کد خبر : 15754 / /
/

در قرعه کشی جام جهانی، ایران با تیم های ملی انگلیس، آمریکا و یک تیم از پلی آف اروپا (اوکراین-ولز-اسکاتلند) هم گروهی شد. پیشکسوتان و کارشناسان نظرات مختلفی درباره بازی تیم ملی با این کشورها دارند. برای بررسی بیشتر این موضوع گفت و گویی با مرتضی فنونی زاده پیشکسوت باشگاه پرسپولیس انجام دادیم که در ادامه گزارش مشروح آن را می‌خوانید.

اسکوچیچ یک آدم بی زبان در تیم ملی است / توهین به شعور هواداران با تصمیمات گل محمدی

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: رئیس فدراسیون و آقای استیلی و بقیه مدام می گویند که اسکوچیچ باید باشد و ادامه دهد، چون روی ایشان به خوبی احاطه دارند.

در قرعه کشی جام جهانی، ایران با تیم های ملی انگلیس، آمریکا و یک تیم از پلی آف اروپا (اوکراین-ولز-اسکاتلند) هم گروهی شد. پیشکسوتان و کارشناسان نظرات مختلفی درباره بازی تیم ملی با این کشورها دارند. برای بررسی بیشتر این موضوع گفت و گویی با مرتضی فنونی زاده پیشکسوت باشگاه پرسپولیس انجام دادیم که در ادامه گزارش مشروح آن را می‌خوانید.

 

 مرتضی فنونی زاده پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص قرعه ایران در جام جهانی و وضعیت فعلی تیم گفت: ایران تا به اینجا هیچ وجه محک جدی نخورده است. لبنان و سوریه حریفان جدی و قدرتمندی نبودند. فقط کره جنوبی تیم خوبی بود که ۵ امتیاز مقابل آنها از دست دادیم. همین موضوع بیانگر وضعیت فعلی تیم ملی ما است. من برای تیم ملی در جام جهانی آرزوی موفقیت دارم ولی قرعه بسیار سختی نصیب ما شده است. همین آمریکا بسیار تیم خوبی است. حتی در جام جهانی ۹۸ هم ما باید هشت بر دو شکست می‌خوردیم نه اینکه دو بر یک برنده شویم؛ با وجود این که یکی از بهترین نسل ها را که داشتیم وضع ما آن بود. الان که فوتبال آمریکا بسیار پیشرفت کرده و قوی تر هم شده اند.

وی ادامه داد: انگلیس که مثل اسپانیا راحت می تواند ما را شکست دهد. وقتی ما جلوی تیم هایی مثل لبنان و سوریه به مشکل بخوریم نباید توقع موفقیت مقابل قدرت های اروپایی را داشته باشیم. تیم سوم که احتمالا بین ولز و اوکراین باشد هم با وجود ستاره هایی مثل گرت بیل شانس زیادی برابر این تیم ها نداریم. مشابه تیم انگلیس کار ما جلوی این تیم ها نیز فوق العاده سخت است.

اسکوچیچ در گذشته عملکرد خوبی داشته ولی با تیم های درجه دو و سه

وی درباره ادامه کار تیم ملی با دراگان اسکوچیچ افزود: من همیشه گفتم که تیم ملی نیاز به یه سرمربی حاذق و بزرگ باید بیاوریم. اسکوچیچ که دیگر زحمت خودش را کشیده و توانش در همین حد است. قبلا هم گفتم پول این بابا را بدهید و خلاص. همین که ایشان در مراسم قرعه کشی رفته و با مربیان بزرگ نشسته و عکس گرفته کلی به نفعش شده و رزومه خودش را به این شکل پر کرده است. حالا برود با تیم ملی در جام جهانی و خدایی نکرده متحمل سه شکست شود برای خودش بد می شود.

