کد خبر : 15939 / /
/

پراید ۱۳۱ نیز به نرخ ۱۶۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 قیمت خودرو با تغییراتی همراه شده است. قیمت خودرو صفر داخلی امروز 23 فروردین تغییر داشته است. قیمت خودرو پراید 197 میلیون است. مشخص نیست که حذف قرعه کشی خودرو روی قیمت خودرو تأثیر می گذارد یا خیر. جزئیات قیمت خودرو امروز 23 فروردین را در این خبر ملاحظه می کنید.

نوسانات قیمتی همچنان در بازار خودروی کشور وجود دارد. اما آیا حذف قرعه‌کشی تاثیری در بازار و قیمت خودرو دارد؟

تغییرات قیمت خودرو امروز 23 فروردین

قیمت خودرو صفر داخلی در روز ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ با توجه به آمارها و قیمت روزانه سایت دیوار با تغیراتی همراه است.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

خودروی پراید ۱۱۱ به نرخ ۱۹۷ میلیون تومان رسید.

پراید ۱۳۱ نیز به نرخ ۱۶۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

خودروی دنا پلاس اتوماتیک مدل  ۱۴۰۰ هم‌اکنون در قیمت ۴۷۵ میلیون تومان در بازار خودروی کشور موجود است. اما دنا معمولی به ۳۶۰ میلیون تومان رسید.

نرخ خودرو تیبا هاچ بک پلاس به نرخ ۲۰۵ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ دو به قیمت ۲۸۳ میلیون رسید. پژو ۲۰۶ تیپ پنج به ۳۳۵ میلیون تومان رسید.

خودرو پژو پارس اتوماتیک نیز به ۴۵۰ میلیون تومان رسید.

اما خودروی تارا اتوماتیک به قیمت ۵۵۰ میلیون تومان رسید.

امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: این وعده مشروط بر افزایش تولید است. نکته دیگر قیمت‌گذاری دستوری است. صحبت قرعه‌کشی نیز استفاده عادلانه مردم از رانت و سود موجود در قرعه‌کشی است. با افزایش تولید متقاضی برای خرید این خودروها همچنان زیاد است. اما با وضعیت موجود، تولید نمی‌تواند افزایش یابد. در نتیجه به نظر نمی‌رسد که این وعده عملی شود که تاثیری در بازار خودروی کشور بگذارد.

تقلید قیمت خودرو از قیمت دلار

 ،هر رمز ارزها در بازارهای بین المللی در حال انقباض هستند و روند قیمت، نزولی شده است  در جغرافیای داخلی حرکت قیمت ها در بازار ارز و سکه روبه جلوست.

بازار طلا، سکه و ارز | دلار و سکه یک گام به جلو

قیمت طلا، سکه و ارز هر سه در یک وضعیت مشترک، مسیر روبه جلویی را به ثبت رساندند. با افزایش قیمت اونس جهانی طلا در بالای سطح 1950 دلار، قیمت سکه در کانال 1.3 میلیون واحد یک گام دیگر جلو رفت. قیمت دلار هم دوباره کانال 28 هزار تومان را تجربه کرد و یک گام از محدوده قبلی 26 تا 27 هزار تومان فاصله گرفت. اگرچه خبر گشایش های ارزی میتواند بازار را دوباره موقتا کاهشی و به کانال های قبلی برگرداند اما نشانه ها و سیگنال های مبنی بر احتمال به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین، سمت خریدها را همچنان فعال نگه داشته است. رد گشایش نیز احتمال دارد انرژی خبر منتشر شده از سوی رسانه های دولتی را کاهش دهد.

بازار سهام | حقیقی ها در بورس مردد شدند

در معاملات روز دوشنبه اگرچه شاخص در مدار صعودی در آستانه ورود به سطح جدید 1.48 میلیون واحد قرار گرفت اما به نظر میرسد بورس بازان اندکی محتاط شدند. حقیقی ها در این روز دوباره با خروجی پول همراه بودند و این در حالی است که انتظار میرود بازار با رفتار احتیاطی دنبال و از سرگرفته شود. با این وصف همچنان خریداران نسبت به فروشندگان در وضعیت بهتری به سر می برند. اگرچه در معاملات روز دوشنبه بورس بازان مرددند و برخی دلیل آن را ورود به کانال جدید 1.5 میلیون واحد میدانند.

بازار خودرو | افزایش قیمت خودرو تداوم یافت

در بازار خودرو فعالان در حالی تاکید دارند شاهد تحرکات قیمتی هستند که حجم معاملات ضعیف و کساد توصیف می شود. قیمت محصول های ایران خودرو و سایپا هر دو در بازار یک گام به جلو حرکت کردند. به نظر میرسد بازار خود را با الگوی رفتاری دلار تطبیق داده و مسیر روبه جلو را انتخاب کرده، دلیل بنیادی مبنی بر افزایش قیمت خودرو در شرایط فعلی در بازار مطرح نیست و از منظر روانی قیمت ها بسیار تحت تاثیر اخبار  و نوسانات قیمت دلار است. 

بازار مسکن | اهمیت نتیجه مذاکرات وین در مسکن

در بازار مسکن تکانه های مثبت قیمت دیده میشود و بازار متاثر از دورنمای فعلی و اثرپذیری از بازارهای موازی در تب و تاب است. فعالان مسکن همچنان حساسیت ها در خصوص سرانجام مذاکرات احیای برجام را در دستورکار دارند.در ماههای های گذشته گزارش نهادهای رسمی همچون بانک مرکزی نشان میدهد معاملات انجام شده خرید و فروش در تهران نشانه تداوم وضعیت رکودی است. 

هر چه بازار خرید و فروش نوسانی گزارش می شود برخی مشاهده های میدانی از روند رو به بالای تب بازار اجاره خبر می دهد ظاهرا در سال جدید مالکان تمدید قراردادها یا پیشنهادهای جدید را در سطحی بالاتر از قبل ارائه می کنند رفتاری که بیشتر ناشی از افزایش قیمت های گذشته است.

بازار ارز دیجیتال | رمز ارزها دوباره نزولی شدند

رمرز ارزها در حرکت دسته جمعی مسیر نزولی را در معاملات بامداد امروز ثبت کردند. بیت کوین به زیر 40 هزار دلار (39.5 هزار دلار) درآمد و  تتر و اتریوم نیز با همان شیب حرکتی نزولی شدند. اگرچه شرایط نزولی دوباره در بازار شکل گرفته اما گزارش ها نشان میدهد که نهنگ ها نیز همچنان خرید میکنند. با این وصف تحلیل ها نشان میدهد که حرکت های صعودی در بازار پایدار نیست، چرا که رفتار بازار در روزهای اخیر نشان داد هنوز رسیدن به محدوده 50 هزار دلار برای بیت کوین اندکی سخت و دور می نمایاند. با لیکویید شدن موقعیت های معاملاتی در بازار رمز ارزها شرایط صعودی آنان تحت تاثیر قرار گرفته است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.