کد خبر : 14156 / /
/

عکس بازیگران| اخبار بازیگران| بازیگران ایرانی| عکس بازیگران ایرانی| بازیگران معروف ایرانی

مهران مدیری در گفت ‌و گو با فریدون جیرانی در برنامه کافه آپارات گفت:«بعد از «خاتون» و «خائن‌کشی» خیلی سخت‌گیر شده‌ام.آدم تصمیم می‌گیرد از یک مقطع سنی یکجور دیگر بشود. یک کارهایی بکند که از نظر خودش قدرتمندانه‌تره.ما مدام داریم تجربه می‌کنیم و‌ یاد می‌گیریم ‌و جلو می‌رویم و این مدام ما را عوض می کند.

مهران مدیری کارگردان و بازیگر معروف سینما و تلویزیون در هجدهمین روز از فروردین ماه سال 1346 در تهران متولد شد.  مهران مدیری علاوه بر بازیگری و کارگردانی در زمینه های دیگری مثل خوانندگی، مجری گری، طراحی صحنه و لباس، مجری طرح، صداپیشگی و تهیه کنندگی نیز فعالیت دارد. مهران مدیری بعد از گرفتن دیپلم وارد دانشگاه شد. مهران مدیری  ولی به خاطر علاقه اش به بازیگری دانشگاه را نیمه کاره رها کرد و وارد دنیای هنر شد. مهران مدیری در سال ١٣٦٨ کار در رادیو را آغاز کرد و به مدت شش سال در داستان شب مشغول کار گویندگی بود.  

مهران مدیری در گفت ‌و گو با فریدون جیرانی در برنامه کافه آپارات گفت:«بعد از «خاتون» و «خائن‌کشی» خیلی سخت‌گیر شده‌ام.آدم تصمیم می‌گیرد از یک مقطع سنی یکجور دیگر بشود. یک کارهایی بکند که از نظر خودش قدرتمندانه‌تره.ما مدام داریم تجربه می‌کنیم و‌ یاد می‌گیریم ‌و جلو می‌رویم و این مدام ما را عوض می کند.

مهران مدیری

مهران مدیری در گفت ‌و گو با فریدون جیرانی در برنامه کافه آپارات گفت:«بعد از «خاتون» و «خائن‌کشی» خیلی سخت‌گیر شده‌ام.آدم تصمیم می‌گیرد از یک مقطع سنی یکجور دیگر بشود. یک کارهایی بکند که از نظر خودش قدرتمندانه‌تره.ما مدام داریم تجربه می‌کنیم و‌ یاد می‌گیریم ‌و جلو می‌رویم و این مدام ما را عوض می کند.

سر صحنه «خائن‌کشی» موقع فیلم‌برداری با اینکه صدابرداری سر صحنه داشتیم، زمان ضبط یکهو مسعود کیمیایی یک چیزی از د‌ور می‌گفت. مثلا از در می‌آمدم تو میگفت «وای وای...اومد!» بعد من یکهو حس عجیبی می‌گرفتم دوباره از پشت پنجره می‌گفت:«وای وای دارد نگاه می‌کند!» یعنی این کلمه ها به شدت تاثیر می‌گذاشت. مسعود کیمیایی خیلی سینما را بلده.

می‌خواهم از این به بعد بین فیلم و سریال ساختن و بازی کردن تقسیم‌بندی کنم و در فیلم و سریال‌سازی بعد از مسابقه «دورهمی» کارهایی می کنم که کلا یک فرمت دیگر داشته باشد.

من «گوزن ها» را خیلی دوست دارم. در دوازده سالگی برای اولین بار این فیلم را دیدم و تا امروز ۲۵ بار دیدمش! «سرب» را خیلی دوست دارم. به شدت فیلم فوق‌العاده‌ایی است.

نظراتم درباره مصدق را نمی‌توانم بگویم. اما «خائن‌کشی» ادای دینی به مردم، ایران و مصدق و آدم‌هایی است که کوشیدند که این کشور را سرپا نگه دارند. این فیلم درباره مردم و دوست داشتن مردم صحبت می‌کند و اینکه گناه دارند این مردم و حیف‌اند و با این فیلم قرار است نسبت به مردم و وطن به یک حس ناسیونالیستی برسید و این کار مهمی است.

