کد خبر : 14356 / /
/

اخیرا خبری مبنی بر عقب‌نشینی کمیسیون تلفیق از واردات ۵۰ هزار خودروی سواری منتشر شده است.

کمیسیون تلفیق مجلس که پیش از این با واردات ۵۰ هزار خودروی سواری به کشور موافقت کرده بود، حالا از نظر خود بازگشته است. دلیل عقب‌نشینی از واردات خودرو چه بود؟ نظر مردم چیست؟

اخیرا خبری مبنی بر عقب‌نشینی کمیسیون تلفیق از واردات ۵۰ هزار خودروی سواری منتشر شده است.

علی جدی، نماینده مجلس گفته بود: من فکر می‌کنم که واردات ۵۰ هزار خودرو در صحن هم تصویب شود (تسنیم). اما حالا ورق برگشته و اخبار جدید، گویای عقب‌‌نشینی از واردات خودروی سواری است.

در مصوبه جدید کمیسیون، قرار است ۵۰ هزار دستگاه کامیون، اتوبوس بیرون و درون شهری، تریلی، تریلی یخچال‌دار، واگن، واگن یخچال‌دار و کشنده و ده هزار دستگاه ماشین‌آلات سنگین به کشور وارد شود. به عبارت دیگر خودروی سواری به خودروهای عمومی و سنگین تغییر کرده است.

فیروز نادری، کارشناس خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: به نظر می‌رسد خودروسازان به طور کامل با واردات خودرو به کشور موافقت نکرده‌اند. برخی از آنها مخالف واردات هستند.

او افزود: دست‌های پشت پرده‌ای که از ممنوعیت واردات خودرو سود می‌برند، جلوی آزادسازی را می‌گیرند. خودروسازان، با آزاد شدن واردات توان رقابت ندارند. آنها نمی‌توانند به راحتی طرح‌های پیش‌فروش را اجرا کنند و در فروش محصولات با مشکل مواجه می‌شوند.

آیا مردم با واردات خودرو موافق هستند؟

در ادامه نظر برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را در رابطه با واردات خودرو سواری به کشور می‌خوانیم:

-«مجلس تاکنون هیچ طرحی را مصوب و اجرا نکرد، و چند مدت دیگه ۴سالشان تمام می شود و هیچ کاری از انان ندیدیم.»

-«این مجلس تاکنون هیچ برنامه ایی را بصورت قاطع تصویب و اجرا نکرد. ما ز یاران چشم یاری داشتیم – خود غلط بود انچه می پنداشتیم.»

-«من جای اینا باشم خودرو وارد نمیکنم خودشون که این ماشینن ها را سوار نمیشن و مردم هم برای خریدشون دست و پا می شکنن ایربک اصلا باز نشه مهم نیست مردم هم زودتر با حضرت عجل ملاقات کنن مهم نیست.»

-«هم مثل من که تمام دارایم را بورس به فنا برد که الان نمی تونم یه پراید مدل زیر بخرم اون وقت واردات خودرو را ازاد می کردند.»

« خب اینم از واردات. تکلیف مشخص شد. از فردا قیمت خودروهای داخلی به شدت افزایشی و دربهار۱۴۰۱ تورم سنگین در بازار خودرو موج خواهد زد…مذاکراتم که تموم سال نو مبارک.»

« اینا همش بهانه هست. اولا که پنجاه هزار خودرو وارد کنند به کی بدن و کی وارد کنه تا در مقابل بازار تشنه ایران که سالی یک میلیون هم تولید کنند سیر نمیشه. دوما اینکه خودروساز مخالفت میکنه درست نیست چون ماشین روز وارد میشه نه کیفیت نه قیمت نه شکل و قیافه ماشین وارداتی به خودرورسازها نمیاد. سوما اگه قرار بر واردات خودروهایی باشه که یه سری توان خرید داشته باشند همون بهتر که وارد نشه. تا کی باید یکی سوار ماشینی بشه که ۱۶ تا ایربگ داشته باشه یکی سرش بره رو فرمان پس بهتره همدرد هم باشیم یا همه یا هیچکس.»

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.