کد خبر : 14492 / /
/

آمار ابتلا به کرونا در ایران در روزهای اخیر روندی نزولی نسبت به هفته قبل اتخاذ کرده اما مقایسه ها نشان می دهد این شاخص هنوز در سطح بالایی قرار دارد.

مرگ و میر روزانه کرونا در ایران روندی صعودی داشته و در اولین روز اسفند ماه پس از 130 روز از مرز 200 نفر عبور کرد. دومین متغیر نگران کننده در این مقطع نیز متغیر بیماران بدحال بوده که در این مقطع وارد کانال 4 هزار نفر شد.

 

 آمار ابتلا به کرونا در ایران در روزهای اخیر روندی نزولی نسبت به هفته قبل اتخاذ کرده اما مقایسه ها نشان می دهد این شاخص هنوز در سطح بالایی قرار دارد. 

درهمین رابطه موج ابتلا که در هفته های اخیر درکشور اتفاق افتاد سرانجام موجب شد تا در روز ابتدایی اسفند ماه 1400 میزان فوتی های بیماری کرونا در کشور سیری صعودی اتخاذ کرده و به رکورد بالایی دست یابد.

رکوردزنی در آمار فوتی های ایران 

در روز اول اسفند ماه شمار مرگ و میر کرونا در کشور برابر با 242 نفر به ثبت رسید. بررسی این آمار با ماه های قبل نشان می دهد این بیشترین میزان این متغیر در تقریبا چهار ماه اخیر بوده و پس از 132 روز برای نخستین بار از مرز 200 نفر عبور کرد.

طبق آمارهایی که وزارت بهداشت و درمان در این زمینه منتشر می کند مسیر فوتی های روزانه درکشور در این روزها سیری افزایشی داشته و همچنان در مسیر صعود قرار دارد.

آمار کرونا

این اتفاق می توان در نتیجه جهشی باشد که در هفته های قبل در بخش مبتلایان شاهد‌ آن بودیم.

اما این تنها متغیر خطرناکی نیست که دراین روزها روندی افزایشی داشته است.

عبور بیماران بدحال کرونا از مرز 4 هزار نفر

بیماران بدحال کرونایی در هر مقطع در میان آمارهای منتشر شده همواره دارای اهمیت بسزایی است. هر چه این شاخص در کشور صعودی تر باشد از یک سو احتمال فوتی ها بیشتر بوده و از سوی دیگر بار هزینه ای بالاتری را از جهت درمانی به همراه دارد.

این رقم در روز 30 بهمن ماه از مرز 4 هزار نفر عبور کرده و در اولین روز اسفند 1400 به 4 هزار و 53 نفر رسید. بالاترین سطحی که در تقریبا چهار ماه اخیر تجربه کرده بود.

بررسی روند نموداری در این شاخص نشان می دهد همچنان مسیر تعداد بیماران وخیم کرونا درکشور صعودی است و بنابراین خطر آفرین.

آمار کرونا

کاهش آمار ابتلا به کرونا در کشور

طبق آمار وزارت بهداشت و درمان در کشور شمار مبتلایان روزانه کرونا در ایران برابر با 16 هزار و 967 نفر ثبت شد. مقایسه این رقم با هفته قبل نشان می دهد تقریبا 41 درصد کاهش در میزان ابتلا به این ویروس به ثبت رسیده که نشان از روند نزولی ابتلا در این روزها دارد.

ثبت رکورد های نزدیک به 40 هزار نفر در هفته های میانی بهمن ماه موجب شد تا سطح فوتی ها دراین بیماری در روزهای اخیر صعودی شود. با این حال کاهش ابتلا در مقاطع کنونی در مقایسه با هفته دوم بهمن ماه احتمال افت مرگ ومیر کرونا را در هفته های آتی در بر خواهد داشت.

اما به هر شکل میزان ابتلا و فوتی هنوز در مقایسه با آن چه در سال گذشته در این بیماری به ثبت رسیده فاصله قابل توجهی داشته است.

این رشد در متغیر ابتلا در کشور برابر با 116 درصد بوده که نشان از رشد بیش از 100 درصد این شاخص درروزهای اخیر دارد.

آماده باش گوگل علیه اومیکرون

این رشد در متغیر فوتی ها بیشتر بوده و برابر با 214 درصد ثبت شده است. بنابراین رشد بالای فوتی ها در کشور در مقایسه با سال گذشته نشان می دهد همچنان نیاز به کنترل این بیماری در جهت جلوگیری از رشد همه گیری ویروس درکشور محسوس است.

آمار کرونا

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.