کد خبر : 16126 / /
/

عکس بازیگران| اخبار بازیگران| بازیگران ایرانی| عکس بازیگران ایرانی| بازیگران معروف ایرانی

شهاب حسینی در کنار مدیر برنامه اش در کنار تندیس دکتر ابوالحسن شیخ، پدر علم شیمی نوین در جزیره کیش است.

 شهاب حسینی تنکابنی در سال ۱۳۵۲ در تهران متولد شد. شهاب حسینی نخستین فرزند خانواده اش است و یک برادر و دو خواهر دارد. تحصیلات دانشگاهی شهاب حسینی در رشته روانشناسی دانشگاه تهران بود که آنرا به خاطر مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت. شهاب حسینی با پریچهر قنبری ازدواج کرد. شهاب حسینی از همسرش جدا شده است. شهاب حشین دو فرزند دارد.

شهاب حسینی

خلاصه ای از زندگی نامه شهاب حسینی

نام: شهاب الدین

نام خانوادگی: حسینی تنکابنی

تاریخ تولد: ۱۳۵۲/۱۱/۱۴

محل تولد: تهران

تاهل: متاهل

ملیت: ایرانی

زمینه فعالیت: بازیگر، مجری، صداپیشه، کارگردان

فعالیت های شهاب حسینی

شهاب حسینی کار خود را با تئاتر دانشجویی و بعد گویندگی رادیو شروع کرد، سپس در برنامه ای به نام اکسیژن درتلویزیون ظاهر شد. در چند برنامه دیگر هم مثل برپا برپا، به رنگ صبح، سایه روشن و... بعنوان مجری حضور داشت، با سریال خانواده بعد از باران پا به عرصه بازیگری گذاشت.

شهاب حسینی

شهاب حسینی سالهای بعد، هم بکار بازیگری و هم اجرا پرداخت. او به خاطر بازی در فیلمهای سینمایی واکنش پنجم و شمعی در باد و محیا مورد توجه قرار گرفت، همچنین در سال ۱۳۸۶ برای فیلم محیا از جشنواره بین المللی فیلم فجر، موفق به کسب دیپلم افتخار برترین بازیگر نقش اول مرد شد و در سال ۱۳۸۷ در همین جشنواره برای فیلم سوپر استار سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد. شهاب حسینی همچنین بخاطر فیلمهای پرسه در مه به کارگردانی بهرام توکلی و درباره الی به کارگردانی اصغر فرهادی بازیگر مرد برگزیده چهاردهمین جشن بزرگ سینمای ایران نیز بود.

تاسیس گروه موسیقی هفت توسط شهاب حسینی و برادرش

شهاب حسینی بهمراه چندی از دوستانش و همینطور برادرش سید مهدی حسینی، گروه موسیقی هفت را تأسیس کردند. تاکنون چهار مجموعه آهنگ از این گروه منتشر شده است که شهاب حسینی در آلبوم یک و دو به دکلمه پرداخته و در آلبوم سه و چهار خوانندگی کرده است. هفت سین (به صورت هم خوان)، وقت رفتن، پرواز، خدا و خداحافظ (به صورت سولو) نام آهنگ هایی است که شهاب حسینی در آلبوم هفت ۳ خوانندگی کرده است. همچنین در آلبوم هفت ۴ آهنگهای پریچهر، آشنای غریب و بدرود را به صورت سولو (تک خوان) و همچنین تک آهنگ شهزاده رؤیا را خوانندگی کرده است.

شهاب حسینی

جوایز ویژه شهاب حسینی

شهاب حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار، سیمرغ بلورین برترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت نمود. شهاب حسینی در فستیوال فیلم کن ۲۰۱۶ با ایفای نقش در فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی، توانست جایزه برترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را بخود اختصاص بدهد. همچنین او خرس نقره ای برترین بازیگر مرد جشنواره بین المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را بهمراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد.

کافه شهاب حسینی 

شهاب حسینی و همسرش یک کافه در لواسان دارند. مدیریت این کافه به عهده پری چهر حسینی همسر شهاب حسینی است. کافه هنر، طراحی و دکوراسیون داخلی جالبی دارد. نه میتوانید بگویید شبیه خانه است نه میتوانید صرفا به شکل یک کافه به آن نگاه کنید چون آمیزه ای از هر دوی این هاست! کافه از بیرون به شکل یک کلبه کوچک جنگلی است البته چنانچه با اندکی دقت به اطرافش نگاه کنید متوجه قسمت دیگری در خارج کلبه می شوید که از چند صندلی و ۲ آکواریوم بزرگ که ماهی های بسیار زیبایی هم دارند، درست شده که فضایی ساده ولی دوستداشتنی را شکل داده است و اغلب شبیه لوکیشن یک فیلم بنظر می رسد.

