کد خبر : 13865 / /
/

قیمت نفت| گران شدن قیمت نفت| پیش بینی قیمت نفت

نفت خام برنت آمریکا حدود ۰٫۲ درصد افزایش قیمت داشت

قیمت نفت دوباره گران شده است. قیمت نفت به دلیل تنش های اروپای شرقی و خاورمیانه روند صعودی گرفته است. با ادامه روند تنش ها بین روسیه و اوکراین قیمت نفت بالاتر می رود. قیمت نفت امروز حدود ۰٫۲ درصد گران شد. پیش بینی قیمت نفت را در این خبر می خوانید.

قیمت نفت امروز دوباره افزایش داشت و نفت حدود ۰٫۲ درصد گران شد. برخی تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که نفت به ۱۲۰ دلار هم می‌رسد. اما دلایل گرانی دوباره نفت چیست؟

قیمت نفت به 120 دلار می رسد؟

 

نفت خام برنت آمریکا حدود ۰٫۲ درصد افزایش قیمت داشت و امروز به ۸۹ دلار و ۳۳ سنت برای هر بشکه رسید. رویترز گزارش داده بود که علت افزایش قیمت نفت در این یک ماه اخیر، کمبود عرضه و تنش‌های ژئوپلیتیک در اروپای شرقی و خاورمیانه بود. این دلایل باعث رشد ۱۵ درصدی قیمت نفت خام شده بود و نفت را به ۹۰ دلار هم رساند.

تنش‌های میان روسیه و اوکراین حالا به بیشترین حد خود رسیده است و تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند اگر این تنش‌ها برظرف نشود، قیمت نفت به ۱۲۰ دلار هم می‌رسد.

قیمت نفت تا آذر امسال افت زیادی تجربه کرده و به ۷۴ دلار هم رسید اما به یک‌باره رکورد ۷ ساله را زد و حالا به ۹۰ دلار رسیده است.

برخی از کارشناسان انرژی مانند علی شمس اردکانی، رئیس پیشین کمیسیون انرژی اتاق تهران در آن زمان به تجارت‌نیوز گفته بود که ممکن است نفت در چند ماه آینده به ۶۰ دلار هم برسد.

در آن زمان، علت اصلی کاهش قیمت نفت، شیوع سویه جدید کرونا، امیکرون ارزیابی شده بود.

قیمت نفت| سیاست‌ جدید اوپک پلاس در این زمان چیست ؟

بر اساس محاسبات رویترز و آمار اوپک که روز دوشنبه (۱۱ بهمن‌ماه) منتشر شد، این سازمان باید در ماه ژانویه، ۲ میلیون و ۱۲۹ هزار بشکه در روز از تولید خود می‌کاست. اوپک پلاس تا آذر ماه سیاست‌های خود را تغییر نداده بود اما از ژانویه همین امسال، تولید روزانه نفت اعضای اوپک ۲۱۰ هزار بشکه افزایش یافته است.

البته پنج منبع آگاه به رویترز گفته‌اند که اوپک و متحدانش احتمالا در نشست روز چهارشنبه به سیاست فعلی افزایش تدریجی تولید پایبند می‌مانند تا قیمت نفت باز هم صعودی بماند.

یک تحلیل‌گر به رویترز گفته بود که اگر عربستان و روسیه تصمیم بگیرند تولید خود برای جبران تولید کمتر اعضای دیگر را نشان دهند، قیمت‌ها احتمالا کاهش پیدا می‌کند.

نقش ایران در قیمت نفت چیست؟

البته مذاکرات هسته‌ای ایران در وین هم نقش تاثیرگذاری در قیمت نفت دارند. تحلیل‌گر بلومبرگ می‌گوید که اگر توافق انجام شود با آزادسازی ذخایر نفتی خود، باعث کاهش قیمت نفت می‌شود و بحران شدیدی برای معامله‌گران نفت به وجودآمده از بین می‌رود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.