شاید حرفم به مذاق خیلی ها خوش نیاید اما اساسا اعتقادی به سیاست ندارم. اساسا آن از ریشه سالم نمی‌دانم. خیلی آدم‌های مهم در تاریخ ما برای مردم و کشورشان دل سوزاندند اما خیلی وارد مباحث سیاسی نمی‌شوم و اعتقادی هم بهش ندارم. قدرت اساسا فسادپذیره و به جایی نمی‌رسد.

من خیلی دیالوگ های کیمیایی را دوست دارم. دیالوگ‌هایش مثل علی حاتمی مختص خودشه. هزار بار قرار بود با کیمیایی کار کنم. سر «ضیافت» آقای کیمیایی من را صدا کرد من قرار بود نقش اصلی را بازی کنم. تست گریم و لباس رفتیم اما ممنوع الکار بودم. از ارشاد آمدند گفتند امکان ندارد بگذاریم این بازی کند و جلوی پروژه را می‌گیرم و من پر از غم رفتم. سال بعد «سلطان» باز همین اتفاق تکرار شد، گفتند این نمی‌تواند بازی کند. و بعدها برای «متروپل» و «جرم» هم صحبت کردیم که نشد.

دو بار هم قرار بود با داریوش مهرجویی کار کنم. برای «لامینور» هم حرف زدیم، تمرین هم کردیم و باز نشد چون گرفتاری هایم زیاد بود.

مهران مدیری در 2009 قدرتمندترین مرد شد

مجلهٔ نیوزویک در مقاله‌ای مهران مدیری را بیستمین مرد قدرتمند سال ۲۰۰۹م. در ایران نامید.

مهران مدیری در سال ۱۳۴۶ در سر آسیاب دولاب در جنوب تهران در خانواده ای شش نفره متولد شد.  مهران مدیری سه برادر بزرگ‌تر دارد. از شانزده سالگی با تئاتر آشنا شد. در سال ۱۳۶۸ وارد رادیو شد و در داستان شب به مدت شش سال به گویندگی پرداخت. در سال ۱۳۷۲، به همراه داریوش کاردان اولین برنامه طنز خود را برای نوروز ساخت.

مهران مدیری

مهران مدیری تا سال ۱۳۷۲ با نمایش‌های زیادی چون: شوخی، تلگراف، آرسنال، پانسیون، سیمرغ، هملت، کیسه بوکس و… روی صحنه رفت. همچنین در این دوران به عنوان بازیگر در نمایش‌های رادیویی قصه‌های شب نیز حضور داشت.

آغاز شهرت مهرن مدیری از سال ۱۳۷۲ بود که در مجموعهٔ طنز نوروز ۷۲ بازی کرد. بعد از آن مهران مدیری در چندین مجموعهٔ طنز دیگر که توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد به عنوان بازیگر و کارگردان حضور داشت. در یکی از برنامه‌های دورهمی، مهران مدیری گفت که درعملیات والفجر ۸ حضور داشته‌است.

حواشی زندگی مهران مدیری

امید سلطانی در شبکه ای ماهواره ای اعلام کرد «مهران مدیری برادر من است و ما با هم رابطهٔ خوبی داریم گرچه از هم دور هستیم». اما مهران مدیری این موضوع را تکذیب کرد.

پسر مهران مدیری چه کاره است؟

پسر مهران مدیری، فرهاد مدیری متولد ۱۸ اردیبهشت ۱۳۷۰ است. او در هنرستان موسیقی درس خوانده و برای ادامه تحصیل به خارج از ایران رفته است. نه در فرم لباس پوشیدن فرهاد اثری از بچه های هنری است و نه در مرتب کردن چهره اش؛ البته همه اینها را خودش انتخاب کرده و پدرش نقشی در انتخاب این فرم لباس پوشیدنش ندارد؛ حتی می تواند بخندد و تعریف کند که ریش فراوانی داشته و برای آمدن سر گفت و گو آنها را اصلاح کرده چون نمی خواسته عکسش با آن ریش های بلند چاپ شود!

همسر مهران مدیری چه می کند؟

همسر مهران مدیری و مادر فرهاد و شهرزاد رشته اش هنری بوده و ادبیات. همسر مهران مدیری خانه دار است و برای خودش می نویسد و هیچ وقت دغدغه انتشار نوشته هایش را نداشته. اسم فرهاد را هم همسر مهران مدیری انتخاب کرده و بعد از آن مهران مدیری زیاد از این اسم در شخصیت های تلویزیونی اش استفاده کرده است.

