کد خبر : 15678 / /
/

پراید ۱۳۱ نیز به نرخ ۱۶۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودرو نوسان دارد. قیمت خودرو در سالهای اخیر بالا پایین زیادی داشته است. نوسان قیمت خودرو فعلا ادامه دارد. قیمت خودرو صفر با تغییراتی همراه بوده است. قیمت خودرو امروز 16 فروردین را در این خبر ملاحظه می کنید.

قیمت خودرو چقدر افزایش یافت؟

قیمت خودرو از نیمه دوم فرودین ۱۴۰۱ نوسانات خود را آغاز کرد. آیا منتفی شدن واردات در قیمت خودرو تاثیری دارد؟

قیمت خودرو صفر داخلی در روز ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ با توجه به آمارها و قیمت روزانه سایت دیوار با تغیراتی همراه است.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

خودروی پراید ۱۱۱ به نرخ ۱۹۰ میلیون تومان رسید.

پراید ۱۳۱ نیز به نرخ ۱۶۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

خودروی دنا پلاس اتوماتیک مدل  ۱۴۰۰ هم‌اکنون در قیمت ۴۶۷ میلیون تومان در بازار خودروی کشور موجود است. اما دنا معمولی به ۳۵۲ میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

نرخ خودرو تیبا هاچ بک پلاس به نرخ ۲۰۲ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ دو به قیمت ۲۶۸ میلیون رسید. پژو ۲۰۶ تیپ پنج به قیمت ۳۲۲ میلیون تومان رسید.

خودرو پژو پارس اتوماتیک نیز به ۴۴۰ میلیون تومان رسید.

تارا اتوماتیک  نیز به ۵۲۵ میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

منتفی شدن واردات خودرو در بازار خودروی کشور چه تاثیری دارد؟

مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: دلالی و اقتصاد رانتی و غیر مولد در فضای تنش‌دار رشد می‌کند. هنگامی که ثبات در تصمیمات و قیمت‌ها وجود داشته باشد، رانتی نصیب کسی نمی‌شود.

او توضیح داد: در نبود ثبات است که افرادی، چه مردم عادی و چه افراد ثروتمند، از دلالی سود می‌برند و در نهایت قیمت‌ها را افزایش می‌دهند. پس احتمال می‌رود در آینده قیمت خودرو در بازار با نوساناتی همراه شود.

پیش از این فیروز نادری، کارشناس خودرو به تجارت‌نیوز گفته بود: اگر واردات خودرو منتفی شود، ثبات از بین می‌رود و بازار خودرو در انتظار افزایش قیمت خواهد بود.

قیمت خودرو

پیش بینی  قیمت خودرو  17 فروردین 1401

بازار خودرو | واردات خودرو منتفی شد؟

در بازار خودرو، قیمت ها دوباره در دومین روز متوالی مسیر رشدی را در پیش گرفتند. در حال حاضر بازار اگرچه از رفتار دلار در بازار ارز الگوبرداری می کند اما منتظر نتایج نهایی از مذاکرات احیای برجام وین است. در تازه ترین رویدادها از دیروز فروش فوق العاده ایران خودرو آغاز شد و از امروز هم فروش فوق العاده سایپا آغاز می شود. رویداد مهم دیگر که هنوز حاشیه ها نسبت به آن پُررنگ است، موضوع واردات خودروست که در تازه ترین اظهارنظرها، یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفته با نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام، واردات خودرو منتفی شده است.

بازارها همچنان بدون تغییر خاص متاثر از فرآیند مذاکرات احیای برجام در حال و هوای قبلی حرکت می کنند.

بازار طلا، سکه و ارز | دلار و سکه در محدوده قبلی

در بازار ارز قیمت دلار در محدوده همان 26 تا 27 هزار تومان دنبال می شود. نوسان قیمت دلار به مثابه روزهای قبل است و تغییری حادث نشده است. البته قیمت دلار در وضعیت رفت و برگشت است و به نظر می‌رسد که با توجه به سیگنال های ارسالی از وین این وضعیت فعلا تا نتیجه نهایی مذاکرات وین دنبال شود. قیمت سکه  و طلا در همان محدوده های قبلی دنبال شد. قیمت اونس جهانی طلا اما با تحرکات مثبت در عدد 1923 دلار ایستاد.

بازار سهام | حرکت احتمالی شاخص ها در بورس

در بازار سهام حرکت شاخص ها فعلا روبه جلوست. با افزایش ارزش معاملات خُرد، شاهد شکل گیری نشانه های رونق در معاملات هستیم. صف های خرید نسبت به صف های فروش از برتری نسبی بهره میبرند. به نظر می رسد در صورتی که روز چهارشنبه هم همان الگوی روز سه شنبه معامله گران دنبال شود، چه بسا که شاخص ها مسیر روبه جلو را در همان نیمه دوم کانال 1.4 میلیون در سطح جدید فعلی دنبال کنند. عامل تعیین کننده بازار به موقعیت خریداران در روزهای آینده بر می گردد.

بازار مسکن | تحرکات دنباله دار قیمت مسکن

تازه ترین رویدادها در بازار مسکن به گزارش جدید بانک مرکزی درباره تحولات بازار مسکن در اسفند پارسال اختصاص داشت. متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی به ۳۵ میلیون تومان رسید که نسبت به ماه قبل ۶.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. در جزییات گزارش بانک مرکزی آمده است، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران در اسفند ماه، 351.2 میلیون ریال بود که نسبت به بهمن ماه 6.2 درصد افزایش نشان می‌دهد.  این رقم نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل 16 درصد افزایش داشت. تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران در اسفند سال 1400 به حدود 6.8 هزار فقره رسید که نسبت به ماه قبل 19.9 درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل از آن 29.6 درصد افزایش نشان می دهد.

بازار ارز دیجیتال | جهش قیمت در انتظار بیت کوین

در بازار رمز ارزها، بیت کوین با سیگنال منفی به محدوده 45 هزار دلار در معاملات بامداد امروز برگشت. به جز تتر، سایر رمزارزها سیگنال کاهشی دریافت کردند. البته برخی تحلیل ها از نشانه های صعود در بیت کوین خبر داده و مدعی شده اند قیمت بیت کوین با جهش دیگری هم روبه روست. آن‌طور که از داده‌های مربوط به شبکه بیت کوین پیداست، حجم خرید نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران کوچک در هفته‌های اخیر رشد محسوسی داشته است. علاوه‌ بر این، برخی از تحلیلگران هم معتقدند که بیت کوین در آستانه یک جهش صعودی دیگر قرار دارد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.