کد خبر : 14645 / /
/

پس از هشدار اول رئیس‌جمهور برای واریز عیدی بازنشستگان و کارمندان، امروز دولت با تخصیص اعتبار به این موضوع ورود کرد. موضوع ساده پرداخت عیدی کارمندان و بازنشستگان که مبلغ زیادی هم نیست تا جایی پیش رفت به جلسه هماهنگی اقتصادی قوا هم رسید.

گویا عیدی بازنشستگان واریز شده بود. اما خبرها حاکی از آن است که عیدی بازنشستگان و کارمندان برای همه واریز نشده است. عیدی بازنشستگان و کارمندان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. بسیاری هنوز منتظر واریز عیدی بازنشستگان هستند.

رئیس‌جمهور پس از هشدار برای پرداخت عیدی بازنشستگان، امروز از تخصیص اعتبار برای انجام از واریزی خبر داد.

پس از هشدار اول رئیس‌جمهور برای واریز عیدی بازنشستگان و کارمندان، امروز دولت با تخصیص اعتبار به این موضوع ورود کرد. موضوع ساده پرداخت عیدی کارمندان و بازنشستگان که مبلغ زیادی هم نیست تا جایی پیش رفت به جلسه هماهنگی اقتصادی قوا هم رسید.

در جلسه امروز قوا، پیشنهاد‌های دولت در زمینه پرداخت سریع و به موقع عیدی و پاداش بازنشستگان تصویب و مقرر شد با اختصاص اعتبار لازم در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت شود.

ابراهیم رئیسی چهار روز قبل نیز سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های اجرایی را ملزم کرد عیدی بازنشستگان را هرچه سریع‌تر پرداخت کنند.

برخلاف سال‌های قبل که معمولا عیدی بازنشستگان و کارمندان با حقوق بهمن ماه واریز می‌شد. اما امسال تا امروز که یک هفته از اسفند ماه می‌گذرد، هیچ گونه واریزی برای این دو گروه واریز نشده است.

عیدی به منظور کمک به خانوارها برای افزایش قدرت خرید شب عید پرداخت می‌شود، اما هنوز هیچ پولی برای کمک به هزینه‌های خانوارها پرداخت نشده است و علی‌رغم ورود رئیس‌جمهور به این موضوع هنوز اطلاعیه‌ای درباره زمان واریز از سوی ارگان‌های مرتبط منتشر نشده است.

به نظر می‌رسد موضوع کمبود بودجه به عیدی رسیده و احتمالا تاخیری در واریزی‌ها رخ دهد.

اگر الزام امروز سران قوا کارساز باشد به احتمال زیاد باید عیدی بازنشستگان در هفته پیش‌رو واریز شود. از آنجایی که سه‌شنبه هفته آینده مبعث پیامبر است، دولت از این فرصت استفاده می‌کند که واریزی‌ها با این مناسبت همزمان باشد.

واریزی‌های دیگر در روز سه‌شنبه

البته این امکان هم وجود دارد که دولت به مناسبت مبعث پیامبر یارانه ۱۰۰ هزار تومانی جدید واریز کند، همان کاری که به مناسبت ۲۲ بهمن ماه انجام داد. در بهمن ماه به چهار دهک اول یارانه پرداخت شد.

طبق روال ماه‌های گذشته دولت باید در روز دهم اسفند ماه یعنی سه‌شنبه هفته آینده آخرین یارانه معیشتی بنزین را واریز کند. مبلغ این یارانه بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است.

عیدی بازنشستگان واریز نشده بود

این خبر منتشر شد که عیدی بازنشستگان و کارمندان واریز شده است اما هر سه گروه بازنشستگان لشگری و کشور، بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و کارمندان از عدم دریافت عیدی می‌گویند.

روز گذشته رئیس‌جمهور دستگاه‌های دولتی را ملزم کرد که عیدی بازنشستگان و کارمندان را هرچه سریع‌تر واریز کنند، در این خصوص باشگاه خبرنگاران جوان امروز خبری منتشر کرد که براساس آن اعلام شد: رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عیدی امشب به حساب کارکنان و بازنشستگان دولت واریز شده است.

