کد خبر : 15251 / /
/

پسکوف سخنگوی کرملین در گفت و گو با سی ان ان {کریستین امان پور} از انکار اینکه مسکو ممکن است به استفاده از تسلیحات هسته‌ای متوسل شود، خودداری کرد.

 

هم زمان با ضد حمله اوکراینی‌ها برای عقب راندن روس‌ها از اطراف کی یف، پنتاگون اعلام کرد ارتش روسیه شلیک از دریای آزوف به سوی شهر محاصره شده ماریوپول را آغاز کرده است.

 پسکوف سخنگوی کرملین در گفت و گو با سی ان ان {کریستین امان پور} از انکار اینکه مسکو ممکن است به استفاده از تسلیحات هسته‌ای متوسل شود، خودداری کرد.

وی پذیرفت که مسکو به اهداف نظامی خود در اوکراین دست نیافته و از رد این موضوع خودداری کرد که روسیه استفاده از سلاح اتمی را علیه آنچه مسکو تهدید وجودی نامیده،بررسی می‌کند.

پس از مذاکره تلفنی مکرون با پوتین و زلنسکی، پاریس اعلام کرد چشم انداز توافق برای آتش بس تیره و تار است.

یکی از مقامات کاخ سفید تایید کرد بایدن بسته تحریمی جدیدی علیه اعضای دومای روسیه آماده کرده که رو پنجشنبه اعلام خواهد کرد.

بایدن قرار است به اروپا و از جمله لهستان سفر کند.

یکی از مقامات ارشد دفاعی آمریکا اعلام کرد ارتش اوکراین برای بازپس گیری قلمرو خود دست به ضدحمله زده و دیروز توانستند کنترل دوباره ماکاریف در 30 مایلی غرب کی یف را به دست آوردند.

همچنین نیروهای روس در شمال کی یف متحمل شکست شده‌اند.

روس‌ها 21 کشتی جنگی در دریای سیاه مستقر کرده و از دیروز شروع به پرتاب موشک‌های کروز به سوی ماریوپول محاصره شده کردند.

بلاروس ممکن است به جنگ در اوکراین بپیوندد.

مقامات ناتو و آمریکا به سی ان ان گفتند بلاروس به زودی به ارتش روسیه در جنگ علیه اوکراین می‌پیوندد.

توتال، غول نفتی فرانسه اعلام کرد به خرید گاز طبیعی از روسیه ادامه داده اما خرید نفت و محصولات نفتی از این کشور را تا پایان 2022 ادامه می‌دهد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.