مهران مدیری

جوایز و افتخارات مهران مدیری

مهران مدیری در شانزدهمین جشن حافظ

طوطی طلایی بهترین بازیگر، ۱۳۵۳، برای تئاتر خرگوش

کاندیدای بهترین کارگردانی، ۱۳۷۵، برای ساعت خوش

بهترین بازیگر و کارگردان، ۱۳۷۷، برای مجموعه ۷۷ از جشن برترین‌های شبکه ۳

بهترین بازیگر و کارگردان، ۱۳۷۸، برای مجموعه ببخشید شما از جشن برترین‌های شبکه ۳

تندیس حافظ بهترین بازیگر کمدی تلویزیون برای سریال پاورچین از هفتمین جشن سینمایی تلویزیونی دنیای تصویر-۱۳۸۲

بهترین کارگردان طنز، ۱۳۸۴، جشن برترین‌های شبکه ۳

تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیون (به صورت مشترک با سیامک انصاری) برای مجموعه شب‌های برره از نهمین جشن سینمایی تلویزیونی دنیای تصویر-۱۳۸۵

تندیس حافظ بهترین ترانه مجموعه و فیلم سینمایی برای مجموعه «باغ مظفر» از دهمین جشن سینمایی ـ تلویزیونی دنیای تصویر- ۱۳۸۶

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم همیشه پای یک زن در میان است – ۱۳۸۶

تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیون برای مجموعه‌های مرد دو هزار چهره و قهوه تلخ - ۱۳۹۰

دکتری افتخاری دانشگاه امریکن لیبرتی لس‌آنجلس - ۲۱ تیرماه ۱۳۹۰ (۱۲ ژوئن ۲۰۱۱) (مدیری به خاطرِ ضبط مجموعه قهوه تلخ نتوانست در این مراسم حضور پیدا کند. رونالد برینر به نمایندگی از مهران مدیری این مدرک را دریافت کرد و حمید سلطانی آن را در ایران به مدیری رساند.)

تندیس حافظ بهترین چهره تلویزیونی برای برنامه دورهمی-۱۳۹۵

بهترین مجری مرد سال-۱۳۹۵

حاشیه های مهران مدیری

اخطار صدا وسیما به مهران مدیری

رضا پورحسین (قائم مقام معاون سیما) در پاسخ به این سؤال که انتقادهایی نسبت به برنامه دورهمی به ویژه درخصوص رفتار مجری این برنامه انعکاس داشته‌است گفت: «قبول دارم که در برنامه بعضاً سوالاتی مطرح شده که با فرهنگ ایرانی - اسلامی همخوانی ندارد! و نیز با رفتار تنبیه‌آمیز مجری شأن میهمانان برنامه نادیده گرفته شده‌است؛ این موارد که به ما انعکاس داده شده‌است و بررسی کردیم بلافاصله به عوامل برنامه تذکر جدی داده شده‌است تا نسبت به موارد اخلاقی و رعایت سبک زندگی ایرانی اسلامی دقت بیشتری شود».

خداحافظی با سریال‌سازی

مهران مدیری در تیرماه ۱۳۹۵ دربرنامه هفت گفت: «حوصله ندارم. خیلی وقت است که حالم خوب نیست. یک نوع دگردیسی نیاز است برای ترک تلویزیون و سینمای خانگی به سمت سینما می‌روم و سالانه یک یا دو سینمایی خواهم ساخت. برای اینکه از این شکل کار خسته و اشباع شده‌ام. اصلاً دیگر دوست ندارم و ارضایم نمی‌کند.»

سیگار کشیدن مهران مدیری در نشست خبری فیلم ساعت ۵ عصر

در ۴ شهریور ۱۳۹۵ نشست خبری فیلم ساعت ۵ عصر در هتل هما برگزار شدو مهران مدیری در این نشست به سوالات خبرنگاران پیرامون این فیلم پاسخ داد. طی این نشست خبری، مهران مدیری اقدام به سیگار کشیدن کرد که این کار مهران مدیری واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشت. دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران در واکنش به این اتفاق گفت:

هر گونه رفتار از طرف افراد سرشناس و قابل اعتماد جامعه که سلامت عمومی جامعه را به گونه‌ای به خطر بیندازد، نباید نادیده گرفته شود.

