کد خبر : 16445 / /
/

دیروز 6 اردیبهشت تولد فرشته حسینی بود. عکس هایی به مناسبت تولد فرشته حسینی در فضای مجازی منتشر شد.

دیروز 6 اردیبهشت تولد فرشته حسینی بود. عکس هایی به مناسبت تولد فرشته حسینی در فضای مجازی منتشر شد. عکس های عروسی فرشته حسینی که تا بحال دیده نشده بود به تازگی انتشار یافته است. فرشته حسینی سال گذشته با نوید محمدزاده ازدواج کرد. ازدواج فرشته حسینی بازیگر افغان با نوید محمدزاده حواشی زیادی داشت.

فرشته حسینی

آناهیتا افشار به مناسبت تولد فرشته عکس زیر را از خودشان منتشر کرد.

فرشته حسینی

فرشته حسینی بازیگر افغان تبار کشور در تاریخ 6 اردیبهشت ماه سال 76 در تهران متولد شده .

او که اصالتا افغانی است ، پدر و مادرش به تهران و برای زندگی بهتر مهاجرت کردند .

کودکی فرشته حسینی به سختی گذشته چرا که مجبور بوده برای کمک به خانواده اش در یک خیاطی کار کند .

شروع کار فرشته حسینی

فرشته جسینی فعالیت بازیگری را از تئاتر شروع کرده است . او در سن 9 سالگی و با وجود حساسیت های خانواده اش وارد تئاتر شد و پس از آن در چند مستند و فیلم سینمایی نیز به ایفای نقش پرداخت .

اولین بار با فیلم سینمایی « من یک دختر شادم» به کارگردانی سامره رضایی دیده شد . پس از آن با بازی در فیلم سینمایی «رفتن» از ساخته های نوید محمودی به قدری درخشید که در جشنواره فیلم مراکش عنوان بهترین بازیگر زن را به خود اختصاص داد.

فرشته حسینی

فرشته حسینی از دانش آموختگان اصغر محبی ، مهتاب نصیرپور ، محمد رحمانیان بازیگران پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران است. همچنین با بازی در فیلم رفتن به کارگردانی نوید محمودی در جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش موفق به کسب بهترین بازیگر زن برای بازی در این فیلم شد.

فیلم‌ های فرشته حسینی

فرشته حسینی در فیلم های زیر ایفا نقش کرده است.

شکستن همزمان بیست استخوان (۱۳۹۷)

سونامی (۱۳۹۷)

رفتن(۱۳٩٥)

یلدا (۱۳۹۷)

تئاتر های فرشته حسینی

فرشته حسینی در تئاتر های زیر ایفای نقش کرده است.

ماهی سیاه کوچولو

سینماهای من

من موجودی احساساتی هستم (تئاتر)

شازده کوچولو (تئاتر)

خشونت علیه زنان

یک خاطره ، یک مونولوگ ، یک فریاد و یک نیایش

سریال های فرشته حسینی

تنها سریالی که فرشته حسینی در آن بازی کرده سریال قورباغه از ساخته های هومن سیدی است .

سریال قورباغه اما اوج کارهای این بازیگر باهوش است، سریالی که به او فرصت داد تا در کنار بازیگران تراز اولی چون نوید محمدزاده، صابر ابر و سحر دولت شاهی توانمندی های خود را ثابت کند و به عنوان یک بازیگر توانمند در این سریال نقش آفرینی کند.

فرشته حسینی

دوستی نوید محمدزاده و فرشته حسینی

نوید محمدزاده بازیگر محبوب ایراتی که این روزها به یک سوپراستار تبدیل شده است ، متولد سال 65 اهل تهران و اصالتا کردتبار است .

مدتی است که این دو بازیگر با هم به یکی از مباحث داغ فضای مجازی تبدیل شده اند .

به نظر می رسد ارتباط دوستی این دو بازیگر از سریال قورباغه آغاز شده باشد . فرشته حسینی و نوید محمدزاده در این سریال نقش خواهر برادر را بازی کرده اند . اما به نظر می رسد این تجربه کاری منجر به شکل گرفتن نوعی عشق و علاقه بین این دو بازیگر شده است . طوری که بسیاری از خبرگزاری ها مدعی ازدواج این دو هستند .

