کد خبر : 13917 / /
/

قیمت دلار | قیمت دلار امروز | قیمت دلار و سکه | قیمت دلار به روز

امروز دلار در صرافی ملی برخلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است.

قیمت دلار در صرافی ملی در بازار امروز نسبت به ۲ روز پیش، با ۱۰۰۱۲ تومان کاهش، ۱۵,۱۵۰ تومان نرخ گذاری شد. قیمت دلار در بازار متشکل با افزایش ۰.۰۲ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۵,۱۳۰ تومان معامله شد. قیمت دلار در سامانه سنا در بازار ۲ روز پیش نسبت به ۳ روز پیش، با ۱۹۲ تومان افزایش، ۲۵,۲۵۰ تومان نرخ گذاری شد. قیمت دلار کانادا با کاهش ۱.۶۴ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۱,۳۳۰ تومان معامله شد. آخرین قیمت دلار را در خبر روز دنبال کنید.

جدیدترین قمیت دلار امروز 16 بهمن

امروز دلار در صرافی ملی برخلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است، بطوری که دلار در صرافی ملی که ۲ روز پیش تا ۲۵,۱۶۲ (بیست و پنج هزار و یکصد و شصت و دو ) تومان رسیده بود، امروز - شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ مصادف با ۰۵ فوریه ۲۰۲۲ - با کاهش ۶۶.۰۸ درصدی به ۱۵,۱۵۰ (پانزده هزار و یکصد و پنجاه ) تومان رسید.

قیمت دلار در بازارهای مختلف

امروز دلار در بازار متشکل مانند ۲ روز پیش رشد قیمت را تجربه کرد. دلار در بازار متشکل که ۲ روز پیش تا ۲۵,۱۲۴ (بیست و پنج هزار و یکصد و بیست و چهار ) تومان رسیده بود، امروز - شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ مصادف با ۰۵ فوریه ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۰۲ درصدی به ۲۵,۱۳۰ (بیست و پنج هزار و یکصد و سی ) تومان رسید.

قیمت دلار در سامانه سنا

۲ روز پیش دلار در سامانه سنا مانند ۳ روز پیش رشد قیمت را تجربه کرد. دلار در سامانه سنا که ۳ روز پیش تا ۲۵,۰۵۸ (بیست و پنج هزار و پنجاه و هشت ) تومان رسیده بود، امروز - شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ مصادف با ۰۵ فوریه ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۷۶ درصدی به ۲۵,۲۵۰ (بیست و پنج هزار و دویست و پنجاه ) تومان رسید.

قیمت دلار کانادا

امروز دلار کانادا مانند ۲ روز پیش با کاهش قیمت روبرو شد، بطوری که دلار کانادا که ۲ روز پیش تا ۲۱,۶۸۱ (بیست و یک هزار و ششصد و هشتاد و یک ) تومان رسیده بود، امروز - شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ مصادف با ۰۵ فوریه ۲۰۲۲ - با کاهش ۱.۶۴ درصدی به ۲۱,۳۳۰ (بیست و یک هزار و سیصد و سی ) تومان رسید.

قیمت دلار| امریکا چه پیامی فرستاد؟

خبری که دیشب درباره لغو بخشی از تحریم های ایران از سوی آمریکا مخابره شد می تواند تا حدودی معامله گران بازار ارز تهران را به روند مذاکرات وین خوشبین تر کند.

پیام سیاسی آمریکا به بازار دلار ایران با بازگرداندن معافیت های تحریمی

بازار ارز تهران در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته بعد از چند روز ریزش شاهد رشد اندک قیمت دلار بود. این اسکناس آمریکایی  روز پنجشنبه گذشته 30 تومان بالا رفت و بر روی 27 هزار و 550 تومان قرار گرفت. 

پیام سیاسی آمریکا به بازار دلار ایران

وین مقر مذاکراتاحیای برجام هفته گذشته شاهد تنفس طرف های مذاکره کننده بود. طبق اعلام مقامات ایرانی و خارجی مذاکرات برجام  روند مثبت را طی کرده و  به نقطه حساسی رسیده بود و به همین دلیلی نیاز به تصمیمات سیاسی مقامات با کشورهای خود بود؛ بنابراین مذاکرات برای مدتی به خواب زمستانی رفت. 

بازار ارز تهران هفته گذشته را با سیگنال های مثبت برجامی به پایان رساند . برخی معامله گران با توجه به پیام های خوبی که از طرف مقامات مذاکره کننده مخابره میشد در انتظار یک توافق نهایی  هستند. 

