کد خبر : 14042 / /
/

بازار ارز تهران روز گذشته شاهد رشد اندک قیمت دلار بود.

قیمت دلار در صرافی ملی با کاهش ۰.۰۴ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۴,۴۳۸ تومان معامله شد. قیمت دلار در بازار متشکل با کاهش ۰.۸۴ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۴,۲۹۷ تومان معامله شد. قیمت دلار در سامانه سنا در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۱۸۵ تومان کاهش، ۲۴,۳۶۸ تومان نرخ گذاری شد. قیمت دلار کانادا در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۲۳۳ تومان کاهش، ۲۰,۸۰۰ تومان نرخ گذاری شد. 

 بازار ارز تهران روز گذشته شاهد رشد اندک قیمت دلار بود. این اسکناس آمریکایی دیروز توانست 110  تومان بر ارزش خود بیفزاید و با 26 هزار و 760 تومان معامله شود.

پیش بینی قیمت دلار

قرار است مذاکرات دور هشتم برجام پس از یازده روز تنفس امروز سه شنبه 19 بهمن 1400 در مقر مذاکرات وین از سر گرفته شود. معامله گران بازار دلار در ایران به در انتظار خبر قطعی از مقر مذاکرات وین هستند.

 بازار ارز تهران روز گذشته شاهد رشد اندک قیمت دلار بود. این اسکناس آمریکایی دیروز توانست 110  تومان بر ارزش خود بیفزاید و با 26 هزار و 760 تومان معامله شود.

قیمت دلار| آغاز مذاکرات دور هشتم برجام  پس از یازده روز تنفس

قرار است مذاکرات دور هشتم برجام  پس از یازده روز تنفس  امروز سه شنبه 19 بهمن 1400 در مقر مذاکرات وین آغاز به کار کند. طبق  گفته طرف های مذاکره کننده تاکنون طرفین توانسته‌اند در زمینه نگارش متن و نزدیک کردن دیدگاه‌ها در موضوعات اصلی پیشرفت قابل توجهی به دست آوردند.

اکنون از میزان پرانتزها و موارد اختلافی کاسته شده است و در رابطه با دو موضوع "راستی‌آزمایی" و "تضمین‌ها" که در دو هفته اخیر مورد بحث بوده است، پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای به دست آمده است. اما در حوزه‌های رفع "تحریم‌"ها و "اقدامات هسته‌ای" هنوز به تصمیمات سیاسی طرف ها نیاز است.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مجامع بین‌المللی واقع در وین در گفت‌وگو با رسانه‌های روسیه ادعا کرده که متن توافق آماده‌ست و ۵ دقیقه به پایان کار مانده. او گفته که این توافق متنی سیاسی خواهد بود برای بازگشت به برجام و یک دوره یک یا دوماهه برای آمادگی اجرای توافق در نظر است. اولیانوف گفته که برجام به همان شکل ۲۰۱۵ با کمی تفاوت‌ها بازگشته است.

رابرت مالی، نماینده  ویژه آمریکا گفته است که برجام قابل احیا است. 

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، نیز روز دوشنبه گفت در زمینه رفع تحریم‌ها، «بخش‌هایی از مطالبات ایران مورد توجه قرار نگرفته» اما مدعی شد که هیئت ایرانی با «خوش‌بینی، حسن‌نیت و جدیت» به مذاکرات وین باز می‌گردد.

بازار  ارز تهران به مقر مذاکرات وین چشم دوخته و هر خبری می تواند بر روند قیمت دلار در بازار امروز تاثیر مثبت یا منفی بگذارد. 

البته عده ای معامله گران به روند قیمت دلار  در بازار هرات اشاره می کردند و می گفتند  دلار در بازار امروز در صورتی به افت خود ادامه می دهد که در بازار هرات خبری از تقویت اسکناس آمریکایی نباشد. در صورتی که بازار هرات صعودی باز شود، می تواند کمی فضای بازار ارز داخلی را تحت تاثیر قرار دهد.

برخی معامله گران باور دارند که سیگنال توافق ایران با غرب به بازار جهانی نفت نیز رسیده است و بهای طلای سیاه را کمی نزولی کرده است. همین خوشبینی به توافق است که دلار را در راستای نزولی قرار داده است. 

اما معامله گران قیمت دلار را برای امروز 19 بهمن 1400 چگونه پیش بینی کرده اند؟

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی روز گذشته بر روی 7 هزار و 250 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت معاملات نقدی دیروز  30 تومان  افت را نشان می دهد.  بنابراین پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم  نزولی است. 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی در معاملات پشت خطی شب گذشته  وارد کانال 26 هزار تومان شد. قیمت دلار در بازار معاملات فردایی دیشب برروی 26 هزار و 620 تومان قرار داشت  که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی  یکشنبه شب 430 تومان پایین رفته بود. در معاملات پشت خطی یکشنبه شب قیمت دلار فردایی بر روی 27   هزار و 50 تومان قرار داشت. بنابراین  معامله گران قیمت دلار در بازار ارز امروز سه شنبه 19 بهمن  1400 را  نزولی پیش بینی کرده اند

پیش بینی  قیمت دلار  از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات شب گذشته قیمت دلار وارد کانال 25 هزار تومان شد. . این اسکناس آمریکایی  دیشب با 25 هزار و 990 تومان معامله شد که نسبت به قیمت  یکشنبه   شب 480 تومان کاهش را نشان می دهد.. یکشنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی  26  هزار و 470 تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال  کاهش قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز  سه شنبه 19 بهمن عقب نشینی می کند. 

دلار در صرافی ملی با کاهش ۰.۰۴ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۴,۴۳۸ تومان معامله شد.دلار در بازار متشکل با کاهش ۰.۸۴ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۴,۲۹۷ تومان معامله شد.دلار در سامانه سنا در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۱۸۵ تومان کاهش، ۲۴,۳۶۸ تومان نرخ گذاری شد.دلار کانادا در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۲۳۳ تومان کاهش، ۲۰,۸۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.