کد خبر : 15393 / /
/

معاون توسعه بازرگانی وزارت کشاورزی واردات گوشت برزیلی مرجوع شده از چین را تکذیب کرد.

نشست مانور سراسری تشدید نظارت بر قیمت کالاهای اساسی ۸ فروردین با حضور عباس عسگرزاده معاون توسعه بازرگانی وزارت کشاورزی برگزار شد.

عسگرزاده با اشاره به واردات گوشت قرمز، گفت: گوشت قرمز یکی از اقلام اساسی سفره مردم است اما برخی دلال‌ها در توزیع گوشت پیش از آغاز نوروز شیطنت کردند و توزیع گوشت قرمز را کاهش دادند از این‌رو شاهد افزایش نرخ گوشت قرمز در بازار بودیم‌. به‌همین دلیل وزارت کشاورزی به موقع ورود و گوشت وارداتی در بازار توزیع کرد تا قیمت‌ متعادل شود. قیمتی که وزارتخانه برای نرخ دام تعیین کرده منطقی است و همه هزینه‌ها دامداران را دیده است ما ۹۰ درصد هزینه دامداران را تامین می‌کنیم از این‌رو از آنها انتظار داریم که با همکاری بیشتری کنند و دام را نگه ندارند.

بنا به اظهارات وی، وزارت جهاد در ایام نوروز تعطیل نشد و باجدیت به وظایف قانونی خود عمل کرد.

این مقام مسئول با رد خبر واردات ۱۸ هزار تن گوشت برزیلی مرجوع شده از چین به ایران، گفت: سازمان دامپزشکی با جدیت بر امنیت غذایی کشور نظارت دارد و اجازه واردات اقلام آلوده را نمی‌دهد با وجود نیاز کشور به ذرت، محموله ذرت آلوده را مرجوع کردیم.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.