کد خبر : 16001 / /
/

ارتش آمریکا تا آبان‌ماه سال گذشته از افزایش دادن شمار سربازانی که به‌دلیل آسیب‌دیدن در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد شایسته دریافت مدال شجاعت بودند خودداری می‌کرد، زیرا طبق اذعان رسانه‌های آمریکا، انجام این کار با سیاست واشنگتن که کوچک‌نمایی تبعات حمله بود تناقض داشت.

ارتش تروریستی آمریکا در ادامه اعتراف‌های قطره‌چکانی به تبعات حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد به زخمی شدن چند نفر دیگر در این حمله اعتراف کرد.

ارتش آمریکا تا آبان‌ماه سال گذشته از افزایش دادن شمار سربازانی که به‌دلیل آسیب‌دیدن در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد شایسته دریافت مدال شجاعت بودند خودداری می‌کرد، زیرا طبق اذعان رسانه‌های آمریکا، انجام این کار با سیاست واشنگتن که کوچک‌نمایی تبعات حمله بود تناقض داشت.

با این حال، شبکه خبری سی‌بی‌اس در تاریخ ۲۰ آبان/ ۱۱ نوامبر گزارشی منتشر کرده و تصریح کرد که ده‌ها نفر از کسانی که در آن حمله موشکی زخمی شده‌اند واجد شرایط دریافت مدال «قلب ارغوانی» (مدال شجاعت که رئیس‌جمهور آمریکا به مجروحین و کشته‌شدگان جنگ می‌دهد) بوده‌اند اما دولت آمریکا برای آنکه نمی‌خواسته شمار زخمی‌ها را افزایش دهد درخواست برای اعطای مدال شجاعت به آنها را رد کرده است.

سرانجام روز ۱۷ آذرماه رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که ارتش آمریکا با اعطای این مدال به ۳۹ سرباز دیگر که در این حمله زخمی شده بودند موافقت کرده است.

به گزارش فارس در تازه‌ترین تحول پایگاه «استارز اند استریپس» روز دوشنبه گزارش داده که ارتش آمریکا با اعطای این مدال به ۵ سرباز دیگر که در این حمله زخمی شده بودند موافقت کرده است. مطابق این گزارش، روز یکشنبه طی مراسمی در شهر «کانکورد» در ایالت نیوهمپشایر به این افراد این مدال اعطا شد.

این پایگاه خبری نوشته موشک‌هایی که ایران شلیک کرده موجب شده ترکش‌های فلزی و خرابه‌های سیمانی تا شعاع ۵۰۰ یارد به اطراف پراکنده شود. موج انفجارهای بعدی هم به تخریب ساختمان‌ها منجر شده است.

نخستین‌بار، اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۹ بود که رسانه‌های آمریکا گزارش دادند ارتش آمریکا به ۶ سرباز آسیب‌دیده در پایگاه عین‌الاسد مدال شجاعت اعطا کرده اما از آن زمان به بعد، گزارشی از سرنوشت این سربازان در رسانه‌ها منتشر نشده بود تا آنکه شبکه خبری سی‌بی‌اس فاش کرد که ارتش برای کوچک‌نمایی تبعات این حمله تحت فشار قرار داشته است.

نتایج تحقیق «سی‌بی‌اس» در آبان‌ماه سال گذشته نشان می‌داد ارتش عمداً ده‌ها نفر از کسانی که در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد در روز ۸ ژانویه ۲۰۲۰ زخمی شده‌ بودند را واجد دریافت مدال شجاعت و مزیت‌های پزشکی پس از آن تشخیص نداده است.

سی‌بی‌اس نوشته بود حمله موشکی ایران به پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق، «عظیم‌ترین حمله موشکی به نیروهای آمریکایی در تاریخ» بود که چند روز بعد از ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شماری از همراهان ایشان در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد اتفاق افتاد.

«دین واساگر»، یکی از سربازان آن پایگاه که ابتدا از دریافت مدال قلب ارغوانی محروم شده بود اما آذرماه سال گذشته واجد دریافت آن تشخیص داده شد، درباره حمله موشکی ایران به سی‌بی‌اس گفته بود: «آن حمله، همه چیز را تکان داد.»

طبق نوشته سی‌بی‌اس ایران در آن حمله پایگاه عین‌الاسد را توسط ۱۱ کلاهک جنگی که هر کدام ۱۶۰۰ پوند وزن داشتند با خاک یکسان کرد.

سی‌بی‌اس در آن گزارش نوشته بود موج انفجار یکی از موشک‌هایی که در فاصله ۱۵۰ فوتی از واساگر به زمین برخورد کرده باعث زمین خوردن او شد. به نوشته این رسانه آمریکایی، واساگر و اعضای تیم او دچار ضربه مغزی شدند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.