کد خبر : 15860 / /
/

با اینکه قیمت گوشت گران است اما حتی تولید کنندگان هم از این وضعیت ناراضی‌اند و می‌گویند هیچ حاشیه سودی ندارند، گزارشات از استان‌های کشور حاکی از آن است که خیلی از آنها تعداد دام های خود را به دلیل فشاری که هزینه نهاده و خوراک به آنها تحمیل کرده کم کرده‌اند.

قیمت گوشت گران شد. قیمت گوشت در بازار بالا رفته است. قیمت گوشت نسبت به روز گذشته تغییر کمی داشته است. خشکسالی باعث افزایش قیمت گوشت شده است. جزئیات قیمت گوشت را در این خبر بخوانید.

قیمت انواع گوشت قرمز امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد. مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به بررسی دلایل نارضایتی تولیدکننده و مصرف‌کننده گوشت قرمز پرداخت.

قیمت گوشت امروز 21 فروردین

قیمت انواع گوشت قرمز در ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

قیمت‌ها به تومان است(تحلیل بازار) :

راسته با استخوان گوسفندی

۱۵۹,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۱۷۲,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۱۵۸,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۱۶۶,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۱۶۵,۰۰۰

گردن گوسفندی

۱۳۳,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۱۴۷,۰۰۰

گردن گوساله

۱۲۹,۰۰۰

قلم گوساله

۱۶,۰۰۰

سردست گوسفندی

۱۳۱,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۱۶۳.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۸۹,۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۱۲۸.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۱۲۹,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۱۳۵,۰۰۰

قیمت گوشت| دلایل نارضایتی از بازار گوشت

  با اینکه قیمت گوشت گران است اما حتی تولید کنندگان هم از این وضعیت ناراضی‌اند و می‌گویند هیچ حاشیه سودی ندارند، گزارشات از استان‌های کشور حاکی از آن است که خیلی از آنها تعداد دام های خود را به دلیل فشاری که هزینه نهاده و خوراک به آنها تحمیل کرده کم کرده‌اند.

دامداران استان گلستان گفتند که خانوارهایی وجود داشت که ۱۰۰ راس گوسفند نگه می‌داشتند، برخی دامداری را تعطیل کرده و برخی تعداد دامشان را به حداقل رسانده‌اند تا بتوانند خوراک مورد نیاز را تامین کنند.

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به بررسی دلایل نارضایتی تولیدکننده و مصرف‌کننده گوشت قرمز پرداخت و تاکید کرد که «سیاستگذاری دستوری» نتیجه‌ای جز نارضایتی تولیدکننده و مصرف‌کننده به دنبال نداشته است؛ به‌گونه‌ای‌که از یکسو مصرف‌کننده هیچ‌گاه شاهد کاهش ملموس و پایدار قیمت گوشت قرمز نبوده و از سوی دیگر، تولیدکننده با شکاف هزینه تمام‌شده تولید و قیمت گوشت در بازار به‌دلیل کمبود نهاده دست به گریبان است.

در این گزارش همچنین عنوان شده است کاهش میزان بارندگی در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ و بروز خشکسالی فراگیر در کشور، با کاهش میزان تولیدات گیاهی مراتع و مزارع همراه بود.

شدت خشکسالی به حدی بود که میزان بارندگی در سال آبی مذکور ۳۴ درصد نسبت به میانگین بلندمدت و حدود ۵۱ درصد نسبت به سال آبی گذشته کاهش داشت.

کاهش تولیدات گیاهی با افزایش قیمت نهاده‌های دامی و بالطبع افزایش هزینه‌ های تمام شده تولید دام، به ویژه در بخش دام سبک، همراه بود. عدم انجام اقدامات مناسب در حمایت از تولیدکننده داخلی، مدیریت بازار و ایجاد همگرایی بین منافع مصرف‌کننده و تولیدکننده، آثار منفی فراوانی به‌ خصوص بر تولید و معیشت دام داران بر جای گذاشته است.

صنعت دام سبک کشور به دلیل سوء تدابیر، در سال ۱۴۰۰ دچار تکانه‌های اساسی شده است که عدم رفع آنها، آینده نامناسبی را برای این صنعت راهبردی و پرورش‌ دهندگان پرتلاش آن ترسیم خواهد کرد.

توزیع گوشت گوسفندی 85 هزار تومانی آغاز شد

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت:توزیع گوشت گوسفندی به قیمت متوسط هر کیلوگرم ۸۵ هزار تومان و گوساله ۹۵ هزار تومان آغاز شد.

رضا سالمی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت:  در روزهای اخیر عرضه گوشت گرم به دلیل شرایط فصلی کمتر شده است زیرا دامداران به دنبال عرضه دام های خود  از تیر ماه هستند تا با استفاده از علوفه بهاری دام خود را با وزن بیشتری به فروش برسانند، به همین منظور شرکت پشتیبانی امور دام، گوشت مازادی که از خود دامداران در فصل فراوانی عرضه خریداری کرده است برای تنظیم بازار عرضه می‌کند.

وی افزود: توزیع گوشت تنظیم بازاری با قیمت متوسط 85 هزار تومان ( ران و سردست) برای گوشت های گوسفندی و 95 هزار تومان برای گوشت گوساله آغاز شد و این محصول بدون محدودیت دربسته های 1.5 تا 2 کیلوگرمی توزیع می‌شود.

وی افزود: کلیه صنوف، فروشگاه های زنجیره ای ، تعاونی‌های توزیعی، مباشرین شهرستانی می‌توانند برای دریافت گوشت با قیمت ( پخش) 79 تا 80 هزار تومان برای گوشت گوسفندی و 90 هزار تومان برای گوشت گوساله مراجعه کنند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران ادامه داد: این گوشت به صورت منجمد و از محل تولید داخل تولید شده است و برای توزیع این محصول در بازار هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی تصریح کرد:گوشت تنظیم بازاری  امکان عرضه در تمام فروشگاه های زنجیره ای، صنفی و تعاونی ها دارد و در صورت درخواست صاحبان کسب و کار حداقل تا پایان ماه مبارک رمضان در اختیار آنها قرار می‌گیرد. 

مصوبات جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست مخبر؛ قیمت گوشت منجمد دولتی کاهش یافت

سالمی گفت:  با توجه به عرضه مازاد مرغ در بازار، خرید توافقی این محصول نیز آغاز شده است و مرغداران می توانند  هر کیلوگرم مرغ را با قیمت 30 هزار تومان و 33660  تومان برای مرغ آرین به شرکت پشتیبانی امور دارم بفروشند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.