کد خبر : 15500 / /
/

در سال‌های اخیر به ‌ویژه با گسترش ویروس کرونا، کسب‌وکارهای آنلاین رشد قابل توجهی داشته‌اند و نحوه خرید آنلاین بسیاری از مردم  به صورت آنلاین و اینترنتی شده است. یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی اینستاگرام می‌باشد که جز پرطرفدار‌ترین پلتفرم‌ها در دنیا و ایران شناخته شده است. میلیون‌ها اکانت در اینستاگرام در حوزه کسب‌وکار مشغول هستند و برای مشاغل دیده شدن در میان این همه اکانت خیلی می‌تواند کار دشواری باشد. یکی از اولین موضوعاتی که در اینستاگرام برای دیده شدن وجود دارد، قالب شما برای پست‌ها است. اگر پست‌های شما ظاهر جذابی نداشته باشد، شما شانس خود را برای بهتر دیده شدن، بازدید و بازخورد بیشتر از دست خواهید داد. در این مقاله می‌خواهیم به اصول طراحی قالب پست در اینستاگرام بپردازیم تا بتوانیم به شما کمک کنیم تا بهترین قالب را برای پست‌های خود انتخاب نمایید. با ما در خواندن این مقاله همراه باشید.

تمپلیت اینستاگرام چیست؟

به قالب‌های آماده و از قبل ساخته شده که برای زیبایی ظاهری پست و استوری‌های اینستاگرام استفاده می‌شود، تمپلیت (Instagram Template) می‌گویند. برند‌های مطرح که در حوزه‌های خاصی فعالیت می‌کنند از این قالب ها برای رنگ و لعاب دادن به پست ها، داشتن ظاهری جذاب و جذب بیشتر کاربران استفاده می‌شوند. تمپلیت، قالب‌های منسجمی هستند که در کل پست‌های اینستاگرام قابل مشاهده هستند. یک قالب خوب شامل اطلاعات شما نظیر لوگو، شماره تماس، ایمیل و آدرس وب سایت می‌باشد که کاربران به راحتی می‌توانند با شما ارتباط برقرار کنند. این قالب ها به صورت لایه باز در اختیار شما قرار می‌گیرند و یک بار طراحی می‌شوند و شما می‌توانید بارها و بارها از آنها استفاده نمایید. یکی از مهم‌ترین نکات در مورد تمپلیت این است که شما را در ذهن مخاطبان خود ماندگار می‌کند. بنابراین قبل از هرکاری بهتر است به دنبال طراحی اصولی و جذاب برای قالب پست اینستاگرام خود باشید تا به بهترین نحوه در ذهن مخاطبان خود بمانید.

 

اهمیت داشتن قالب پست اینستاگرام برای یک کسب‌وکار

اگر شما صاحب یک کسب‌وکار هستید و می‌خواهید در ذهن مخاطب خود به بهترین شکل ممکن ماندگار شوید و اسم، لوگو و نمونه کارهای شما همیشه در ذهنشان بماند، بهتر است به قالب پست خود توجه ویژه‌ داشته باشید. وقتی یک پیج به طور منظم کارها و محصولات خود با یک قالب خاص و طراحی جذاب بروز رسانی می‌کند، در نگاه کاربران بسیار حرفه‌ای و جذاب است و باعث جذب بهتر و بیشتر کاربران می‌گردد.

 

چگونه قالب پست اینستاگرام طراحی کنیم؟

همان طور که ذکر کردیم، این روزها در فضای اینترنت قالب‌های آماده زیادی وجود دارد که شما می‌توانید از آنها استفاده کنید یا اینکه از یک طراحی حرفه‌ای در این حوزه کمک بگیرید تا به شما برای داشتن یک قالب جذاب و منحصر به فرد کمک کند. فراموش نکنید قالب یا تمپلیت شما باید با توجه به موضوع طراحی و برند شما، هم سو باشد.

 

مزایای استفاده از قالب پست اینستاگرام

مهم ترین مزایای استفاده از قالب های لایه باز اینستاگرام به شرح زیر است:

  • صرفه جویی در هزینه‌ها
  • یکپارچه شدن پست‌های شما
  • صرفه جویی در زمان
  • ماندگاری بهتر در ذهن مخاطبان
  • انسجام و هماهنگ بودن پست‌ها
  • و....

 

معایب استفاده از قالب های آماده اینستاگرام

با اینکه استفاده از قالب لایه باز اینستاگرام مزایای زیادی دارد ولی معایبی نیز برای شما به دنبال خواهند داشت که به شرح زیر است:

  • تکراری بودن قالب‌ها چون ممکن است افراد زیادی از آنها برای پیج خود استفاده کنند
  • ممکن است یک قالب نتواند نیاز شما را برطرف کند و با سلیقه شما هماهنگ نباشد
  • به دلیل مبتدی بودن کار با قالب‌های آماده برای شما راحت نباشد
  • و...

