کد خبر : 14838 / /
/

به ادعای یک منبع نظامی در شرق لیبی، شبه‌نظامیان شرکت روسی «واگنر» با خروج از لیبی راهی اوکراین شده‌اند تا از توانایی‌های آن‌ها در عملیات نظامی روسیه استفاده شود.

 

شبه‌نظامیان واگنر از مراکز مختلف تجمع خود در مرکز و شرق لیبی فراخوانده و در پایگاه «الجفره» در مرکز لیبی تجمع کرده و به روسیه بازگردانده شده‌اند.

به ادعای یک منبع نظامی در شرق لیبی، شبه‌نظامیان شرکت روسی «واگنر» با خروج از لیبی راهی اوکراین شده‌اند تا از توانایی‌های آن‌ها در عملیات نظامی روسیه استفاده شود.

نشریه العربی الجدید چاپ لندن به نقل از این منبع نظامی، که هویتش را فاش نکرد، نوشت، یک هواپیمای نظامی در ماه ژانویه به طور مخفیانه صدها نفر از شبه‌نظامیان «واگنر» را به روسیه انتقال داده است. یک منبع نظامی مصری نیز گفته که روسیه علاوه بر نیروهای واگنر، دیگر نیروهای روسی در نقاط دیگر آفریقا را نیز فراخوانده است. هرچند او تأکید کرد که تعداد این نظامیان زیاد نیست.

طبق این گزارش، به گفته منابع لیبی، شبه‌نظامیان واگنر از مراکز مختلف تجمع خود در مرکز و شرق لیبی فراخوانده و در پایگاه «الجفره» در مرکز لیبی تجمع کرده و به روسیه بازگردانده شده‌اند.

العربی الجدید در این باره نوشت که خروج شبه‌نظامیان واگنر از لیبی شرایط نظامی به خصوص در شرق لیبی را دستخوش تغییر کرده و موقعیت «خلیفه حفتر» را دشوار می‌کند. به خصوص اینکه اوضاع داخلی نیروهای وابسته به خلیفه حفتر نیز مناسب نیست و این نیروها از عدم پرداخت حقوق، فساد و تسلط «صدام حفتر» پسر خلیفه حفتر بر امور ارتش، نگران هستند.

این منابع همچنین گفتند که خروج شبه‌نظامیان واگنر مشکلات خلیفه حفتر را دو چندان می‌کند، در شرایطی که میزان حمایت‌های مصر نیز کاسته شده و قاهره پس از نزدیکی روابط ترکیه با امارات از میزان حمایت‌های خود از خلیفه حفتر کاسته است. العربی الجدید در ادامه مدعی شد که روسیه شبه‌نظامیان واگنر را برای تحقق اهداف معین از جمله عملیات‌های مخرب یا تشکیل تیم ترور ولادیمر زلنسکی از نقاط مختلف آفریقا فراخوانده است.

روزنامه تایمز انگلیس نیز روز دوشنبه هفته گذشته ادعا کرد که بیش از ۴۰۰ شبه‌نظامی «واگنر» در کی‌یف، پایتخت اوکراین مستقر شده‌اند تا زلنسکی و اعضای کابینه‌اش را ترور کنند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.