کد خبر : 14047 / /
/

سعید جلیلی در سخنرانی خود با عنوان پشت خیمه دشمن در حسینیه جماران با بیان این که تداوم انقلاب به فهم صحیحی از میدان نیاز دارد، اظهار کرد: دشمن کاری که با تهدید نمی تواند انجام دهد سعی می کند با القای تحلیل غلط به نتیجه برساند.

جلیلی برجام را سند طلبکاری ملت ایران دانست و گفت: آنها به سندی که خودشان امضا کرده بودند پایبند نماندند لذا این‌ سند محاکمه آمریکا هم‌ می‌تواند باشد.

سعید جلیلی در سخنرانی خود با عنوان پشت خیمه دشمن در حسینیه جماران با بیان این که تداوم انقلاب به فهم صحیحی از میدان نیاز دارد، اظهار کرد: دشمن کاری که با تهدید نمی تواند انجام دهد سعی می کند با القای تحلیل غلط به نتیجه برساند. دشمن به دنبال این است که ملت را از اصل مبارزه منصرف کند یا مسیر مبارزه را منحرف کند. کسانی هم در داخل پیدا می شوند که با ظاهر خیرخواهی تلاش دارند در مردم تردید ایجاد کرده و آنها را از مسیر خود بازگرداند.

وی افزود: در همین سه سال اخیر دشمن اعلام کرد به ایران فشار حداکثری وارد می کند و در عمل هم این کار را انجام داد، اما عده ای در داخل کشور گفتند ببینید چه مشکلایت پیش آمده دیگر بس است و برویم با ترامپ گفت و گو کنیم همان ترامپی که از برجام خارج شد. برجام سند طلبکاری ملت ایران است و نشان داد که آمریکا پایبند آن نبود، اما عده ای فشار آوردند که با همین ترامپ مذاکره کنند. در واقع اگر تحلیل  درست نداشته باشیم، کسانی با ظاهر خیر خواهی تحلیل غلط القاء می کنند و اگر درک درستی از توانمندی های کشور نداشته باشیم زمان از دست می رود و دشمن به هدفش می رسد.

جلیلی خاطر نشان کرد: یک مقام اروپایی به من گفت که اگر فشاری که به ایران آمد به کشور ما وارد می شد، نمی توانستیم 6 ماه مقاومت کنیم، اما امروز مقامات رسما اعلام می کنند فشار حداکثری شکست خورده است . آنها اعتراف می کنند آمریکا منزوی شده و دستانش خالی است. عنوان این برنامه یعنی پشت خیمه دشمن نشان از فهم درست دانشجو است که در واقع مستندی بر مبنای اظهارات رسمی مقامات آمریکا است که ایران عقب نشینی نکرده است. البته دشمن هر زمانی که از زور ناامید می شود به تزویر روی می آورد و هر زمان که پشت خیمه دشمن می رسید، او قرآن بالا می آورد. این صحنه را باید درک کرد. دشمنی که امروز به شکست اعتراف می کند، چاره را درتزویر می بیند. بنابراین نباید اجازه داد دشمن باتزویر و ابزار رسانه تزویر خود را دنبال کند. تدبیر ما در برابر تزویر دشمن بسیار اهمیت دارد. امروز پیروزی ملت ما در برابر آمریکا باید درست معرفی شود و اجازه نداد عده ای آن را کوچک جلوه دهند.

وی درباره ی برخی از اخبار نسبت به نامه  منتسب به او در نقد مذاکرات برجام گفت: می گویند فلانی صد صفحه یا 200 صفحه نامه نوشته است، اما چرا چنین فضایی اکنون طراحی می شود ؟ من که قبلا گفته ام برجام سند طلبکاری ملت است و در دانشگاه باید برجام خانی راه بیافتد. اما مگر صحنه ما این مسائل است.

جلیلی در پایان گفت: من همیشه مکاتباتی داشتم و وظیفه خود می دانم نظراتم را بیان کنم دولت قبل در پایان دوره خود گزارشی درباره ی برجام داد من آن را بررسی کردم و مواردی که با واقعیت مطابقت نداشت بیان کردم. این نامه مربوط به 6 ماه پیش و در نقد گزارش دولت قبلی در زمینه دستاوردهای برجام بود.البته این مسائل ارزش پرداختن ندارد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.