کد خبر : 15619 / /
/

تازه ترین وضعیت بازارها حاکی از تداوم انتظارها برای تعیین تکلیف مذاکرات برجامی وین است.

 

 در شرایطی که همچنان ایران و آمریکا بر سر مذاکرات احیای برجام به توافق نرسیده اند، دلار روز گذشته یک گام به عقب برگشت.

 تازه ترین وضعیت بازارها حاکی از تداوم انتظارها برای تعیین تکلیف مذاکرات برجامی وین است.

بازار ارز شاهد عقب نشینی قیمت دلار به کانال 26 هزار تومان بود. قیمت سکه در همان محدوده 12.5 میلیون تومان دنبال می شود. اونس طلای جهانی هم روی محدوده کانالی 1919 دلار در جریان است. با انتشار اخبار امیدوارکننده از وین و دیدارهای دیپلماتیک امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه به نظر می رسد همچنان ایران و امریکا اگرچه از طریق اروپا در حال رد و بدل پیام هستند اما فعلا پیشنهادات برای دو طرف راضی کننده نبوده است. در این وضعیت برخی شکست مذاکرات را بعید می دانند و از این حیث بازار سیگنال های مثبتی دریافت کرده است. 

بازار سهام | شاخص کل بورس روبه جلو می ماند

بازار سهام در روز یکشنبه حرکت روبه جلوی شاخص ها در بورس و فرابورس را ثبت کرد. شاخص کل بورس  از نیمه دوم کانال 1.4 میلیون عبور کرده و به نظر می رسد که در روز دوشنبه نیز همان الگوی رفتاری تکرار شود اما تحلیلگران و فعالان بورس گفته اند از توان رشد احتمالا کاسته می شود. با این وصف حقیقی ها در بازار از موقعیت بهتری برخوردارند و نشانه های خوبی براساس شاخص های عملکردی در این میان دیده می شود. فاصله میان خریداران و فروشندگان به طرز واضحی به نفع موقعیت های خرید است. 

بازار خودرو | واکنش بازار خودرو به تصمیم جدید

در شرایطی که بازار خودرو منتظر واردات خودرو بود، حالا به نظر همه چیز برای بازار خودرو تغییر کرده است. براساس تازه ترین خبر، در حالی که بازار خودرو در صدد مهیا شدن برای ورود خودروهای سواری به کشور بود، بند مربوط به واردات خودرو از قانون بودجه ابلاغ شده حذف شد. البته نظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از مجوز صریح و قانونی مجلس به دولت برای واردات هرنوع خودرو در سال جاری خبرداد و مدعی شده، براساس برخی ایراداتی که مجمع تشخیص مصلحت نظام گرفته بود، عبارتی که در آن اشاره مستقیم به تعداد واردات خودروهای سواری می شد از قانون حذف شده اما حذف تعداد به معنی ممانعت از واردات خودرو نیست و براساس بند «ک» تبصره ۷ قانون بودجه سال جاری دولت از ابتدای سال می تواند برای واردات هر نوع خودرویی سیاست گذاری کند.

بازار مسکن | انتظار بازار مسکن برای پایان مذاکرات وین

در بازار مسکن فعلا جنب و جوش خاصی در جریان نیست. بخش مهمی از بازار منتظر نتایج مربوط به مذاکرات برجامی وین است. احتمالا بازار در این ماه ابتدایی به دلیل تعطیلات غیرفعال و حالت انتظاری بازیگران در سمت عرضه و تقاضا فعلا جریان قوی برای تغییر وضعیت موجود نباشد. اما در صورتی که مذاکرات کنونی احیای برجام به توافق وین ختم شود، چه بسا که می توان ریزش بازار مسکن را نیز شاهد بود. به باور تحلیلگران باید منتظر واکنش ها و رفتارهای معامله گران مسکن نسبت به نتایج مذاکرات احیای برجام در وین بود.

بازار ارز دیجیتال | دو پیش بینی از بیت کوین

روند قیمت ها در بازار رمز ارزها جز برای تتر، برای سایر رمز ارزها صعودی بود. قیمت بیت کوین پیشرو در بازار رمز ارزها در بامداد امروز در محدوده 46.02 هزار دلار قرار داشت. همچنین اتریوم در حدود 3.49 هزار دلار ایستاد. برخی تحلیلگران با نگاه خوش بینانه گفته اند بیت کوین در همین هفته به 50 هزار دلار می رسد اما تحلیل هایی هم حکایت از این دارد که از ابتدای این ماه (ماه آوریل) و شاید در هفته ها و روزهای آینده باید دوباره شاهد اصلاح قیمت ها و بازگشت به محدوده های قبلی در بیت کوین باشیم. 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.