کد خبر : 15171 / /
/

پرسپولیس در شرایطی گام به دربی خواهد گذاشت که اختلاف ۶ امتیازی آنها با استقلال، این‌بار این بازی را به شکل فینال برای آنها شکل داده تا با انگیزه تهاجمی‌تری آماده جدال بزرگ با رقیب دیرینه شوند. کری‌ها و حواشی چند وقت اخیر بین دو تیم نیز باعث شده تا این بازی کاملا رنگ دربی به خود بگیرد و همه در انتظار جذاب‌ترین بازی دو تیم برای پایانی ویژه در سال ۱۴۰۰ باشند.

در نشست خبری وعده داد، به دنبال پیروزی در این دیدار است.

پرسپولیس در شرایطی گام به دربی خواهد گذاشت که اختلاف ۶ امتیازی آنها با استقلال، این‌بار این بازی را به شکل فینال برای آنها شکل داده تا با انگیزه تهاجمی‌تری آماده جدال بزرگ با رقیب دیرینه شوند. کری‌ها و حواشی چند وقت اخیر بین دو تیم نیز باعث شده تا این بازی کاملا رنگ دربی به خود بگیرد و همه در انتظار جذاب‌ترین بازی دو تیم برای پایانی ویژه در سال ۱۴۰۰ باشند.

سرمربی سرخ‌ها بعد از تغییرات ویژه‌ای که در جدال قبلی این تیم داشت و چند جابه‌جایی در ترکیب تیمش شکل داده بود، با همین تفکر بار دیگر پا به دربی خواهد گذاشت تا امیدوار باشد سورپرایزهایی که در نظر گرفته، او را به هدفی که در این دیدار دنبال می‌کند، نزدیک‌تر کنند.

* مهم‌ترین ابهام در خصوص ترکیب پرسپولیس به خط دروازه سرخ‌ها مربوط بود. عملکرد پرماجرای حامد لک او را در بازی قبلی برابر نفت مسجدسلیمان نیمکت نشین کرده بود و این اتفاق باعث شده تا اکنون برابر استقلال این احمد گوهری باشد که گزینه اول یحیی گل محمدی و داوود فنایی برای محافظت از دروازه انتخاب شود. گوهری که در نقل و انتقالات زمستانی به پرسپولیس آمده، دو بازی در ترکیب این تیم تجربه کرده و آنها در هر دو دیدار مقابل مس رفسنجان و نفت مسجدسلیمان به برتری دست یافته‌اند. او در بازی قبلی اعتمادبه‌نفس بیشتری نسبت به اولین تجربه‌اش را دنبال کرد و البته بدشانس بود که دروازه‌اش را باز شده دید.

* خط دفاعی ۴ نفره پرسپولیس نیز با زوج جدیدی پا به دربی خواهند گذاشت؛ فرشاد فرجی و علی نعمتی به‌عنوان مدافعان میانی سنگین‌ترین وظیفه چند فصل اخیر را روی دوش خواهند داشت و باید دید قادر به مهار فاز تهاجمی حریف خواهند بود یا خیر. فرجی طی دو بازی اخیر نیمکت نشین بوده و اکنون به ترکیب اصلی بازگشته است. فرجی راست پا و نعمتی چپ پا، در دربی برگشت چه عملکردی خواهند داشت؟ رامین رضاییان نیز بعد از فصول متمادی دوری از دربی، بار دیگر در سمت راست دفاعی سرخ‌ها حاضر خواهد شد و این وظیفه در سمت چپ به سعید آقایی سپرده شده است. آقایی در بازی قبلی یکی از نمایش‌های خوب خود را طی این فصل داشت و بدشانس بود که ضربه‌اش نیز به تیرک دروازه حریف خورد. آنها امیدوارند ضمن مهار حملات حریف، در فاز تهاجمی نیز شرایط را به سود سرخ‌ها کنند.

* در خط میانی یحیی یک شوک بزرگ به تیمش داده است. در شرایطی که نیمکت نشینی کمال کامیابی‌نیا در بازی قبلی به دلیل استراحت به وی برای آماده شدن در جدال دربی بوده، او با توجه به درخشش رضا اسدی اکنون این بازی را نیز به‌عنوان ذخیره دنبال خواهد کرد. رضا اسدی و میلاد سرلک دو هافبک دفاعی پرسپولیس خواهند بود و باید دید تغییر یحیی در این بازی و در این پست کلیدی نیز جواب خواهد داد یا خیر.

* در پست وینگر نیز سرمربی سرخ‌ها بدون تغییر نسبت به دیدارهای قبلی و با حضور مهدی ترابی در سمت چپ و احسان پهلوان آماده این روزها در سمت راست، به دنبال حمله به سمت دروازه حریف و بازیسازی و ایجاد موقعیت خواهند بود.

* در خط حمله مهدی عبدی و حامد پاکدل نیمکت نشین شده‌اند تا زوج شرزود تمیروف و وحید امیری به دنبال فتح دروازه سیدحسین حسینی و استقلال باشند. امیری سابقه گلزنی به استقلال را در کارنامه دارد و مهاجم ازبکستانی نیز که دو بازی اخیر در ترکیب این تیم حاضر بوده، نشان داده مهره‌ای خطرناک برابر حریف می‌تواند باشد.

* پرسپولیس در این بازی عیسی آل کثیر و سیامک نعمتی را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. حامد پاکدل و امید عالیشاه با پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت در اختیار کادرفنی قرار دارند و به‌همراه سیدجلال حسینی، حامد لک، کمال کامیابی‌نیا، علیرضا ابراهیمی، وحدت حنانوف، عمری و شریفی نیمکت‌شیان این تیم برابر استقلال خواهند بود.

ترکیب احتمالی پرسپولیس

احمد گوهری؛ فرشاد فرجی، رامین رضاییان، علی نعمتی، سعید آقایی، میلاد سرلک، رضا اسدی، مهدی ترابی، احسان پهلوان، وحید امیریف شرزود تمیروف

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.