کد خبر : 14928 / /
/

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: تفاوت نوروز امسال با سال های گذشته در این است که تعداد قابل توجهی از افراد واکسینه شدند که این امر می تواند برای برخی از فعالیت ها شرایط را تسهیل کند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفت‌وگو با برنا تشریح کرد

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: تفاوت نوروز امسال با سال های گذشته در این است که تعداد قابل توجهی از افراد واکسینه شدند که این امر می تواند برای برخی از فعالیت ها شرایط را تسهیل کند.

مهرداد حق ازلی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا اظهار کرد: درباره اینکه شرایط بیماری در کشور هم اکنون بهتر از قبل است یا خیر نمی توانیم پیش بینی خاصی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد در هفته های آینده ممکن است تعداد افراد مبتلا و فوتی ها افزایش پیدا کند، افزود: براساس تجربیات بین المللی می‌توان گفت میزان بیماری زایی اومیکرون به حد دلتا نیست و شدت کمتری دارد.

حق ازلی درباره تفاوت نوروز ١۴٠١ با نوروز های دیگر  ادامه داد: تفاوت نوروز امسال با سال های گذشته در این است که تعداد قابل توجهی از افراد واکسینه شدند که این امر می تواند برای برخی از فعالیت ها شرایط را تسهیل کند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: تعداد علاوه بر واکسیناسیون قابل توجهی از افراد در هفته های اخیر مبتلا شدند و این امر نشان می دهد که عید ١۴٠١ با سال های قبل متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه میزان واکسیناسیون در کشور ما نسبت به کشور های مشابه دارای درصد بسیار خوبی است، گفت: وضعیت بهتر نوروز امسال نسبت به سال گذشته به حدی نیست که بخواهیم پروتکل های بهداشتی را نادیده بگیریم.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا بیان کرد: طبیعتا مثل همه جای دنیا اومیکرون درگیری افراد با سنین پایین بیشتری نسبت به سایر گروه های سنی دارد. ما نیز از این امر مستثنی نیستیم و تعداد مبتلایان کودکان و نوجوانان در کشور ما در این سوش زیاد است.

وی درباره تزریق دز چهارم واکسن افزود: درباره تزریق نوبت چهارم واکسن کرونا در بسیاری از کشور های دنیا اطلاعاتی در دسترس نیست و هنوز در این باره تصمیم گیری نشده است.

حق ازلی گفت: تزریق دز چهارم واکسن نیازمند بررسی های دقیق تری است اما فعلا به نظر می شد با پوشش واکسیناسیون سه دز می توانیم میزان قابل توجهی از شدت و موارد شدید بیماری بکاهیم.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود افراد مبتلا شده چهار هفته تا ۶ هفته بعد از بهبودی نسبت به تزریق دز بوستر اقدام کنند.

حق ازلی افزود: به نظر می رسد تعداد قابل توجهی از افرادی که هم اکنون به اومیکرون مبتلا می شوند واکسن نزدند.  همچنین شواهد نشان می دهد تعداد افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند و به کرونا مبتلا می شوند رو به افزایش است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.