کد خبر : 15626 / /
/

جعفر قادری در این خصوص گفته است: در این شرایط دیگر نیازی به صدور کارت‌های جدید نیست و افرادی که شامل یارانه نهادهای دامی و در واقع یارانه گوشت می‌شوند، شماره حساب خود را اعلام و ثبت می‌کنند. البته جزییات این مسائل هنوز نهایی نیست و باید نهادهای متولی جزییات را اطلاع رسانی کنند.

قیمت گوشت افزایش یافته است. قیمت گوشت سال به سال افزوده می شود. قیمت گوشت امروز 15 فروردین را در این خبر ملاحظه می کنید. قیمت گوشت تغییراتی نسبت به قبل ماه مبارک داشته است. جزئیات قیمت گوشت را در این خبر بخوانید.

براساس اظهارات نماینده مجلس اولین افزایش یارانه امسال مشخص شد و قرار است به گروهی از مردم یارانه گوشت پرداخت شود.

جعفر قادری در این خصوص گفته است: در این شرایط دیگر نیازی به صدور کارت‌های جدید نیست و افرادی که شامل یارانه نهادهای دامی و در واقع یارانه گوشت می‌شوند، شماره حساب خود را اعلام و ثبت می‌کنند. البته جزییات این مسائل هنوز نهایی نیست و باید نهادهای متولی جزییات را اطلاع رسانی کنند.

براساس تصمیم نمایندگان مجلس، دلار ۴۲۰۰ تومانی مشروط حذف شد. در واقع دولت اجازه دارد این ارز را حذف کند. اما باید ما به ازای آن را به صورت بن خرید کالا الکترونیکی به خانوارها بدهد.

طبق این اصلاحیه دولت اجاره دارد تا از طریق تأمین منابع مابه التفاوت دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات مصرفی پزشکی اختصاص دهد.

در واقع دولت اگر می‌خواهد دلار ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند باید پول آن را به صورت یارانه به خانوارها بدهد. براساس اظهارات جدید عضو کمیسیون تلفیق مجلس، قرار است برای نهاده‌های دامی که اثرگذار در قیمت گوشت است یارانه جداگانه‌ای پرداخت شود و این یارانه تنها به ۷ دهک اول اختصاص داده خواهد شد.

مشمولان یارانه گوشت

دولت و مجلس تاکید دارند که یارانه‌ها و حمایت‌های معیشتی نهایتا به هفت دهک اول جامعه پرداخت شود. این هفت دهک همان کسانی هستند که یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کنند.

حتی در بودجه امسال نیز ذکر شد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید سه دهک از یارانه بگیران نقدی را برای حذف شناسایی کند. یعنی قرار است تعداد یارانه بگیران ۴۵ هزار تومانی به تعداد یارانه بگیران معیشتی بنزین تغییر کند و کمتر شود.

بنابراین کسانی یارانه گوشت می‌گیرند که یارانه بنزین دریافت می‌کنند.

قیمت گوشت امروز ۱۵ فروردین ۱۴۰۱

قیمت انواع گوشت قرمز امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد. مشاهدات میدانی حکایت از گرانی دوباره گوشت در آغاز ماه رمضان دارد.

به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت انواع گوشت قرمز در ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

قیمت‌ها به تومان است(تحلیل بازار) :

راسته با استخوان گوسفندی

۱۶۵,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۱۷۴,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۱۵۹,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۱۷۱,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۱۶۶,۰۰۰

گردن گوسفندی

۱۳۳,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۱۴۸,۰۰۰

گردن گوساله

۱۲۹,۰۰۰

قلم گوساله

۱۶,۰۰۰

سردست گوسفندی

۱۳۱,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۱۶۵.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۸۹,۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۱۲۸.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۱۲۹,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۱۳۵,۰۰۰

افزایش دوباره قیمت گوشت قرمز در بازار

به گزارش تجارت‌نیوز نقل از اقتصاد۲۴، مشاهدات میدانی در حالی حکایت از گرانی دوباره گوشت قرمز در آغاز ماه رمضان دارد که منصور پوریان، رئیس شورای تامین دام کشور معتقد است افزایش قیمت گوشت نه به دلیل کمبود دام، بلکه به دلیل تورمی است که گریبانگیر همه کالا‌های اساسی شده است.

گفته می‌شود هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی در فروشگاه شرکت پشتیبانی امور دام ۱۹۷ هزار تومان فروخته می‌شود. این در حالی است که این شرکت مسئولیت تنظیم بازار را بر عهده دارد. همچنین مشاهدات از سطح بازار نشان می‌دهد بازار گوشت قرمز در آغاز ماه رمضان نوسان قیمتی را تجربه می‌کند.

