کد خبر : 15053 / /
/

امیرعبداللهیان در مورد مذاکرات وین، از طرح موضوعات جدید از سوی آمریکا انتقاد و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با جدیت برای حصول توافق خوب، قوی و پایدار تلاش می‌کند.

در جریان رایزنی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و قطر، امیرعبداللهیان از طرح موضوعات جدید از سوی آمریکا در جریان مذاکرات وین خبر داد.

درخواست‌های جدید آمریکا در مذاکرات وین  

«شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر، در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در مورد آخرین تحولات دوجانبه ، منطقه‌ای و بین‌المللی و مذاکرات وین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش ایسنا، طرفین در این تماس تلفنی بر ضرورت پیگیری جدی توافقات بعمل آمده در جریان سفر اخیر رییس جمهور کشورمان و امیر قطر در مذاکرات دوحه تاکید کردند.

امیرعبداللهیان در مورد مذاکرات وین، از طرح موضوعات جدید از سوی آمریکا انتقاد و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با جدیت برای حصول توافق خوب، قوی و پایدار تلاش می‌کند.

وزیر خارجه قطر نیز در این گفتگو با تاکید بر اهمیت روابط تهران و دوحه و آثار مثبت سفر اخیر ابراهیم رییسی، رییس جمهور به قطر، تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران و همه طرفها را در رسیدن به توافق حائز اهمیت خواند.

آخرین اخبار از مذاکرات وین  

سه کشور اروپایی عضو برجام در واکنش به وقفه ایجاد شده در هشتمین دور مذاکرات وین، ضمن ابراز تاسف از این وقفه، تاکید کردند که توافق روی میز و آماده نهایی شدن است.

مذاکره‌کنندگان این سه کشور اعلام کردند: ناامیدکننده است که هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا مجبور شد در مذاکرات وین وقفه ایجاد کند. یک توافق منصفانه و جامع روی میز آماده است تا به نتیجه برسد و به همین دلیل است که مذاکره‌کنندگان سه کشور اروپایی هفته گذشته وین را ترک کردند، کار آن‌ها در حال به نتیجه رسیدن است.

آن‌ها افزودند: درک ما این است که ایران و آمریکا برای حل و فصل مسائل دوجانبه نهایی سخت کار کرده‌اند و به همین دلیل آماده هستیم که این توافق را اکنون نهایی کنیم.

تروئیکای اروپایی در ادامه اعلام کردند «هیچ کس نباید به دنبال سوءاستفاده از مذاکرات برای اخذ تضمین‌های جدا از برجام باشد. این (مسئله) خطر فروپاشی توافق را به همراه دارد و مردم ایران را از لغو تحریم‌ها و جامعه بین‌المللی را از اطمینان لازم در مورد برنامه هسته‌ای ایران محروم می‌کند.»

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.