کد خبر : 15387 / /
/

رویترز به نقل از سازمان خبری بی بی سی نوشت: طالبان پخش برنامه های این تلویزیون به سه زبان اصلی در افغانستان را منع کرده است.

رویترز نوشت: سخنگوی وزارت فرهنگ و اطلاعات طالبان از پاسخگویی به درخواست این خبرگزاری برای اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده است.

طارق کافال (Tarik Kafala) رئیس بخش زبان های سرویس جهانی بی بی سی در بیانیه ای گفت: بولتن های خبری بی بی سی به زبان های پشتو، فارسی و ازبکی در افغانستان پس از دستور طالبان به شرکای تلویزیونی ما برای حذف پخش کننده های بین المللی از روی آنتن قطع شد.

وی خواستار لغو چنین ممنوعیتی شد و گفت: این مساله اتفاق نگران کننده ای در شرایط بلاتکلیفی و آشفتگی برای مردم افغانستان است.

رویترز به نقل از این مقام بی بی سی نوشت: هر هفته بیش از ۶ میلیون افغان از محتوای خبری بی بی سی استفاده می کنند و منع دسترسی آنها به برنامه های این شبکه تلویزیونی بسیار حائز اهمیت است.

از زمان روی کار آمدن طالبان در افغانستان در آگوست (مرداد) گذشته بسیاری از گروه های مدافع حقوق بشر و روزنامه نگاران درباره آینده آزادی بیان در افغانستان ابراز نگرانی کرده اند و آمریکا بازداشت تعدادی از روزنامه نگاران در این کشور را مورد انتقاد قرار داده است.

طالبان مدعی است که به دنبال اقدام تلافی جویانه علیه مخالفانش نیست و حقوق آنها را مطابق با فرهنگ افغانستان و قوانین اسلامی رعایت می کند. همچنین درباره هر گونه اتفاق خاصی در نقض حقوق مخالفان تحقیقات انجام می شود.

هیات سازمان ملل در افغانستان منع انتشار بولتن های شبکه بی بی سی را محکوم کرده است./ منبع:گسترش نیوز

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.