کد خبر : 16004 / /
/

با توجه به بروز سویه جدیدی که اخیرا با نام XE در انگلستان کشف شده امکان شکل‌گیری موج جدید وجود دارد؟

 

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: پیش‌بینی افزایش مختصری موج کرونا در اردیبهشت ماه را داریم، اما طبق نظر کمیته علمی امکان رخ داد موج سهمگین بعید است.

 با توجه به بروز سویه جدیدی که اخیرا با نام XE در انگلستان کشف شده امکان شکل‌گیری موج جدید وجود دارد؟

سعید کریمی در گفتگو با ایسنا، درباره وضعیت کرونا و بیمارستان‌ها، گفت: از نظر کرونا شرایط بهتر شده است. البته به دلیل تعطیلات نوروزی و سفرها و دید و بازدیدهایی که انجام شد، میزان مراجعین سرپایی به بیمارستان‌ها مقداری بالا رفته است.

او ادامه داد: به طوری که در روز ۲۹ اسفند ماه تعداد مراجعین سرپایی به بیمارستان‌ها، حدود ۱۰ هزار نفر بود، اما امروز بین ۱۷ تا ۱۸ هزار نفر است و مقداری در مراجعات سرپایی افزایش داشته‌ایم.

 موج سهمگین نزدیک است؟

وی افزود: در عین حال خوشبختانه میزان بستری خیلی افزایش جدی نداشته است. بستری موجود روی تخت‌های بیمارستانی، بستری در آی‌سی‌یو و میزان مرگ‌ومیر کاهش یافته است، زیرا از موج سهمگین اُمیکرون فاصله گرفته‌ایم. در عین حال باتوجه به شرایط فعلی، فعلا بروز موج سهمگین دیگری را پیش‌بینی نمی‌کنیم؛ اگرچه که افزایش مختصر را داریم.

البته همه این موارد به شرطی است که سویه و گونه مهاجم دیگری نیاید. در این صورت طی دو سه ماه آینده و تا ابتدای تابستان، پیش‌بینی به این صورت است که به نظر می‌آید یک افزایش مختصری در اردیبهشت ماه داشته باشیم، اما طبق نظر کمیته علمی موج سهمگینی بعید است که رخ دهد.

کریمی با بیان اینکه بنابراین بر اساس پیش‌بینی‌ها در صورت عدم بروز سویه جدید پیک دیگری فعلا نخواهیم داشت، اما افزایش مختصری را به دلیل عدم رعایت‌ها شاهد خواهیم بود، گفت: این پیش‌بینی باتوجه به اطلاعاتی است که در حال حاضر در اختیار داریم و اگر شرایط تغییر نکند.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: مردم حتما دز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند. زیرا بسیار موثر است و در عین حال پروتکل‌های بهداشتی را هم رعایت کنند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.