کد خبر : 15069 / /
/

دوج کوین (DOGE) یک ارز دیجیتال همتا به همتا و منبع باز است.

 

دوج کوین (DOGE) یک ارز دیجیتال همتا به همتا و منبع باز است. این رمز ارز آلت کوین و میم کوینی است که یک شوخی و طعنه آمیز در نظر گرفته می شود.

  دوج کوین (DOGE) یک ارز دیجیتال همتا به همتا و منبع باز است. این رمز ارز آلت کوین و میم کوینی است که یک شوخی و طعنه آمیز در نظر گرفته می شود. دوج کوین که در دسامبر 2013 راه اندازی شد، تصویر یک سگ  از نژاد شیبا اینو را به عنوان لوگوی خود دارد. این سکه در ابتدا به عنوان یک شوخی ایجاد شد، اما بلاک چینی است که شایستگی های زیادی دارد. فناوری زیربنایی آن از لایت کوین (Litecoin) مشتق شده است. ویژگی های قابل توجه دوج کوین که از الگوریتم رمزنگاری استفاده می کند، قیمت پایین و عرضه نامحدود آن است. در این مقاله به معرفی و بررسی ویژگی های این رمز ارز محبوب در بازار کریپتو خواهیم پرداخت.

دوج کوین چیست؟

دوج کوین در ابتدا به عنوان یک شوخی شروع شد، اما پس از ایجاد آن، طرفداران زیادی پیدا کرد. در اواخر سال 2017، این ارز در حباب ارزهای دیجیتال که ارزش بسیاری از سکه ها را به میزان قابل توجهی افزایش داد، جایگاه قابل توجهی پیدا کرد. پس از اینکه حباب ارزهای دیجیتال در سال 2018 ترکید، دوج کوین نیز مقدار زیادی از ارزش خود را از دست داد، اما مجددا در سال 2021 با حمایت های ایلان ماسک توانست بسیاری از سرمایه گذاران خود را شگفت زده کند. در واقع به جرات میتوان گفت که دوج کوین موفقیت خود را مدیون ایلان ماسک و توئیت های او در حمایت از این میم کوین است.

اگرچه اکنون فاصله زیادی با اوج خود دارد اما هنوز هم حامیان قدرتمندی دارد که آن را معامله می کنند و از آن استفاده می کنند. 

در سال 2013، "جکسون پالمر" به عنوان راهی برای طعنه زدن به تبلیغات پیرامون ارزهای دیجیتال میم کوین دوج را ایجاد کرد. پالمر به یک تحلیل گر شکاک در فناوری نوظهور ارز دیجیتال معروف است و توییت‌های اولیه‌اش در مورد سرمایه‌گذاری جدید او در زمینه ارزهای دیجیتال، به زبان ساده انجام شد. اما پس از آن بازخوردهای مثبتی در شبکه های اجتماعی دریافت کرد.

 

در همین زمان در پورتلند، "بیلی مارکوس" که می‌خواست یک ارز دیجیتال ایجاد کند اما در ترویج تلاش‌های خود با مشکل مواجه بود، درباره دوج کوین شنید. مارکوس که یک توسعه دهنده نرم افزار است با پالمر تماس گرفت تا اجازه بگیرد تا دوج کوین واقعی را بسازد.

مارکوس کد دوج کوین را بر اساس لاکی کوین، که خود از لایت کوین مشتق شده است، استوار کرد. در واقع میم کوین دوج از فناوری رمزگذاری لایت کوین و الگوریتم اثبات کار استفاده می کند. در نهایت پالمر و مارکوس این سکه را در 6 دسامبر 2013 عرضه کردند.