فنونی زاده در خصوص تغییر مربی نیز خاطرنشان کرد: فدراسیون از نظر مالی که مشکل خاصی ندارد ولی اراده ای برای این کار فعلا وجود ندارد. می بینید که رئیس فدراسیون و آقای استیلی و بقیه مدام می گویند که اسکوچیچ باید باشد و ادامه دهد، چون روی ایشون به خوبی احاطه دارند. اسکوچیچ یک آدم بی زبان در تیم ملی است. او در گذشته عملکرد خیلی خوبی داشته ولی با تیم های درجه دو و درجه سه. در زمان ما ۱۰ تیم بود در ۲ گروه پنج تایی که کره، ایران، عربستان، ژاپن و قدرت های دیگر حضور داشتند که فقط یک تیم صعود می کرد. شرایط ما برای صعود به این شکل سخت بود نه مثل الان که این همه تیم شانس صعود دارند. علی رغم اظهارات برخی بازیکن های پر ادعا که اکثرشان هم ذخیره هستند و ده پانزده دقیقه در تیم بازی می کنند و مدام می گویند که نه ما کار سختی نداریم و اینها، اتفاقا در گروه بسیار دشواری قرار گرفتیم و کار سختی در پیش خواهیم داشت.

تمیروف مستحق پنج دقیقه بازی کردن هم نیست

فنونی درباره شرایط پرسپولیس و شانس قهرمانی این تیم اظهار کرد: اختلاف که در حال حاضر ۶ امتیاز است و کار برای پرسپولیس جهت جبران این فاصله آسان نیست ولی این مسئله را در نظر بگیرید که استقلال یک بازی خیلی سخت با سپاهان در اصفهان دارد. سپاهان برای کسب سهمیه تلاش می‌کند که البته اگر موفق به این کار نشوند باید همه آن ها را به سی و سه پل بریزند. با وجود بازیکن های با کیفیتی که دارند کسب سهمیه حداقل دستاورد سپاهانی ها باید باشد. البته ناگفته نماند که از نظر فنی و کیفی تیم سپاهان از همه تیم ها بهتر بازی می کند و بیشترین موقعیت گل را در بازی ها ایجاد می کند. پرسپولیس ۶ بازی مهم در پیش دارد و بازیکنان باید بدانند که همه این بازی ها به منزله یک فینال است. البته بنده یک انتقاد جدی به تصمیمات آقای گل محمدی دارم و به نظرم به شعور هواداران پرسپولیس توهین می شود. به عنوان مثال چرا نباید امید عالیشاه در ترکیب باشد یا تمیروف خرید جدید آقایان واقعا بازیکن افتضاحی است. این بازیکن مستحق پنج دقیقه بازی هم نیست. در مورد مهدی عبدی هم من قبلا به خودش گفتم که چرا اینقدر سردرگم بازی میکنی؟ چرا موقعیت ها را خراب می کنی؟ به من جواب می دهد که آقا مرتضی من اصلا در این تیم تمرکز ندارم. یا به عنوان ذخیره به بازی می آید یا زود تعویضش می کنند. آنقدر که به تمیروف بازی دادند به مهدی میدان ندادند. تنها کسی که در حال حاضر وظیفه خود را در تیم به نحو احسن انجام می دهد رامین رضاییان است.

فیفا یار دوازدهم ما شده است!

وی در پایان در رابطه با حواشی و اتفاقات ورزشگاه مشهد عنوان کرد: به نظر من فیفا یار دوازدهم ماست و حالا که هواداران ما حضور فیزیکی ندارند فیفا یار دوازدهم ما شده است. مگر در بازی با کامبوج که خانم ها را به ورزشگاه راه دادند اتفاقی خاصی افتاد، خیلی راحت می توانستد در بازی آخر هم همین کار را بکنند. جایگاهی را برای حضور بانوان تعیین کنند تا این حواشی زشت اتفاق نیافتد. بهرحال هرکسی که آن کار را انجام داده و اسپری فلفل زده باید تنبیه شود و ما هم آن را محکوم می کنیم. مطمئن باشید اگر این اتفاق در کشور دیگری  رخ می داد فیفا محرومیت سنگینی برایشان در نظر می گرفت. فکر کنم آن فرش ها و کادو ها کار خودش را کرده و آفای اینفانتینو چشمانش وقایع مشهد را ندیده است. در هر صورت اتفاق فوق العاده زشتی بود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.