کد خبر : 14945 / /
/

از شب گذشته انتشار خبر تحریم نفتی روسیه واکنش بازارهای جهانی را در پی داشته است.

آمریکا و انگلیس اعلام کردند که واردات نفت از روسیه را ممنوع می‌کنند. بازارهای جهانی به تحریم نفتی روسیه واکنش نشان دادند. اکنون طلا، نفت و بیت‌کوین، روند افزایشی دارند.

از شب گذشته انتشار خبر تحریم نفتی روسیه واکنش بازارهای جهانی را در پی داشته است.

اونس که از روز گذشته وارد کانال دو هزار دلاری شده بود، همچنین روند افزایشی خود را حفظ کرده است. در لحظه تنظیم این خبر، قیمت جهانی طلا به ۲۰۵۶٫۲۱ دلار رسیده است.

قیمت نفت، نیز به روند افزایشی خود ادامه می‌دهد. در این لحظه، هر بشکه نفت برنت ۱۳۰،۹ دلار معامله می‌شود.

اما در وجهی دیگر از واکنش بازاراها به تحریم نفتی روسیه، قیمت‌ بیت‌کوین نیز نوساناتی دارد.

بر اساس اعلام کوین‌مارکت‌کپ، قیمت بیت‌کوین در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است. ببت‌کوین در ۲۴ ساعت اخیر ۸،۰۱ درصد افزایش قیمت داشته و به نرخ ۴۱،۴۲۶ دلار رسیده است.

شب گذشته، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، تصمیم ممنوعیت واردات نفت و گاز روسیه از حمایت کامل آمریکا برخوردار است.

جو بایدن، در عین حال تاکید کرد: آمریکا دریافته که هم‌پیمانانش در اروپا هرگز نخواهند توانست به ممنوعیت واردات انرژی از روسیه بپیوندند.

آمریکا در سال ۲۰۲۱ به‌طور متوسط روزانه حدود ۷۰۰ هزار بشکه نفت و فرآورده‌های نفتی از روسیه وارد کرده است. شب گذشته اسکای‌نیوز گزارش داد که با اعلام این خبر قیمت نفت خام برنت افزایش یافت و قیمت هر بشکه از ١٣٣ دلار گذشت.

همچنین نشریه پلتیکو اعلام کرد انگلیس به‌زودی ممنوعیت واردات نفت از روسیه را اعلام می‌کند.

انتظار می‌رود این تصمیم امروز اعلام شود و به تدریج طی چند ماه آینده به جای یک شوک شدید یک‌شبه، برای جلوگیری از آشفتگی رانندگان برای خرید سوخت، به‌تدریج انجام خواهد شد.

مقامات انگلیسی می‌گویند این ممنوعیت به‌صورت طولانی مدت اجرا می‌شود تا به بازارهای جهانی اجازه دهد خود را هماهنگ کنند و مردم از خرید هراسناک بنزین بپرهیزند.

روزنامه فایننشال تایمز در این رابطه نوشت، انگلیس در مقایسه با اغلب کشورهای اروپایی و آلمان که همچنان مخالف تحریم کامل روسیه است، وابستگی کمتری به واردات سوخت‌های فسیلی از روسیه دارد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.