شما برای رقابت بهتر، خاص و تک بودن، بهتر است از یک قالب حرفه‌ای که توسط متخصصان این حوزه طراحی شده است، استفاده کنید.

2

مهم‌ترین پارامترها برای طراحی و انتخاب قالب پست اینستاگرام

شما برای طراحی و انتخاب قالب لایه باز اینستاگرام باید به پارامترهای مهمی توجه نمایید:

  • به ظاهر پست خود و احساسی که می‌خواهید در مخاطب خود ایجاد کنید توجه کنید؛

شما باید ایده‌های خود را به صورت بصری به مخاطب خود ارائه دهید. پست و قالب شما باید استایل برند شما را به بهترین شکل، منتقل کند. محتوای شما به هر نحوی (عکس، فیلم و متن) که باشد باید بتواند به خوبی با مخاطب ارتباط برقرار کند.

  • برندسازی را در طراحی قالب پست اینستاگرام خود در نظر بگیرید؛

یادتان نرود که برندسازی فقط قرار دادن لوگو و اطلاعات شما در پست نیست. منظور ما از برندسازی این است که شما باید یک نمای متفاوت برای صفحه خود ایجاد کنید که علاوه بر ظاهر جذاب، هارمونی رنگ‌ها، باید توجه مخاطبان شما به بهترین نحوه جلب نماید.

  • از قالب های لایه باز و آماده اینستاگرام استفاده کنید؛

این روز‌های قالب‌های آماده و لایه باز اینستاگرام بسیار زیاد شده‌اند و شما به راحتی می‌توانید با نرم افزار‌های گرافیکی نظیر فتوشاپ آنها را تغییر دهید و در پست‌های خود استفاده نمایید. این قالب‌ها به کار شما سرعت می‌بخشند. خیلی از سایت‌ها هستند که این قالب‌های لایه باز را به صورت رایگان یا به صورت فروشی در اختیار شما قرار می‌د‌هند و شما می‌توانید از آنها استفاده کنید.

معرفی بهترین نرم‌افزارهای کاربردی در ساخت قالب پست اینستاگرام

شما برای طراحی قالب پست اینستاگرام می‌توانید از نرم افزارهای متنوعی استفاده کنید که کاربردی‌ترین آنها به شرح زیر هستند:

  • نرم افزار فتوشاپ برای طراحی قالب پست اینستاگرام
  • نرم افزار VSCO برای طراحی قالب اینستاگرام
  • نرم افزار طراحی پست Avatan- Photo editor
  • نرم افزار طراحی پست Snapseed برای طراحی
  • استفاده از نرم افزار کانوا (CANVA)
  • و...

از دیگر برنامه‌های محبوب برای طراحی قالب‌های آماده و لایه باز اینستاگرام می‌توان به UNFLOD، EASIL، PICMINKEY، GIMP و... اشاره کرد. حتما باید بدانید استفاده از قالب‌های اختصاصی به شما کمک می‌کند تا پست و ظاهر پیج شما تفاوت چشمگیری و منحصربه فردی با سایر پیج‌ها داشته باشد.

سخن آخر

با افزایش محبوبیت و زیاد شدن کاربران اینستاگرام، این پلتفرم به یکی از بهترین و مهم‌ترین محیط ها برای رونق کسب‌وکارها تبدیل شده است. اگر شما صاحب یک برند هستید و می‌خواهید در این فضا فعالیت داشته باشید، باید اول از همه یک ظاهر منحصر به فرد و خاص برای خود تدارک ببیند که این کار با طراحی یک قالب متفاوت و جذاب میسر می‌شود. در این مقاله سعی کردیم در خصوص طراحی قالب پست در اینستاگرام و قالب‌های لایه باز صحبت کنیم. شما هم‌ می توانید از قالب لایه باز اینستاگرام که به صورت آماده که در برخی سایت‌ها موجود است، استفاده کنید و هم می‌توانید با کمک یک طراح حرفه‌ای یک قالب اختصاصی برای خود سفارش دهید و کار را به صورت حرفه‌ای در اینستاگرام استارت بزنید. یکی از بهترین وب سایت‌های مرجع برای خرید و سفارش قالب لایه باز اینستاگرام، وب سایت باک "baaak.ir" می‌باشد که با بکارگیری طراحان حرفه‌ای، قالب‌ها با تنوع زیادی در حوزه‌های کاری مختلفی طراحی کرده‌اند و شما می‌توانید برای خرید و دانلود قالب‌ها اقدام نمایید.

 

منبع: اصول و اهمیت ساخت قالب پست اینستاگرام | زومیت

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.