کد خبر : 14225 / /
/

«حسین قربانزاده» رئیس سازمان خصوصی سازی پس از برگزاری جلسه به منظور واگذاری سرخآبی‌ها اظهار داشت: جلسه هیات واگذاری چهار دستور اصلی داشت.

 

ارزش‌گذاری استقلال و پرسپولیس از سوی کارشناسان رسمی دادگستری از دارایی‌های این دو باشگاه و به ویژه دارایی نامشروط که برند دو باشگاه بوده انجام شد و به تصویب اعضای هیئت واگذاری رسید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا رئیس سازمان خصوصی سازی از قیمت‌گذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای ورود به بازار سرمایه خبر داد.

«حسین قربانزاده» رئیس سازمان خصوصی سازی پس از برگزاری جلسه به منظور واگذاری سرخآبی‌ها اظهار داشت: جلسه هیات واگذاری چهار دستور اصلی داشت. دستور اول، درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود که ارزش‌گذاری دو باشگاه در این جلسه به تصویب رسید.

وی افزود: ارزش نهایی باشگاه پرسپولیس ۳ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان و ارزش نهایی باشگاه استقلال ۲ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان است. این ارزش‌گذاری، از سوی کارشناسان رسمی دادگستری از دارایی‌های این دو باشگاه و به ویژه دارایی نامشروط که برند دو باشگاه بوده انجام شد و به تصویب اعضای هیئت واگذاری رسید.

رئیس سازمان خصوصی سازی اضافه کرد: قرار شد در مجامع دو باشگاه، در رابطه با افزایش سرمایه از نحوه عرضه سهام با سلب حق تقدم دولت صورت بگیرد، مصوبه نهایی ارائه و سپس بار دیگر در هیئت واگذاری، مطرح شود.

قربانزاده با اشاره به اینکه با این ارزش‌گذاری مردم می‌توانند در افزایش سرمایه دو تیم مشارکت داشته باشند، گفت: با فرآیندی که در سازمان بورس در جریان است، هواداران دو باشگاه در افزایش سرمایه باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس پس از ثبت در سازمان بورس و درج در بازار پایه فرابورس، می‌توانند در این افزایش سرمایه مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به زمان عرضه سهام دو باشگاه برای افزایش سرمایه گفت: تا پایان بهمن‌ یا نهایت اوایل اسفندماه، این اتفاق رخ خواهد داد و سپس تغییر در ترکیب سهامداری دو باشگاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در ۶ ماه آینده و اواسط ۱۴۰۱ نیز بلوک‌های مدیریتی دو باشگاه نیز واگذار می‌شود تا هم حکمرانی بهتری در این دو باشگاه داشته باشیم و هم اینکه مشکل آنها در AFC و حذف از آسیا برطرف شود تا دو باشگاه بتوانند با قدرت در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کنند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.