کد خبر : 15846 / /
/

جلسه رسمی پارلمانی پاکستان در نخستین ساعات بامداد یکشنبه با حضور نمایندگان جناح مخالف به ریاست «ایاز صادق» رئیس مجلس از جناح مخالف در شهر اسلام‌آباد برگزار شد.

 

«عمران‌خان» بیست و دومین نخست وزیر پاکستان با رأی اکثریت نمایندگان، مجبور به کناره گیری شد.

جلسه رسمی پارلمانی پاکستان در نخستین ساعات بامداد یکشنبه با حضور نمایندگان جناح مخالف به ریاست «ایاز صادق» رئیس مجلس از جناح مخالف در شهر اسلام‌آباد برگزار شد. این دومین جلسه رای گیری برای عدم اعتماد به نخست وزیر در طول یک هفته اخیر به شمار می‌رود.

«شهباز شریف» رئیس حزب مسلم لیگ نواز به عنوان رهبر اپوزیسیون، طرح عدم اعتماد به نخست وزیر را بار دیگر قرائت و سپس این طرح به رأی گذاشته شد و با ۱۷۴ رأی موافق نمایندگان جناح مخالف، عدم اعتماد علیه عمران‌خان نخست وزیر پاکستان تصویب شد.

رهبران جبهه مشترک اپوزیسیون پاکستان موسوم به «جنبش دمکراتیک» مدعی بی‌کفایتی دولت عمران‌خان در کنترل تورم، عملکرد ضعیف در بهبود معیشت مردم، تقویت سیاست خارجی و تخریب وجه پاکستان در منطقه و جامعه بین الملل هستند.

سقوط عمران‌خان توطئه آمریکا است؟

اتحاد رهبران جناح مخالف و رأی اکثریت آنان به عدم اعتماد علیه عمران‌خان، بیست و دومین نخست وزیر پاکستان را به سرنوشت تمام اسلاف وی از زمان استقلال این کشور مبتلا کرد و او نیز نتوانست دوره پنج ساله نخست وزیری را کامل کند.

عمران‌خان پیش‌تر نسبت به مداخله خارجی به ویژه توطئه آمریکا برای تحریک اپوزیسیون علیه دولت منتخب در پاکستان هشدار داد و افشا ساخت: واشنگتن در تلاش برای تغییر دولت منتخب است؛ زیرا ما زیر بار حرف زور نرفته و درپی پیروی از سیاست مستقل خارجی هستیم.

چهاردهم فروردین نیز جلسه رسمی پارلمان ملی پاکستان برای رسیدگی نهایی به طرح عدم اعتماد علیه نخست وزیر با حضور نمایندگان حزب حاکم و مخالفان برگزار شد. با این حال ریاست مجلس ملی با اشاره به مداخله خارجی علیه دولت پاکستان و غیرقانونی بودن طرح عدم اعتماد، آن را رد کرد.

ˈعمران احمد خان نیازیˈ رییس حزب تحریک انصاف با کسب اکثریت آرای نمایندگان مجلس ملی به عنوان بیست و دومین نخست وزیر پاکستان انتخاب شد و روز (۱۸ اوت ۲۰۱۸) سوگند خدمت یاد کرد.

جانشین عمران‌خان کیست؟

جبهه مشترک جناح مخالف پاکستان که موفق به تصویب عدم اعتماد علیه عمران خان شده‌ و اکنون «شهباز شریف» رهبر اپوزیسیون را به عنوان نامزد مشترک خود برای تصدی کرسی نخست وزیری پاکستان معرفی کرده‌اند.

شهباز شریف رئیس حزب مسلم لیگ نواز و برادر نواز شریف نخست وزیر پیشین پاکستان تاکنون سه دوره سروزیری ایالت پنجاب به عنوان دومین ایالت بزرگ این کشور را بر عهده داشته است.

برخی از رهبران اپوزیسیون پاکستان در سخنانی پس از اعلام رسمی تصویب طرح عدم اعتماد علیه نخست وزیر این کشور گفتند که حاکمیت آتی باید به فکر رفاه مردم و آبادانی کشور باشد.

«شهباز شریف» رهبر جبهه مشترک اپوزیسیون پاکستان نیز تاکید کرد که دولت آتی به دنبال بهبود اوضاع کشور فراتر از اختلافات و یا انتقام از مخالفان سیاسی خواهد بود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.