دلیل محبوبیت دوج کوین در میان سرمایه گذاران چیست؟

در تب و تاب ارزهای جدیدی که هر روز به بازار کریپتو اضافه می شوند و در حالی که بسیاری از سرمایه گذاران به خرید ارزهای با پشتوانه مثل خرید گالا به عنوان یکی از محبوب ترین توکن های متاورس یا خرید بیت کوین و اتریوم به عنوان ارزهای برتر بازار علاقه مند هستند، چه چیزی باعث شده است که دوج کوین همچنان محبوبیت خود را حفظ کند؟

اولین نکته حمایت اشخاص مشهور است. در میان محبوب ترین نام هایی که دوج  را تایید کرده اند، ایلان ماسک و اسنوپ داگ، قرار دارند. با توجه به ماهیت سوداگرانه ارزهای دیجیتال، محبوبیت و شهرت بسیار مهم است.

با این حال باید در نظر داشت که سرمایه گذاران با خرید دوج کوین به عنوان توکنی که تنها بر اساس محبوبیت به سرعت سر به فلک کشیده است، ریسک می کنند. اگر این ارز دیجیتال دیگر توجه سرمایه گذاران را به خود جلب نکند چه اتفاقی می افتد؟

سرمایه گذاران برای این ابهام نیز پاسخی دارند. دوج کوین به سرعت در حال توسعه اهداف و برنامه های خود است و در ماه های اخیر توانسته است به جایگاه جالب توجهی به عنوان روش پرداخت در میان کسب و کار های سراسر دنیا دست پیدا کند. بنابراین با افزایش کاربردها و پذیرش این توکن میتواند همچنان در بازار کریپتو موفق باقی بماند.

چگونه در دوج کوین سرمایه گذاری کنیم؟

پیش از هرچیزی در نظر داشته باشید که بازار کریپتو بازاری نوسانی و بی ثبات است. برای ورود به این بازار باید اطلاعات خود را در زمینه ارزهای دیجیتال بالا ببرید. شما می توانید با مراجعه به بلاگ صرافی بیت گذر به آدرس blog.bitgozar.io به کاربردی ترین آموزش ها و جدیدترین اخبار و تحلیل ها در حوزه ارزهای دیجیتال دسترسی داشته باشید.

پس از آن برای خرید دوج کوین و فروش آن به استفاده از خدمات یک صرافی آنلاین نیاز خواهید داشت. با توجه به اینکه صرافی های خارجی کاربران ایرانی را تحریم کرده اند اکثر ایرانیان استفاده از خدمات صرافی های ایرانی را ترجیح میدهند تا ریسک مسدود شدن دارایی ها را از بین ببرند.

شما میتوانید با استفاده از خدمات صرافی معتبر بیت گذر اقدام به خرید دوج کوین و خرید بیش از 800 کوین و توکن دیگر به صورت لحظه ای و در 24 ساعت شبانه روز بپردازید. کافی است وارد سایت رسمی این صرافی به آدرس bitgozar.io شوید و پس از ثبت نام و ایجاد حساب کاربری به خرید و فروش رمز ارزها در محیطی ساده و امن بپردازید.

دوج کوین را در چه کیف پولی نگهداری کنیم؟

پس از خرید دوج کوین برای نگهداری این رمز ارز به یک کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارید. شما میتوانید دوج کوین های خود را در کیف پول داخلی صرافی بیت گذر نگهداری کنید. استفاده از کیف پول داخلی صرافی نیاز به پرداخت کارمزد هنگام فروش ارز دیجیتال را از بین می برد. با این حال بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح میدهند که از کیف پول های شخصی برای نگهداری دوج کوین استفاده کنند.

بهترین کیف پول ها برای ذخیره سازی و ارسال و دریافت دوج کوین عبارتند از:

کیف پول متامسک

کیف پول تراست

کیف پول سیف پال

کیف پول اتمیک

کیف پول کوینومی

کیف پول های معرفی شده همگی نرم افزاری و رایگان هستند و از امنیت قابل قبولی برخوردارند. نقد و بررسی و آموزش استفاده از این کیف پول ها در بلاگ بیت گذر به آدرس blog.bitgozar.io در دسترس می باشد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.