تعداد بسیاری از کارمندان و بازنشستگان این موضوع را کذب می‌دانند و می‌گویند که هیچ واریزی برای آنها انجام نشده است. هر دو گروه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و لشگری و کشوری اظهار می‌کنند که هیچ پولی به حساب آنها واریز نشده است. کامندان نیز از عدم واریز عیدی خبر می‌دهند:

مخاطبان تجارت‌نیوز در این خصوصص می‌گویند:

«حسابم رو چک کردم .هیچ مبلغی از عیدی ندیدم . به مردم امید واهی ندین»

«بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز واریز نشده»

«بازنشسته کشوریم هیچی واریز نشده»

«هنوز عیدی کارمندان هم واریز نشده»

پیگیری تجارت‌نیوز از سازمان تأمین اجتماعی نشان می‌دهد که امروز عیدی بازنشستگان این سازمان هنوز واریز نشده و زمان پرداخت آن نیز مشخص نیست. این سازمان در تلاش است تا بودجه واریز عیدی را تأمین کند.

عیدی بازنشستگان| عیدی کارمندان و بازنشستگان چقدر است؟

واریز عیدی کارکنان دولت هرساله با حقوق بهمن کارکنان و بازنشستگان اعمال می‌شود. امسال نیز با مصوبه هیات وزیران عیدی کارکنان و بازنشستگان رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد.

البته این مبلغ عیدی کارمندان مجرد است. عیدی کارمندان متاهل ۴۰۰ هزار تومان بیشتر از این رقم است. همچنین به ازای هر فرزند، قرار است ۱۵۰ هزار تومان به این مبلغ اضافه شود.

برخی از مخاطبان نیز به این مبلغ اعتراض دارند و می‌گویند:

«یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان چی میشه. برین بازار آجیل و شیرینی و میوه رو قیمت بگیرین ما عروس داریم داماد داریم عیدی باید بدیم با این پول چیکار کنیم»

«مبلغ عیدی رو اضافه کنن این مبلغ هیچ مشکلی رو با توجه به گرونی حل نمیکنه»

«گویا مسئولین از تورم و گرونی خبر ندارن و گر نه این مبلغ رو برای عیدی اعلام نمیکردن واقعا جای تاسف داره که مسئولین هیچ توجهی به معیشت بازنشستگان نداره»

«من به عنوان یک بازنشسته با این عیدی آجیل فقط میتونم تهیه کنم»

»واقعا فکر میکنن با ۱/۶۰۰ میشه کاری کرد با این وضع تورم و گرونی که بیداد میکنه ما دیگه تهش بتونیم اون ۱/۶۰۰ رو قاطی حقوق کنیم خرج کنیم که اخر ماه باز کم نیاریم»

 دستور پرداخت عیدی صادر شد

علی‌رغم این که چند روزی از اعلام میزان عیدی می‌‌گذرد اما دستگاه‌های خبری از واریز آن نمی‌دهند، در این خصوص رئیس‌جمهور دستگاه‌های اجرایی را ملزم کرد حقوق و عیدی کارکنان و بازنشستگان را سریعا پرداخت کنند.

 میزان عیدی بازنشستگان و کارمندان در هفته قبل اعلام شد و به واریز همزمان با حقوق بهمن ماه نرسید. به نظر می‌رسد چون دستگاه‌های اجرایی زمان واریز عیدی را مشخص نکرده‌اند، رئیسی سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های اجرایی را ملزم کرد عیدی را سریعا پرداخت کنند.

در جلسه شب گذشته ستاد هماهنگی اقتصادی، رئیس جمهور سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های اجرایی را ملزم کرد حقوق و عیدی کارکنان و بازنشستگان را سریعا پرداخت کنند.

دولت در هفته قبل میزان عیدی امسال را اعلام کرد.

مبلغ عیدی امسال کارمندان دولت و بازنشستگان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. تنها ۱۰۰ هزار تومان بیشتر از مبلغ عیدی دریافتی سال گذشته. البته این مبلغ عیدی کارمندان مجرد است. عیدی کارمندان متاهل ۴۰۰ هزار تومان بیشتر از این رقم است. همچنین به ازای هر فرزند، قرار است ۱۵۰ هزار تومان به این مبلغ اضافه شود.

عیدی که دولت تعیین می‌کند شامل کارکنان دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ایران (به استثنای کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار)، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات می‌شود.

این میزان عیدی شامل بازنشستگان تامین اجتماعی نیز می‌شود. با این مدیر عامل این سازمان قبل از اعلام میزان عیدی برای واریز آن اعلام آمادگی کرد. اما هنوز زمان واریز عیدی امسال را اعلام نکرده است. به نظر می‌رسد علت تاخیر در واریز ابهام در میزان آن است.

پیگیری‌های قبلی تجارت‌نیوز نشان می‌داد که تنها در مورد عیدی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی به سازمان تامین اجتماعی ایلاغیه ارسال شده است و به بازنشستگان حق عائله‌مندی و عیدی فرزند داده نمی‌شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.