فعالیت های هنری مهران مدیری

مهران مدیری در سینما:

دیدار - ۱۳۷۷

توکیو بدون توقف -۱۳۸۱

همیشه پای یک زن در میان است -۱۳۸۶

دایره زنگی -۱۳۸۶

تهران ۱۵۰۰ (انیمیشن) -۱۳۹۰

پل چوبی -۱۳۹۰

ساعت ۵ عصر ۱۳۹۵ 

کارهای تلویزیونی مهران مدیری:

سریال مشت های کوچک - ۱۳۷۱

سریال حکایت ها - ۱۳۷۱

سریال پندها و اندرزها - ۱۳۷۱

سریال نوروز ۷۲ - ۱۳۷۲

سریال باغ گیلاس -  ۱۳۷۲

سریال پرواز ۵۷ -  ۱۳۷۲

سریال ساعت خوش - بازیگر/کارگردان - ۱۳۷۳

سریال سال خوش - بازیگر/کارگردان - ۱۳۷۴

سریال نوروز ۷۶ - بازیگر/کارگردان - ۱۳۷۶

سریال (جُنگ)۷۷ -  بازیگر/کارگردان - ۱۳۷۷

سریال ببخشید شما - مجری/کارگردان - ۱۳۷۸

سریال پلاک ۱۴ - بازیگر/کارگردان - ۱۳۷۸

سریال ۹۰ شب - بازیگر/کارگردان - ۱۳۷۹

سریال طنز ۸۰  - مجری/تهیه کننده/کارگردان  ۱۳۸۰

سریال دردسر والدین  بازیگر  ۱۳۸۰

سریال پاورچین  بازیگر/کارگردان  ۱۳۸۱

سریال نقطه چین         بازیگر/طراح صحنه و لباس/کارگردان  ۱۳۸۲-۱۳۸۳

سریال جایزه بزرگ        بازیگر/کارگردان  ۱۳۸۳

سریال شب های برره   بازیگر/خواننده/کارگردان  ۱۳۸۴

سریال باغ مظفر          بازیگر/خواننده/کارگردان  ۱۳۸۵

سریال مرد هزارچهره    بازیگر/کارگردان/مجری طرح  ۱۳۸۷

سریال مرد دوهزارچهره بازیگر/کارگردان  ۱۳۸۸

سریال در حاشیه     

دورهمی

شبکه خانگی:

سریال گنج مظفر        ۱۳۸۵

بمب خنده                  ۱۳۸۷

سریال قهوه تلخ  ۱۳۸۸–۱۳۹۱

(فصل سوم)              ۱۳۹۱

سریال ویلای من  ۱۳۹۱

سریال شوخی کردم…!۱۳۹۲

سریال عطسه     ۱۳۹۴

مهران مدیری در تئاتر:

خرگوش  ۱۳۵۳

شوخی  ۱۳۵۶

تلگراف  ۱۳۵۸

پلنگ نادان  ۱۳۶۲

یک طنز و یک غم آوا  ۱۳۶۴

ساعت عمو اسکندر ۱۳۶۶

آرسنال  ۱۳۶۷

پانسیون  ۱۳۶۸

سیمرغ  ۱۳۶۹

هملت  ۱۳۷۰

واسکودوگاما  ۱۳۷۱

موشها و آدمها  ۱۳۷۱

کیسه بوکس  ۱۳۷۱

فعالیت موسیقی مهران مدیری:

کاست برای کودکان                            ۱۳۷۲

کاست "دلتنگی ها"                      ۱۳۷۸

آلبوم «از روی سادگی»                        ۱۳۷۹

خوانندگی تیتراژ فیلم هم نفس         ۱۳۸۲

خوانندگی تیتراژ سریال مهر و ماه۱۳۸۳

خوانندگی تیتراژ سریال شب های برره۱۳۸۴

خوانندگی تیتراژ سریال باغ مظفر۱۳۸۵

خوانندگی تک آهنگ در آلبوم "دارکوب ۱۳۸۹

خوانندگی تیتراژ سریال قهوه تلخ۱۳۸۹

خوانندگی تیتراژ سری جدید سریال قهوه تلخ۱۳۹۱

خوانندگی تیتراژ سریال دورهمی      ۱۳۹۴

خوانندگی تیتراژ سریال زعفرانی       ۱۳۹۴

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.