کد خبر : 15940 / /
/

سکه دیشب تا محدوده ۱۳ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان عقب نشینی کرد.

 

از نگاه تحلیل گران فنی تا زمانی که ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار دارد، سکه به پایین مرز ۱۳ میلیون تومانی نفوذ نخواهد کرد.

تحلیل گران فنی بازار سکه باور دارند که این فلز گران بها به مقاومت بزرگی رسیده است. از نگاه آن ها، محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اهمیت حیاتی دارد و فلز گران بهای داخلی در صورت عبور از آن، راه خود را به سوی مرز ۱۴ میلیون تومانی باز خواهد کرد. در واقع از نگاه آن ها سکه با عبور از خط یاد شده(۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان)، در مسیر صعودی قرار خواهد گرفت و می تواند با ورود تقاضای جدید معنادار مواجه شود.

با این حال، حداقل می توان گفت که فلز گران بهای داخلی در روز دوشنبه توان ماندن بالای مرز ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از خود نشان نداد. سکه دیشب تا محدوده ۱۳ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان عقب نشینی کرد. این عقب نشینی در حالی رخ داد که سکه از لحاظ ارزش ذاتی به پیش روی خود ادامه داد و وارد محدوده ۱۲ میلیون و۹۰۰ هزار تومانی شد. دو روز قبل ارزش ذاتی سکه ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود.

از نگاه تحلیل گران فنی تا زمانی که ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار دارد، سکه به پایین مرز ۱۳ میلیون تومانی نفوذ نخواهد کرد. آن ها اعتقاد دارند که حتی با افت دلار به زیر مرز ۲۸ هزار تومان، مرز ۱۳ میلیون تومانی سکه حفظ خواهد شد.

به نظر می رسد رشد موقت اونس طلا در بازارهای جهانی یکی از عواملی است که انتظارات کاهشی در بازار سکه را محدودتر کرده است. اونس طلا دیشب توانست معاملات خود را بالای خط حساس هزار و ۹۵۰ دلار خاتمه دهد و همین موضوع افت سکه را ممکن است محدودتر کند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.