مدتی پیش فرشته حسینی با یک لباس محلی عکسی گرفت و منتشر کرد . چند روز بعد برادر نوید محمدزاده عکسی از او منتشر کرد که نوید را با همان لباس فرشته حسینی نشان می داد.

اما اخیرا و در روز تولد فرشته حسینی نوید محمدزاده کلیپی عاشقانه برای فرشته حسینی پست کرد که کامنت فرشته حسینی کار را تمام کرد.

اینستاگرام فرشته حسینی

فرشته حسینی در اینستاگرام نیز فعالیت داشته و 540 هزار فالور نیز دارد .

صفحه فرشته حسینی در اینستاگرام : fereshtehosseini

فرشته حسینی

مصاحبه ی فرشته حسینی

ابتدا خودتان ن رو معرفی کنید و بگویید با توجه به محدودیت‌هایی که دختران افغانستانی با آن مواجهند چطور وارد عرصه سینما شدید ؟

فرشته حسینی : سال ۱۳۷۶ در ایران متولد شدم و ۱۰ سال است با شرکت در دوره‌های آزاد آموزش بازیگری زیر نظر اساتیدی چون «اصغر محبی»، «آقای رحمانیان» و «خانم نصیرپور» وارد رشته بازیگری شدم. فعالیت‌های نمایشیم را از همان دوره ابتدایی شروع کردم و اولین کارم را سال چهارم ابتدایی کارگردانی کردم که توانست در سطح استان تهران مقام دوم را به خود اختصاص دهد و بعد از آن بود که کارگردان‌های ایرانی توصیه کردند که این رشته را به صورت تخصصی دنبال کنم. من هم علی‌رغم مخالفت‌هایی که از سمت خانواده وجود داشت این رشته را ادامه دادم.

به نظر شما دختران مهاجر برای ورود به این رشته چه مشکلاتی را پیش رو دارند ؟

فرشته حسینی : بزرگترین مشکل بر سر راه دختران مهاجر برای ورود به عرصه فرهنگی و سینما مخالفت‌های خانواده است که به دلیل عدم شناخت و به تبع آن بی‌اعتمادی به این گونه فضاها صورت می‌گیرد که در واقع می‌توان به عنوان بزرگترین سد بر سر راه دختران مهاجر از آن یاد کرد. از دیگر سو محدودیت‌های کاری سینمای ایران برای فعالیت یک دختر افغانستانی است که از این منظر معتقدم اگر دختران و پسران ما خوب تلاش کنند می‌توانند دوستان ایرانی را برای فعالیتشان متقاعد کنند که خود من نمونه بارز این مدعا هستم.

تاکنون در چند اثر نمایشی حضور داشته‌اید ؟

فرشته حسینی : من به خاطر حساسیت‌های خانواده کار خودم را از تئاتر و نمایش شروع کردم و از ۹ تا ۱۲ سالگی بیشتر تئاترهای موزیکال و فرم بازی می کردم بعد از آن هم در نمایش‌هایی مانند «دوسیه»، «شازده کوچولو»، «من ماهی سیاه کوچولو هستم» حضور داشتم و یک نمایش با عنوان «جنبش مبارزه علیه خشونت زنان» هم بود که اولین گروه نمایشی در تهران بودیم که همزمان با ۶۰ کشور دیگر این نمایش را اجرا کردیم. البته من در کنار تئاتر در فیلم‌های سینمایی و مستندی هم بازی کرده‌ام که از آن جمله «من یک بازیگر شادم» ساخته بانو سامره رضایی، «رفتن» ساخته نوید محمودی است و همچنین در تعدادی فیلم کوتاه هم ایفای نقش کردم.

