کد خبر : 14774 / /
/

تخم‌مرغ در برخی از واحدهای صنفی تهران کمیاب شد. برخی از فروشندگان افزایش حجم تقاضا برای پخت شیرینی در شب عید را علت این موضوع می‌دانند. برخی هم بحث تقاضای واحدهای صنعتی برای خرید تخم‌مرغ را پیش می‌کشند.

 

بررسی‌های میدانی از کاهش عرضه تخم‌مرغ در برخی از مناطق شهری حکایت دارد. اتفاقی که باعث شده دولت برای تنظیم بازار واردات این محصول از ترکیه را از سر بگیرد. تخم مرغ از ترکیه دوباره وارد شد. آیا واقعا تخم‌مرغ کمیاب شده است؟

 تخم‌مرغ در برخی از واحدهای صنفی تهران کمیاب شد. برخی از فروشندگان افزایش حجم تقاضا برای پخت شیرینی در شب عید را علت این موضوع می‌دانند. برخی هم بحث تقاضای واحدهای صنعتی برای خرید تخم‌مرغ را پیش می‌کشند.

این اتفاقات در نهایت منجر به کاهش عرضه تخم‌مرغ به واحدهای صنفی سطح شهر شد. اما آیا دولت برای جبران کمبود تخم‌مرغ در بازار مجبور به واردات این محصول شد؟

در پاسخ به این پرسش رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار به تجارت‌نیوز گفت: اخیرا برای تنظیم بازار شب عید دوباره تخم مرغ از ترکیه وارد ایران شد. به دلیل افزایش حجم تقاضای واحدهای صنعتی برای خرید این محصول کمبود تخم‌مرغ در برخی از مناطق طبیعی است.

ناصر نبی‌پور توضیح داد: البته در چند روز آینده حجم تقاضا برای پخت شیرینی و کیک کاهش پیدا می‌کند. همچنین در فروردین امسال با ماه رمضان مصادف می‌شود که حجم تقاضا کاهش قابل توجهی دارد. همین موضوع باعث می‌شود تخم‌مرغ‌ها دوباره روی دست مرغداران بماند.

صادرات تخم‌مرغ آزاد می‌شود؟

او ادامه داد: دولت از حالا باید به فکر مازاد تولید تخم‌مرغ در فروردین ماه باشد و اجازه دهد این محصول به کشورهایی مانند عراق، افغانستان و قطر صادر شود.

نبی‌پورهمچنین تشریح کرد: با واردات تخم‌مرغ از ترکیه قیمت آن در بازار آزاد با نرخ مرغداری تفاوت چندانی ندارد.

وی علت افزایش قیمت این کالا را رشد نرخ حمل و نقل، پرداخت عوارض خروج از کشور و هزینه بسته‌بندی دانست.

البته رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار در حالی شکاف نرخ آزاد و دولتی را بالا نمی‌داند که این فاصله در هر شانه به بیش از ۱۰ هزار تومان می‌رسد. در حالی که ستاد تنظیم بازار قیمت هر شانه را ۴۳ هزار تومان تعیین کرد، این محصول در بازار در محدوده ۵۵ هزار تومان توزیع می‌شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.