کمبودی در بازار گوشت قرمز نیست

رئیس شورای تامین کنندگان دام به اقتصاد ۲۴ گفت: آنچه موجب می‌شود قیمت گوشت قرمز خودسرانه افزایش یابد نه کمبود دام و یا افزایش تقاضا، بلکه رکود تورمی در این بازار است.

منصور پوریان ادامه داد: میزان دامی که در حال حاضر به بازار عرضه می‌شود آنقدر زیاد است که دام‌ها روی دست دامدار مانده؛ همچنین حجم زیادی از دام از فصل گذشته در حالی به بهار منتقل شده که بازاری برای آن ایجاد نشد. مدیریت‌های ضعیف سبب شد این حجم از دام روی دست دامدار بماند. الان دامدار عرضه فراوانی به بازار دارد.

گوشت خریدار ندارد

رئیس شورای تامین دام کشور با بیان اینکه قیمت هر کیلو دام زنده در حال حاضر به پایین‌تر از ۷۰ هزار تومان رسیده است، گفت: در حال حاضر قیمت گوشت قرمز در بخش عرضه و تقاضا با هم همخوانی ندارد، زیرا عرضه زیاد، ولی تقاضا به دلیل گرانی کم است. با وجود این قیمت‌ها خودسرانه بالا می‌رود.

پوریان ادامه داد: جهش قیمت گوشت قرمز ناشی از کمبود نیست، زیرا اگر کمبودی بود اتفاقات دیگری می‌افتاد.

قیمت گوشت قرمز کاهش می‌یابد

رئیس شورای تامین دام کشور در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه قیمت گوشت قرمز در روز‌های آینده به چه سمت و سویی می‌رود، گفت: میزان گوشت قرمز تولید داخل نسبت به مصرف بالاست. میزان مازاد دام که روی دست دامدار می‌ماند، چیزی در حدود ۴ میلیون راس خواهد بود که باید وزارت جهاد کشاورزی اجازه صادرات آن را بدهد. از طرف دیگر اگر این شرایط را دنبال کنیم تا اردیبهشت شاهد کاهش دوباره قیمت گوشت قرمز خواهیم بود.

پوریان ادامه داد: از طرف دیگر در استان‌های دامپرور در بخش سبک مثل خوزستان، فارس، لرستان و کهکیلویه و بویراحمد حجم زیادی در ماه‌های پیش رو به دلیل کم آبی، شرایط سختی خواهیم داشت.

چرا گوشت مدام گران می‌شود؟

به گفته رئیس شورای تامین دام کشور، دامداران در هفته‌های آینده میزان دام زیادی به بازار عرضه می‌کنند، چون هرچه هوا گرم‌تر شود، میزان عرضه دام زیاد می‌شود. از طرف دیگر خشکسالی باز هم تولیدکنندگان را تهدید می‌کند. انتظار بود که برای این حجم از دام، مدیریت صادرات انجام شود، چون الان ۱۰ هزار تن واردات داریم، ولی قیمت گوشت قرمز کاهش نمی‌یابد.

پوریان ادامه داد: گرانی قیمت گوشت قرمز محصول رکود تورمی در بازار است. قیمت سایر کالا‌ها هم بدون اینکه تقاضای واقعی وجود داشته باشد؛ به صورت جهشی جلو می‌رود، ولی این ناشی از شرایط بازار است.

جهش قیمت گوشت قرمز به دلیل سودجویی است

رئیس شورای تامین دام کشور گفت: بعد از جهش‌های قیمتی سال گذشته جلوی صادرات دام را گرفتند و خرید حمایتی هم انجام نشد و در عین حال واردات گسترده گوشت قرمز هم انجام شد، ولی این کار‌ها هم جلوی جهش قیمتی را نگرفت و این نشان از بی تعادلی در بازار است.

پوریان ادامه داد: در حال حاضر فاصله قیمت گوشت گرم و منجمد ۵۰ هزار تومان است؛ در حالی که باید ۱۰ هزار تومان باشد و این فاصله قیمتی نشان از رکود تورمی است. کل نیاز کشور به گوشت قرمز در سال در بالاترین میزان، یک میلیون تن است؛ در حالی که در سال گذشته میزان تولید گوشت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن بود. این آمار نشان می‌دهد گوشت زیادی هم در بازار مانده با وجود اینکه دام زیادی هم کشتار نشده و بخشی از دام به فصل بهار منتقل شده است؛ بنابراین بحث جهش قیمتی نشان از سودجویی است. الان هم قیمت گوسفند با شیب زیادی در حال کاهش است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.