کد خبر : 14517 / /
/

قیمت خودرو صفر داخلی امروز سوم اسفند ۱۴۰۰ در بازار ایران به شرح زیر است:

قیمت خودرو تحت تأثیر نوسانات ارزی است. قیمت خودرو حالا تحت تأثیر پیش بینی های از روند مذاکرات وین قرار گرفته است. قیمت خودرو کاهشی شده است. در یک سال اخیر قیمت خودرو به شدت گران شد.  آخرین جزئیات قیمت خودرو را در این خبر ملاحظه می کنید.

جدیدترین قیمت خودرو در بازار چقدر شد؟

چشم‌انداز مثبت در مورد قیمت‌ها باعث شده است که قیمت خودرو نیز تحت تاثیر قرار بگیرد و کاهشی شود.

مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو گفت: قیمت خودرو در بازار متاثر از عامل نوسانات ارزی است. زیرا بازارهای مولد کشور کاملا بازارهای دلاری هستند و با نوسان دلار قیمت‌ها تغییر می‌کند.

او افزود: در حال حاضر به دلیل اتفاقات سیاسی و اقتصادی که در داخل و خارج کشور در جریان است، فضای اقتصادی کشور به سمت امیدواری به توافق هسته‌ای می‌رود. در نتیجه همین سیگنال کاهش قیمت دلار به سرمایه‌گذاران و فعالان بازار ارسال می‌شود.

این کارشناس خودرو ادامه داد: همین چشم‌انداز مثبت در مورد قیمت‌ها باعث شده است که قیمت خودرو نیز تحت تاثیر قرار بگیرد و کاهشی شود. کاهش قیمت تا زمانی ادامه دارد که انتظارات تورمی نسبت به ارز به سمت کاهش قیمت ارز باشد.

قیمت خودروهای پرطرفدار بازار (۳ اسفند)

قیمت خودرو در روز سوم اسفند ۱۴۰۰ بازار خودرو ایران با توجه به آمارها و قیمت روزانه سایت باما با تغییراتی همراه شده است.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز سوم اسفند ۱۴۰۰ در بازار ایران به شرح زیر است:

خودروی پراید ۱۱۱ به نرخ ۱۸۵ میلیون تومان رسید.

پراید ۱۳۱ نیز به نرخ ۱۷۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

خودروی دنا پلاس اتوماتیک مدل  ۱۴۰۰ در قیمت ۴۸۸ میلیون تومان در بازار خودروی کشور موجود است.

نرخ خودرو تیبا هاچ بک پلاس با افزایش سه میلیونی خود نسبت به روز گذشته به نرخ ۲۰۵ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ دو به قیمت ۲۶۵ میلیون رسید. پژو ۲۰۶ تیپ پنج سه میلیون کاهش داشت و به قیمت ۳۲۲ میلیون تومان رسید.

در جدول زیر قیمت روز انواع سمند را در بازار مشاهده می‌کنید.

قیمت خودرو

در بازار امروز خودرو (دوم اسفند) ، سمند صفر ۱۴۰۰ مدل LX EF۷  به ۲۷۹ میلیون تومان رسید که نسبت به چهار روز گذشته ۳ میلیون ارزان شده است.

قیمت سمند صفر  LX‌ ساده مدل ۱۴۰۰ نیز در همین بازه زمانی با کاهش ۵ میلیونی  به ۲۶۵میلیون تومان  رسید.  قیمت سمند صفر LX EF۷ دوگانه سوز مدل ۱۴۰۰ به ۳۳۲ میلیون تومان رسید.  قیمت سمند صفر LX ساده مدل ۹۹ نیز ۲۴۴ میلیون تومان  اعلام شده است که ارزان ترین سمند بازار به شمار می رود.

 سمند صفر ۹۹ مدل LX EF۷ مدل ۹۹ نیز به حوالی ۲۶۱ میلیون تومان قیمت خورد که نسبت به هفته گذشته ۷ میلیون ارزان شده است. قیمت سمند LX EF۷ دوگانه سوز مدل ۹۹ نیز به ۳۱۵میلیون تومان  رسید. محاسبات حاکی از آن ست که این خودرو طی هفته  گذشته ۳میلیون تومان ارزان شده است.

گفتنی است بازار ارز معاملات امروز صبح را با اندکی افزایش نسبت به روز گذشته آغاز کرد. به این ترتیب در این ساعت از معاملات، دلار آزاد در قیمت ۲۵هزار و ۸۲۰تومان معامله می‌شود. این در حالیست که در آخرین معاملات روز گذشته، دلار آزاد، ۲۵هزار و۷۰۰ تومان قیمت خورده بود که حاکی از افزایش ۱۲۰ تومانی است.

دو پیش بینی حساس از قیمت خودرو تا پایان سال 

قیمت خودرو چند سالی است رو به افزایش است.با توجه به خدماتی که شرکت ها می دهند قیمت خودرو بالا است.قیمت خودرو در ایران زیادی بالا رفته است.آیا قیمت خودرو  کاهش می یابد؟

فیروز نادری، کارشناس خودرو گفت: به احتمال زیاد قیمت‌ ها در زمان یک هفته کاهشی می‌شود. اگر شوکی به بازار وارد نشود قیمت‌ها افزایش نمی‌یابد و نوسانی در بازار نخواهیم داشت.

امیرحسن کاکایی کارشناس صنعت خودرو نیز گفت: بیش از شش ماه است که بازارها در وضعیت رکود قرار دارند. اگر تا پایان امسال مذاکرات وین به نتیجه نرسد و موانع نیز بر طرف نشود، در سال جدید با تورمی وحشتناک روبه‌رو می‌شویم که چالش‌های نقدینگی را در صنعت خودرو درپی دارد و در نتیجه افزایش قیمت اتفاق می‌افتد.

دربازار خودرو نیز قیمت ها متاثر از عقبروی های قیمت دلار در کانال 26 هزار تومان وارد مسیر نزولی شد. به نظر می رسد بازار دوباره با شرایط نزولی همراه شود. هر چند که در صورت افزایش قیمت دلار در روز دوشنبه، بازار دوباره احتمالا دوباره میل به صعود خواهد کرد. این در حالی است که در بازار هنوز نه خریداران و نه فروشندگان فعالی وجود ندارند. 

وضعیت بازار خودرو

این هفته، قیمت «سمندLX با موتورEF7» ، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «کوییک معمولی»، «کوییک R» و «ساینا» کاهش های یک تا چهار میلیون تومانی را تجربه کردند و «دنا معمولی» بیشترین کاهش قیمت را در میان خودروها ثبت کرد. این در حالی بود که قیمت تمامی محصولات خانواده پژو 206 یعنی «پژو 206 تیپ2»، «پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» در کنار «شاهین»، «تیبا صندوقدار» و  «تیبا2 معمولی» این هفته ثبات قیمت در پیش گرفتند و تغییر قیمتی را نسبت به هفته قبل در کارنامه معاملاتی خود ثبت نکردند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.