کد خبر : 15373 / /
/

بازار موبایل در چند ماهه آخر سال، وضعیت نسبتا آرامی را پشت سر گذاشت. این بازار در سال جدید و باوجود اخبار متناقضی که از برجام به گوش می‌رسد، چه مسیری را طی می‌کند؟

قیمت موبایل به‌عنوان یک کالای وارداتی وابستگی زیادی به قیمت دلار دارد، درنتیجه آینده این بازار در سال جاری مانند دیگر بازارها به برجام بستگی دارد.

ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: یکی از گزینه‌هایی که بر روی قیمت تلفن همراه تاثیر زیادی دارد دلار است، چون موبایلکالا یی وارداتی است.

او ادامه داد: ما در سال ۱۴۰۰ بازار موبایل آرامی داشتیم چون این کالا با ارز نیمایی وارد می‌شود و این ارز در سال گذشته نوسان آنچنانی نداشت.

درستی درخصوص پیشبینی خود از بازار این کالا بیان کرد: همانطور که گفتم بازار تلفن همراه وابسته به دلار است و درصورتیکه برجام به نتیجه برسد و نرخ دلار وضعیت بهتری پیدا کند قیمت موبایل نیز به تبع آن کاهش ‌می‌یابد./تجارت‌نیوز

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.