کد خبر : 15997 / /
/

بازار سکه روز گذشته شاهد عقب نشینی قیمت سکه بود. دیروز قیمت سکه در مقایسه با روز دوشنبه 25 هزار تومان پایین رفت و به زیر محدوده 13 میلیون و 200 هزار تومان رسید. فلز گران بهای داخلی دیروز با 13 میلیون و 190 هزار تومان معامله شد.

برخی از معامله گران بازار سکه معتقدند درصورتی که امروز قیمت دلار عملکرد مثبتی از خود ثبت کند همین امر می تواند زمینه ساز افزایش قیمت سکه شود و سکه بازان از حالت احتیاط خارج شوند.

 بازار سکه روز گذشته شاهد عقب نشینی قیمت سکه  بود. دیروز  قیمت سکه در مقایسه با روز دوشنبه  25 هزار تومان پایین رفت و به زیر محدوده 13 میلیون و 200 هزار تومان رسید. فلز گران بهای داخلی دیروز با 13 میلیون و 190 هزار تومان معامله شد. 

 در بازار جهانی برخلاف بازار ایران ،  قیمت طلا  صعودی بود و حتی تا محدوده 1970 دلار هم پیشروی کرد. افزایش  قیمت طلا  در بازار جهانی موجب شد که ارزش ذاتی سکه مرز 13 میلیون تومان را از دست ندهد و حباب سکه هم در محدوده 1 درصدی قرار بگیرد. 

معامله گران به بازار می آیند؟

کاهش حباب سکه می تواند زمینه ساز ورود معامله گران بلند مدت به بازار شود. از طرفی هم افت حباب می تواند معنای متمایزی نیز داشته باشد. به باور برخی فعالان افت حباب می تواند نشان دهنده انتظار معامله گران سکه نسبت به آینده قیمتی دلار نیز باشد. 

قیمت دلار در ابتدای معاملات روز گذشته افزایش را تجربه کرد اما در ساعات پایانی معاملات نقدی افت و خیز چشمگیری از خود نشان نداد و به استراحت پرداخت. توقف دلار در بازار ارز تهران باعث شد که بازار سکه هم وارد فاز احتیاط شود و خریداران به طور موقت از بازار سکه خارج شوند.سکه بازان نسبت به ادامه رشد قیمت دلار دچار شک و تردید شده بودند. 

برخی از معامله گران بازار سکه معتقدند درصورتی که امروز قیمت دلار عملکرد مثبتی از خود ثبت کند همین امر می تواند زمینه ساز افزایش قیمت سکه شود و سکه بازان از حالت احتیاط خارج شوند. 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.