج گرفتن اُمیکرون به دنبال این هستیم که پدر را به یک اتاق خصوصی با همین مراقبت‌های ویژه سی سی یو منتقل کنیم تا خدای ناکرده بیمار نشوند. باید خیلی مراقبت کنیم چون عملکرد قلب ضعیف شده و اینکه بخواهد به سرعت به ما جواب بدهد، فعلا امکانش وجود ندارد.

یلدا کاسبی با تشکر از هنرمندانی که طی این مدت به دیدن پدرش آمدند و در تماس های تلفنی جویای احوالش بودند، در عین حال خاطرنشان کرد: طی این مدت هنرمندان و مدیران زیادی به زحمت افتادند و با حضورشان در بیمارستان، باعث دلگرمی پدرم شدند. به نقل از پدرم کمال تشکر از همه دوستان را دارم ولی واقعاً ما به خاطر شرایط کرونایی راضی به زحمت نیستیم. با توجه به اینکه شیوع بیماری اُمیکرون هم سریع تر اتفاق می افتد و خطرناک است، به هیچ عنوان راضی به زحمت دوستان نیستیم.

وی در پایان به اسامی مدیران و هنرمندانی که اخیرا به ملاقات محمد کاسبی آمدند اشاره کرد و گفت: محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری و سید امیر جاوید مشاور ایشان، امیرحسین سمیعی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و علی عطایی پیرکوه مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و آقای ناصح مشاور ایشان و عطاالله سلمانیان و مهوش وقاری نیز از هنرمندانی بودند که به تازگی به ملاقات پدر آمدند و خیلی زحمت کشیده اند. همچنین حسین خسروجردی، پژمان جمشیدی، رضا بنفشه‌خواه و حبیب اسماعیلی از هنرمندانی بودند که طی تماس تلفنی جویای احوال پدر شدند. جا دارد از آقای رضا رویگری که با آن شرایط خودشان به همراه علیرضا غروی از مجریان صداوسیما به دیدن پدر آمدند و واقعاً باعث خوشحالی زیاد پدر شدند تشکر فراوان داشته باشم. 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.