کد خبر : 16524 / /
/

دولت اندونزی، میزان امسال G20 دیروز جمعه اعلام کرد تاییدیه‌ای دریافت کرده مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قصد حضور در اجلاس را دارد.

 

دولت بایدن پس از انتشار خبر حضور پوتین در اجلاس G20 در ماه نوامبر دچار شوک شده است.

 دولت اندونزی، میزبان امسال G20 دیروز جمعه اعلام کرد تاییدیه‌ای دریافت کرده مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قصد حضور در اجلاس را دارد.

گفتنی است پیش‌تر بایدن خواستار اخراج روسیه از G20 شده بود و این خبر شوک بزرگی به واشنگتن وارد کرده است.

مقامات آمریکایی گفنتد احتمالا در کوتاه مدت تصمیمی درباره تحریم احتمالی اجلاس وجود نخواهد داشت، چراکه همچنان در حال بررسی جنبه‌های منفی نادیده گرفتن رویداد و واگذاری اجلاس به روسیه و چین هستند.

جو بایدن و مشاوران در حال گفت و گو درباره جگونگی نزدیک شدن به نشست سران گروه 20 هستند.

سایر اخبار برگزیده اوکراین در صبح شنبه 30 آوریل 2022 به شرح زیر است:

درگیری‌های شدید در شرق اوکراین ادامه دارد و یک مقام ارشد دفاعی گفت پیشروی روسیه در چند منطقه در 24 ساعت گذشته با کندی ادامه داشته است،چراکه اوکراینی‌ها مقاومت سرسختانه‌ای انجام می‌دهند.

مقام ارشد دفاعی ایالات متحده افزود به نظر می رسد روس‌ها در حال پیشروی به سمت اسلوویانسک و بارانیوکا در شرق بوده و در حال انجام «برخی پیشروی‌های تدریجی، ناهموار و آهسته به سمت جنوب شرقی و جنوب غربی ایزیوم» در اوکراین هستند.

دیروز جمعه روس‌ها حمله موشکی به هاب راه آهن و خط تدارکاتی اصلی اوکراین به شرق کردند.

بایدن درباره کشته شدن سرباز 22 سال آمریکایی، ویلی جوزف کنسل ابراز تاسف کرده و گفت خیلی غم انگیز است او بچه کوچک{7 ماهه} را از خود بر جای گذاشته است.

خانواده کنسل تایید کردند تنفگدار سابق نیروی دریایی برای کمپانی خصوصی نظامی{مزدوری} کار می‌کرد که در اوکراین کشته شده و جسدش پیدا نشده است.

بحران در ماریوپول ادامه دارد.

روز چهارشنبه کارخانه فولاد به شدت بمباران شد و شهردار ماریوپول از زخمی شدن 600 تن خبر داد.

قرار بود غیرنظامیان از کارخانه تخلیه شوند.

یکی از نظامیان آزوف داخل کارخانه گفت آب و غذای زیادی برایشان نمانده اما هرگز تسلیم نخواهند شد.

گفته شده در حمله موشکی روز پنجشنبه روس‌ها به کی یف، کیلومترها دورتر از دبیرکل سازمان ملل، یک خبرنگار کشته شده است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.