کد خبر : 15113 / /
/

ایران خودرو قرار است به مناسب نیمه شعبان طرح فروش فوق‌العاده خودرو برگزار کند و در این طرح، دو خودروی هایما S7 و هایما S5 را عرضه کند. آن هم با اختلاف حدود ۲۰۰ میلیون تومانی با قیمت بازار.

با وجود زیان انباشه ۴۷ هزار میلیارد تومانی خودروسازان، آنها همچنان محصولات خود را با تحفیف‌های عجیب عرضه می‌کنند. آخرین مورد آن حراج دو خودروی شاسی‌بلند ایران خودرو است که هر کدام از این دو خودرو قرار است با تخفیف ۲۰۰ میلیون تومانی به فروش برسد، آن هم بدون قرعه‌کشی.

ایران خودرو قرار است به مناسب نیمه شعبان طرح فروش فوق‌العاده خودرو برگزار کند و در این طرح، دو خودروی هایما S7 و هایما S5 را عرضه کند. آن هم با اختلاف حدود ۲۰۰ میلیون تومانی با قیمت بازار.

طرح فروش فوق‌العاده نیمه شعبان ایران خودرو، از فردا ۲۶ اسفندماه آغاز می‌شود و افراد می‌توانند در این طرح، دو خودروی این شرکت را بدون قرعه‌کشی خریداری کنند. موعد تحویل خودروی هایما در این طرح، سه ماهه است و ایران خودرو اعلام کرده قیمت خودرو در این طرح قطعی است. اما در صورت افزایش بیمه، مالیات و سایر الزامات قانونی، مشتری متعهد به پرداخت مابه‌التفاوت آن است.

قیمت بازار آزاد و کارخانه هایما

اما قیمت دو خودروی هایما S7 و هایما S5 در طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو چقدر است و این دو خودرو در بازار چه قیمتی دارند؟ به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت کارخانه هایما S7 در طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو ۶۸۰ میلیون تومان است. اما قیمت بازار آزاد هایما، ۸۲۵ میلیون تومان است. این یعنی اختلاف ۱۴۵ میلیون تومانی قیمت هایما S7 در بازار آزاد و کارخانه.

این اختلاف قیمت درباره هایما S5 هم وجود دارد. قیمت کارخانه هایما S5 در طرح فروش فوق‌العاده اسفند ماه ایران خودرو ۵۹۵ میلیون تومان است. اما قیمت هایما S5 در بازار آزاد ۶۷۳ میلیون تومان است. این یعنی اختلاف ۷۸ میلیون تومانی قیمت بازار آزاد و کارخانه این خودرو

به عبارتی می‌توان گفت در حالی خودروسازان مدام از زیان‌انباشته خود گله دارند که در طرح‌های فروش فوری و پیش‌فروش خود، اصولا خودروها را با تخفیف حدود ۱۰۰ میلیون تومانی به مشتریان عرضه می‌کنند. اما مشتریان خاص!

نکته مهم این طرح‌ها این است که این تخفیف ۱۵۰ میلیون تومانی فقط به برخی از مشتریان می‌رسد. آن هم در حالی که هزینه کیفیت پایین و زیان خودروسازان را همه باید بپردازند. چون در موارد متعدد هنگام فروش فوق‌العاده خودرو، در لحظه باز شدن سایت خرید، یا فرصت خرید به پایان رسیده یا امکان دسترسی به سایت وجود نداشته و تنها گروه خاصی توانسته‌اند خودروهای تخفیف‌دار را بخرند.

با وجود انتقادات زیاد به قرعه‌کشی محصولات خودروسازان و رانتی که بین عده خاصی توزیع می‌کنند، خودروسازان بر ادامه فروش فوق‌‌العاده خودرو اصرار دارند.

آخرین طرح فروش فوق‌العاده سال جاری هم به ابران خودرو تعلق دارد. طرح فروش فوق‌العاده نیمه شعبان ایران خودرو از فردا ۲۶ اسفند ساعت ۱۰ صبح آغاز می‌شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.