کد خبر : 13834 / /
/

«باور کنید من پسر بدی نبودم.فقط 16 سال داشتم و الان از این حادثه به حدی عذاب وجدان دارم که آرزو می کنم خودم مرده بودم.»

جوان دستفروش تهرانی به خاطر عدم توانایی در پرداخت دین ، گوشه زندان است.

نامش عرفان است و زمانی که پا به تحریریه ما می گذارد سراسر تمناست.نگاهش را از ما می دزدد تا مورد قضاوت قرار نگیرد.بعد از 5 سال که از حبس او می گذرد ما اولین افرادی هستیم که در جهانی به نام آزادی ملاقات می کند.و نگران این است که مهر سنگین اتهام قتل، سبب شود به او نگاه شماتت بار داشته باشیم.

«باور کنید من پسر بدی نبودم.فقط 16 سال داشتم و الان از این حادثه به حدی عذاب وجدان دارم که آرزو می کنم خودم مرده بودم.»

قتل جوان تهرانی به دست دستفروش

عرفان فلش بک می زند به 5 سال قبل و در مورد روز حادثه می گوید:«نزدیک عید بود و در نزدیکی فلکه اول تهرانپارس دستفروشی می کردم.آن روز یکی از دوستان من که او هم دستفروش بود به خواهر یکی از مشتریان متلک انداخته بود و من هم در هواخواهی از او وارد دعوا شدم.بعد از زد و خورد دعوا تمام شد اما ساعتی بعد طرف دعوا با عده ای از دوستانش برگشتند و دوباره درگیر شدیم.من یک چاقوی کوچک داشتم که برای نجات خودم از مهلکه دعوا آن را برداشتم و چند ضربه به دو نفر زدم.نمی دانستم یکی از آنها فوت شده است.»

عرفان چند روز بعد از حادثه دستگیر شد:«یکی از افرادی که به او ضربه زدم به شدت مجروح شد.چون زیر 18 سال بودم دادگاه به من حکم قصاص نداد اما باید دیه بپردازم.هم دیه کسی که فوت شده و هم کسی که مجروح شده است.»

خانواد عرفان برای پرداخت دین دار و ندارشان را حراج کردند.پدرش با وانت کار می کرد که ماشینش را فروخت اما هنوز 130 میلیون تومان از دیه مقتول و 230 میلیون تومان از دیه فرد مجروح باقی مانده است.

اگر عرفان نتواند دیه را بپردازد باید در زندان بماند.او در ایام مرخصی زندان به دفتر رکنا آمد و حالا باز هم به روزهای سخت و تلخ حبس بازگشته است.

عرفان در اوج نوجوانی مرتکب خطا شده و حالا پشیمان است.کمک کنید او نوروز امسال در کنار سفره هفت سین خانواده اش حضور پیدا کند.

اگر تمایل دارید به عرفان کمک کنید ،وجه نقدی خود را به شماره کارت زیر به نام پدر عرفان واریز کنید.

 6037697545985530

به نام حیدرقلی رمضانی دره چی

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.