کد خبر : 15017 / /
/

قیمت طلا در آخرین روز کاری هفته گذشته، پنجشنبه ۱۲ اسفند، یک میلیون و ۱۹۷ هزار و ۱۸۷تومان اعلام شد. در حالی که بازار در روز گذشته، به قیمت یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۴۰ تومان رسید.

 

طلای جهانی در مسیر ثبت دومین رشد هفتگی خود است و ساعت ۱۹:۳۰روز گذشته ۱۹۸۲ دلار معامله شد.سکه امامی نیز هفته گذشته عملکردی مثبت و ۳/ ۲ درصدی سپری کرد.

بازدهی بازار طلا در هفته سوم اسفند ۱۴۰۰، با ۱،۶۵ درصد رشد همراه بود.

قیمت طلا در آخرین روز کاری هفته گذشته، پنجشنبه ۱۲ اسفند، یک میلیون و ۱۹۷ هزار و ۱۸۷تومان اعلام شد. در حالی که بازار در روز گذشته، به قیمت یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۴۰ تومان رسید.

قیمت اونس هفته گذشته ابتدا روندی افزایشی داشت و وارد کانال دو هزار دلاری شده بود. به ویژه خبر احتمال تحریم نفتی روسیه از سوی آمریکا و انگلیس قیمت‌ها را در بازارهای جهانی صعودی کرد. اما در ادامه، قیمت اونس کاهشی شد و دوباره به کانال ۱۹۰۰ دلاری بازگشت.

رشد قیمت سکه

خریداران بازار سکه نیز در هفته سوم اسفند، رشد قیمت قیمت را تجربه کردند. در این بازه زمانی، بازدهی برای سکه طرح جدید، ۱٫۹۲ درصد بود.

قیمت سکه در آخرین روز کاری هفته گذشته، ۱۱ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان اعلام شد، اما روز گذشته به ۱۲ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید.

قیمت طلا و سکه هر دو در هفته جاری تحت تاثیر تحرکات بازار ارز، نوساناتی داشتند. برخی روزها، طلا در کانال ۱ میلیون و ۱۰۰ و برخی روزها در کانال ۱۲۰۰ بود. سکه نیز بین کانال ۱۱ و ۱۲ میلیونی نوسان داشت.

دنیای اقتصاد نوشته است:

با افزایش بازدهی اوراق خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا نسبت به آخرین گزارش تورم از این کشور که بیشترین افزایش از ۴۰ سال گذشته را نشان می‌‌‌داد، طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی کاهش یافت و حتی به زیر مرز روانی ۲۰۰۰ دلار نیز عقب‌نشینی کرد. با این حال پس از اینکه مذاکرات بین روسیه و اوکراین تاکنون پیشرفت چندانی را در پی نداشت، طلا توانسته است در مسیر ثبت دومین رشد هفتگی قرار گیرد.

بر این اساس این فلز گرانبها ساعت ۱۹:۳۰روز گذشته ۱۹۸۲ دلار معامله شد. سرمایه‌گذاران به طور گسترده انتظار دارند که فدرال رزرو ایالات متحده با صدور تصمیم سیاستی خود در ۱۶مارس، نرخ بهره را افزایش دهد. همین امر می‌تواند بهای طلای جهانی را مجددا به سطوح پایین هدایت کند. به همین دلیل انتظار می‌رود که این بازار روند متعادل‌‌‌تری را برای هفته آینده پیش بگیرد.

سکه هفته گذشته را با افزایش تمایلات صعودی پشت سر گذاشت. به طوری که این فلز گرانبهای داخلی جایگاه خود را از سطوح ۱۱‌میلیون تومان به بالای ۱۲‌میلیون تومان هدایت کرد. بر این اساس سکه امامی هفته گذشته را با عملکرد مثبت ۳/ ۲درصدی سپری کرد.

نکته قابل‌توجه معاملات هفته اخیر رشد پله‌‌‌ای ارزش ذاتی قیمت سکه بود و قیمت این فلز در بازار به دلیل تردید سرمایه‌گذاران برای ورود به بازار رشد بسیار آرام‌‌‌تری را به همراه داشت. به عقیده برخی از کارشناسان از آنجا که بهای طلای جهانی رشد چشمگیری داشته و سکه برخلاف آن رفتار احتیاطی را پیش گرفته و همسان با طلای جهانی رشد نداشت، انتظار می‌رود که با مشخص شدن روند آتی دلار در بازار ارز داخلی سرعت تغییرات قیمت سکه نیز تغییرات قابل‌توجهی داشته باشد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.