فرشته حسینی

در مورد راه‌یابی فیلم رفتن به اسکار بگویید ؟

فرشته حسینی : فیلم رفتن برای شرکت در اسکار معرفی شده و باید ببینیم نظر کارشناسان در این زمینه چه خواهد. راهیابی به اسکار برایم بسیار با اهمیت است به طوری که مجموعه کاملی از ویدئوهای این جشنواره در سال‌های پیش را در منزل نگهداری می‌کنم. حضور در این جشنواره همیشه از آرزوهایم بوده و این را بارها به مادرم گفته بودم. وقتی که آقای محمودی به من خبر دادند که رفتن نامزد اسکار شده از خوشحالی باورم نمی‌شد؛ بسیار حس خوب و خوشایندی بود خوشحالم که توانسته‌ام کاری برای زنده کردن نام کشورم افغانستان در سطح جهان انجام دهم.

 

فرشته حسینی : فضایی که در روزهای تولید بر گروه حاکم بود بسیار دوستانه بود. معمولا در تولید هر کار چه در میان دوستان ایرانی و چه گروه‌های افغانستانی یک سری مشکلات و اختلاف سلیقه‌ها وجود دارد که کار را سخت می‌کند اما باید به جرأت بگویم که ما در مراحل ساخت فیلم رفتن با مشکلی مواجه نبودیم و فضا بسیار دوستانه و صمیمی پیش رفت. برای مثال ما همیشه سر صحنه از غذاهای آماده استفاده می‌کردیم، اما یک روز سر فیلم برداری که لوکیشن آن یک ساختمان نیمه کاره بود، آقای محمودی با یک دیزی آبگوشت سر صحنه آمدند و این حرکتشان باعث شد فضای کار متفاوت شده و یک جو دوستانه حاکم شود و در یک جمع دوستانه آن غذا را خوردیم که جای دوستان خالی بود. آیا

در طول زندگی به بازگشت به افغانستان اندیشیده‌اید ؟

فرشته حسینی : بله! واقعیتش اوایل می‌خواستم به افغانستان برگردم و در آنجا فعالیت کنم، اما به دلیل یک سری مسائل که خودم تجربه کردم فعلا تصمیمم عوض شده چرا که هنوز شرایط فعالیت را در داخل افغانستان مهیا نمی‌بینم. شاید باورتان نشود که دوستان از داخل افغانستان بیشتر از هر جای دیگر برایم مانع تراشی کرده‌اند.

صحبت های فرشته حسینی

من فرشته حسینی متولد ایرانم از پدر و مادری افغانستانی.

چی باعث میشه کسی فکر بکنه من نباید از حقوق انسانی بهره‌مند باشم؟کی تصمیم میگیره که اجازه ی داشتن عزت نفس، حقوق برابر و آرامش رو به من نده ؟

چی باعث میشه وقتی میخواید کسی رو مسخره کنید بگید “ مثل افغانیا” می‌مونه؟ چی توی من وجود داره که شمارو انقدر آزار میده؟چی باعث میشه به من بی احترامی کنید؟

چی باعث میشه انقدر بی رحم باشیم نسبت به هم؟نژاد؟کی تعیین کرده این مرزای احمقانه رو؟این مرز ها قرار نیست که تعیین بکنه که چه کسانی رو باید دوست داشته باشیم و از چه کسایی متنفر باشیم بدون اینکه ارتباطی برقرار شده باشه.قرار نیست هیچ مرزی مانع عشق ورزیدن و احترام بشه

زمانی از زندگی بود که دچار افسردگی شدید بودم به طوری که گمان می‌کردم هرچه تلاش می‌کنم پیشرفتی برای من وجود ندارد و این حس بسیار بدی را به من القا می‌کرد. اما حضور دوستانم و دلگرمی‌های آنها به من انگیزه دوباره داد. آنها به من گفتند تو باید فرشته نجات دختران افغانستان باشی و همین انگیزه‌ای شد برای ادامه فعالیتم. دوستانم معتقد بودند مردم افغانستان تنها مانده‌ و آرزوهایشان را کشته‌اند و تو باید الگویی برای دختران افغانستانی باشی و آرزوهایشان را در دلشان زنده کنی. این حرف‌ها تأثیر شگرفی روی من گذاشت چنانچه دیگر از کار کردن خسته نمی‌شوم. من از خانواده‌های افغانستانی تقاضا دارم رویاهای فرزندانشان را نکشند و بگذارند دخترانشان برای خود رویا و آرزو داشته باشند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.