روز گذشته ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره مذاکرات برجام گفت: آن‌چه در وین می‌گذرد فقط روی یک موضوع متمرکز است و آن برنامه هسته‌ای ایران است. چیزی که در وین روی آن متمرکز هستیم، بازگشت به توافق هسته‌ای است که محدودیت‌های قابل راستی‌آزمایی و دائمی روی برنامه هسته‌ای ایران اعمال می‌کند و با راستی‌آزمایی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را متوقف می‌کند.

همچنین «رو خانا» نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا از ایالت کالیفورنیا در توئیتی مدعی شد که به زودی خبرهای شگفت آوری از توافق شنیده می شود. وی عنوان داشت که پیشرفت خارق العاده ای در جریان مذاکرات برای احیای توافق برجام رخ داده است.

برخی از تحریم های ایران لغو شد

دیشب  وزارت خارجه آمریکا از بازگشت چند معافیت تحریمی در حوزه فنی هسته‌ای مرتبط با نیروگاه بوشهر، رآکتور اراک و رآکتور تحقیقاتی تهران خبر داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت:  ما دقیقاً همان کاری را کردیم که دولت قبلی کرد؛ به شرکای بین‌المللی خود اجازه می دهیم به خطرهای فزاینده مرتبط با عدم اشاعه و ایمنی هسته‌ای در ایران رسیدگی کنند.

در عین حال، تا زمانی که تهران به تعهدات خود در قالب برجام بازنگردد، معافیت تحریمی به ایران ارائه نکرده و نخواهیم کرد.

 مقام  وزارت خارجه آمریکا در توضیح این تصمیم گفت: اقدام انجام شده به منظور تسهیل در مسیر گفتگوهای فنی صورت گرفته و نباید به عنوان سیگنالی برای بازگشت ایالات متحده به برجام تفسیر شود.

این تحریم‌ مربوط به همکاری صلح‌آمیز کشورهای دیگر در برنامه هسته‌ای ایران بوده است. کشورهایی که در پروژه‌های هسته‌ای اراک یا فردو با ایران همکاری می‌کردند مشمول این تحریم می‌شدند. ترامپ این تحریم را همزمان با خروج از برجام امضا کرده بود تا مانع از گسترش توان هسته‌ای ایران شود. آمریکا پس از برجام ۱۵۸۱ تحریم جدید علیه ایران تصویب کرده که دیشب یکی از آنها را رفع کرده و ۱۵۸۰ تحریم  دیگر باقی مانده است. 

از این تعداد تحریم‌ها حدود ۷۰۰ تحریم ذیل برجام است و الباقی‌ آن فرابرجامی است اما بر بی‌اثر کردن فواید اقتصادی برجام اثر مستقیم دارد.

برخی تحلیلگران معتقدند رفع تحریم شب گذشته می تواند یک پیام سیاسی از سمت دولت بایدن باشد تا خود را برای بازگشت به برجام مشتاق نشان دهد.

بنابراین خبری که دیشب درباره لغو بخشی از تحریم های ایران از سوی آمریکا مخابره شد می تواند تا حدودی معامله گران بازار ارز تهران را به روند مذاکرات وین خوشبین تر کند. در فضای کنونی به نظر می رسد که بازار  ارز هم چنان روی توافق حساب باز می کند و به نوسانات آرام خود ادامه دهد. دور شدن از تحقق وعده دلار زیر 20 به باور تحلیل گران، تا زمانی که اسکناس آمریکایی زیر سطح 27 هزار و 500 تومانی قرار داشته باشد، هدف اول بازیگران کاهشی محدوده 27 هزار و 200 تومان خواهد بود.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی روز گذشته بر روی 7 هزار و 510 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت معاملات نقدی روز  پنجشنبه  10تومان کاهش را نشان می دهد.  بنابراین پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم نزولی است. 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی در معاملات پشت خطی روز گذشته تا محدوده 27 هزارو 470 تومان عقب نشینی کرد اما در نهایت بر روی 27 هزار و 540 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی  چهارشنبه شنبه شب گذشته  10 تومان پایین رفته بود. در معاملات پشت خطی چهارشنبه شنبه شب قیمت دلار فردایی بر روی 27 هزار و 550 تومان قرار داشت. بنابراین  معامله گران قیمت دلار در بازار ارز امروز شنبه 16 بهمن  1400 را  نزولی پیش بینی کرده اند

پیش بینی  قیمت دلار  از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات شب گذشته قیمت دلار در  کانال 26 هزار تومان بود . این اسکناس آمریکایی  دیشب با 26 هزار و 900 تومان معامله شد که نسبت به قیمت چهارشنبه شب 70 تومان پایین رفته بود .چهارشنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی هزار و 970 تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال   کاهش قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز  شنبه 16 بهمن ارزان می شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.