کد خبر : 14631 / /
/

در شهر دونتسک، در نتیجه گلوله باران امروزصبح، جمعه، نیروهای مسلح اوکراینی به این شهر یک غیرنظامی بشدت زخمی شد.

رئیس‌جمهور ترکیه در جمع هیئت اتحادیه بین‌المللی دموکرات‌ها در خصوص مداخله نظامی روسیه در اوکراین اظهار داشت: اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین پذیرفتنی نیست

  در شهر دونتسک، در نتیجه گلوله باران امروزصبح، جمعه، نیروهای مسلح اوکراینی به این شهر یک غیرنظامی بشدت زخمی شد.

شب گذشته نیز در نتیجه گلوله باران مجدد نیروهای مسلح اوکراینی به شهر گارلوکی در منطقه دونتسک، یک غیرنظامی کشته و پنج نفر دیگر مجروح شدند.‎

اوکراین از نفوذ نیروهای روسی به کی‌یف خبر داد

"هالنا مالیار"، معاون وزیر دفاع اوکراین در صفحه فیس بوک خود خبر داد که بعد از نبردها در اطراف کی یف چندین نظامی روسی در حال نفوذ به پایتخت هستند.

به گفته وی ارتش روسیه دو خودروی نظامی اوکراینی را تصرف کرده و ظاهرا سربازان روسی یونیفورم اوکراینی پوشیده اند و به سرعت به سمت مرکز پایتخت حرکت کرده و کاروانی از کامیون های نظامی روسی هم در حال ورود به کی یف هستند. وی تاکید کرد که آنها مطمئنا نابود خواهند شد.‎

سفیر روسیه: به تحریم‌های ژاپن پاسخ قطعی خواهیم داد

میخائیل گالوزین، سفیر روسیه در توکیو امروز جمعه اعلام کرد که مسکو قطعاً به تحریم‌های جدید دولت ژاپن پاسخ خواهد داد. وی گفت: اخیراً به مقامات عالی رتبه ژاپنی گفته‌ام که روسیه به این اقدامات پاسخ خواهد داد و معتقدم که پاسخ جدی خواهد بود.

نخست وزیر ژاپن، پیش از این اعلام کرد که با توجه به رویدادهای اوکراین، توکیو صادرات کالا به سازمان‌های روسی مرتبط با بخش نظامی را محدود می‌کند، همچنین دارایی‌های مؤسسات مالی روسیه را مسدود و اعطای روادید برای روس‌ها را محدود می‌کند.‎

ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین در دستور کار فرانسه

"فلورنس پارلی"، وزیر دفاع فرانسه هم در اظهاراتی اعلام کرده  که به زودی درباره ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین تصمیم گیری خواهد کرد. وی در گفتگو با یک رسانه غربی گفت: ما این موضوع را بررسی می کنیم و به سرعت در این باره تصمیم گیری می شود.

ادعای انگلیس درباره شکست روسیه در اولین روز حمله به اوکراین

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس با این ادعا که روسیه می خواهد به تمام اوکراین حمله کند همچنین گفت که روسیه در اولین روز حمله به این کشور شکست خورده و به هیچ یک از اهداف و اولویت‌های مد نظر خود نرسیده است. وی شمار قربانیان در طرف روسیه را بیش از 450 نفر ارزیابی کرده است.‎

تقویت جناح شرقی ناتو در دستور کار دولت فدرال آلمان

هفته نامه اشپیگل گزارش داد که دولت فدرال آلمان اعزام نیرو و تجهیزات بیشتر به جناح شرقی ناتو را در دستور کار قرار داده است.

بر این اساس، وزارت دفاع آلمان می خواهد علاوه بر ارسال نیرو و تجهیزات به جناح شرقی این ائتلاف نظامی از جمله یک سیستم موشکی ضد هوایی پاتریوت را به کشورهای بالتیک بدهد. همچنین ارسال تجهیزات دیگر به این منطقه در دستور کار آلمان قرار دارد.

اردوغان: اقدام روسیه علیه اوکراین قابل قبول نیست

رئیس‌جمهور ترکیه در جمع هیئت اتحادیه بین‌المللی دموکرات‌ها در خصوص مداخله نظامی روسیه در اوکراین اظهار داشت: اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین پذیرفتنی نیست؛ این اقدام نظر ما مغایر با قوانین بین‌المللی است و ضربه سنگینی به صلح، آرامش و ثبات منطقه وارد کرد.

فرانسه: هیچکس در اروپا و آمریکا خواستار وارد شدن به جنگ با روسیه نیست

وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد هیچکس در اروپا و آمریکا خواستار وارد شدن به جنگ با روسیه نیست.

درخواست کمک اوکراین از اعضای اروپای شرقی ناتو

"ولادیمیر زلنسکی"، رئیس جمهور اوکراین در پیامی توئیتری از اعضای اروپای شرقی ناتو درخواست حمایت دفاعی کرده و گفته که در این باره با آندری دودا، رئیس جمهور لهستان صحبت کرده است. وی با تاکید بر اینکه به تشکیل ائتلاف ضد جنگ نیاز است، همچنین خواستار کمک برای بازگرداندن روسیه بر سر میز مذاکره شد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.