کد خبر : 14168 / /
/

دولت قرار است سال آینده ۵۳۲ هزار میلیارد تومان از محل مالیات درآمد داشته باشد.

رئیس سازمان امور مالیاتی از دریافت مالیات از سپرده‌های بانکی خبر داده و گفته معافیت مالیات سود سپرده‌های بانکی اشخاص حقوقی هم حذف می‌شود.

دولت قرار است سال آینده ۵۳۲ هزار میلیارد تومان از محل مالیات درآمد داشته باشد. رشد ۶۲ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت در بودجه سال آینده در حالی پیش‌بینی شده که بسیاری از کارشناسان معتقدند اقتصاد ایران توان پرداخت چنین مالیاتی را ندارد  و باعث فشار روی مودیان مالیاتی کنونی می‌شود.

اما حالا رئیس سازمان امور مالیاتی از شناسایی سه میلیون مودی مالیاتی جدید و شناسایی منابع تازه مالیاتی خبر داده و گفته «از ابتدای امسال تاکنون سه میلیون مؤدی جدید شناسایی شده و با شناسایی این مودیان دیگر فشار به مؤدیان منظم و قدیمی کم می‌شود. اما منابع جدیدی که داود منظور عنوان کرده چیست؟

دریافت مالیات از سپرده‌های بانکی

به گفته داود منظور، از سال آینده معافیت مالیاتی سود سپرده‌های بانکی حذف می‌شود و سپرده‌گذاران ملزم به پرداخت مالیات از محل سود سپرده بانکی خود هستند. رئیس سازمان امور مالیاتی گفته:«معافیت مالیاتی سود سپرده‌های بانکی اشخاص حقوقی حذف می‌شود و این درآمد، منبع جدیدی برای سازمان امور مالیاتی است.»

علاوه بر این، قرار است از سال آینده دو درصد مالیات علی الحساب برای ارائه خدمات دریافت شود، زیرا اکنون بخش بزرگی از حوزه خدمات مالیات نمی‌دهند و پیش‌بینی می‌شود از این محل هفت تا هشت هزار میلیارد تومان درآمد حاصل شود.

همچنین سه پایه مالیاتی جدید شامل مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر خانه‌های لوکس و باغ ویلاها و مالیات بر خودروهای لوکس هم به لیست مالیات‌های جدید اضافه می‌شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.