شهاب حسینی

داستان آشنایی و ازدواج شهاب حسینی و همسرش

شهاب حسینی میگوید: ۲۲ ساله بودم که با بچه های تئاتر دانشگاه تهران کار می کردم؛ جوانی سرگشته از طبقه متوسط جامعه که به امکانات تفریحی متمولانه دسترسی نداشت تا پیش از این که همسرم را ببینم، قصد ازدواج نداشتم تا اینکه روزگار ما را در برابر هم قرار داد. به وی پیشنهاد آشنایی دادم ولی همسرم هیچ اعتقادی به این چنین دوستی ها و آشنایی ها نداشت و گفت: اگر کسی واقعا عاشق است و تمایل قلبی برای رسیدن به دختر مورد علاقه اش دارد، باید در این راه صادقانه گام بردارد و بدین ترتیب موضوع را با خانواده ام در میان گذاشتم و مصمم به ازدواج شدم. دیگر تکه دوم زندگی ام را پیدا کرده بودم.

همچنین شهاب حسینی گفت: پس از صحبت های اولیه و رسم و رسومی که در این رهگذر طی می شود، پس از ۴- ۳ ماه نامزدی، عقد کردیم ولی شرایط برگزاری جشن عروسی را نداشتم، از طرفی مایل بودم استقلال در زندگی را با برگزاری جشن توسط خودم شروع کنم؛ به همین علت ۳ سال طول کشید تا ما به جشن عروسی برسیم. عاقبت شهاب حسینی در سال ۱۳۷۴ با پریچهر قنبری ازدواج کرد، فرزند اولشان به نام محمدامین در زمستان ۱۳۸۲ و فرزند دومشان به نام امیرعلی در فصل تابستان ۱۳۹۰ به دنیا آمدند. 

شهاب حسینی برنده نخل طلای جشنواره کن 

شهاب حسینی که آخرین فیلمهای اکران شده اش ملودرام پرفروش “دوران عاشقی” ساخته علیرضا رییسیان و “چهارشنبه” سروش محمدزاده بود چند فیلم را آماده اکران دارد که مهمترین آن ها “فروشنده” اصغر فرهادی است. شهاب حسینی سیمرغ بلورین برترین بازیگری جشنواره فجر برای “سوپراستار” و خرس نقره ای برترین بازیگری جشنواره برلین را به صورت اشتراکی با گروه بازیگران “جدایی…” دریافت کرده است. شهاب حسینی برای بازی در فیلم «فروشنده» موفق به کسب نخل طلایی برترین بازیگر مرد جشنواره شد.

جوایز شهاب حسینی

* کاندید تندیس زرین برترین بازیگر نقش مکمل مرد از هفتمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم واکنش پنجم (۱۳۸۲)

* کاندید سیمرغ بلورین برترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست و دومین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم شمعی در باد (۱۳۸۲)

بیو گرافی شهاب حسینی,عکس شهاب حسینی وهمسرش,شهاب حسینیتصاویر شهاب حسینی

* کاندید تندیس زرین برترین بازیگر نقش مکمل مرد از هشتمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم شمعی در باد (۱۳۸۳)

* کاندید سیمرغ بلورین برترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست و سومین فستیوال فیلم فجر برای بازی در فیلم رستگاری در هشت و بیست دقیقه (۱۳۸۳)

* دیپلم افتخار برترین بازیگر نقش اول مرد در بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم محیا (۱۳۸۶)

تصاویر شهاب حسینی,شهاب حسینی,بیوگرافی شهاب حسینیعکس شهاب حسینی و فرزندش امیرعلی

* تقدیر شده بعنوان برترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین برترین بازیگر نقش اول مرد در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم سوپر استار (۱۳۸۷)

* جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از اولین جشنواره فیلم های تلویزیونی برای بازی در فیلم تنهایی (۱۳۸۸)

شهاب حسینی,تصاویر شهاب حسینی,عکس شهاب حسینیعکس شهاب حسینی کارگردان سینما

* تندیس شایستگی برترین بازیگر نقش اول مرد در چهاردهمین جشن بزرگ سینمای ایران برای فیلم های پرسه در مه و درباره الی (۱۳۸۹)

* تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد از نگاه منتقدان در چهارمین شب منتقدان کشور برای فیلم پرسه در مه (۱۳۸۹)

* دیپلم افتخار برترین بازیگر نقش مکمل مرد در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم جدایی نادر از سیمین (۱۳۸۹)

بیو گرافی شهاب حسینی,عکس شهاب حسینی و همسرش,شهاب حسینیتصاویر همسر و فرزندان شهاب حسینی

* یاس زرین بهترین بازیگر مرد از اولین جشنوارهٔ فیلم های تلویزیونی برای فیلم تنهایی

* دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد از پانزدهمین جشنواره فیلمهای پلیسی مسکو برای بازی در فیلم تعبیرخواب (۱۳۹۲)

* دریافت دیپلم افتخار، برای بازی در فیلم حوض نقاشی در جشن انجمن منتقدان سینمای ایران در سال ۱۳۹۲

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.