کد خبر : 16641 / /
/

صندوق اعتباری هنر یارانه یک میلیون تومانی عید فطر را به حساب ۷۰ هزار نفر از اعضای خود واریز کرد. واریز این یارانه همزمان با عید فطر بود. زمانی که بسیاری از مردم منتظر واریز یارانه مناسبتی جدیدی بودند.

اخباری مبنی بر پرداخت یارانه عید فطر وجود داشت. یارانه عید فطر اما در کار نبود. برخی از رسانه‌ها مدعی شدند که قرار است به مناسبت عید فطر ۱۴۰۱ یارانه جدیدی با عنوان یارانه عید فطر پرداخت شود.  

اگرچه بسیاری از افراد منتظر واریز یارانه عید فطر بودند اما تنها اعضای صندوق اعتباری هنر یارانه عید فطر را دریافت کردند. ماجرای یارانه یک میلیونی صندوق اعتباری هنر چیست و چه کسانی عضو این صندوق هستند؟

صندوق اعتباری هنر یارانه یک میلیون تومانی عید فطر را به حساب ۷۰ هزار نفر از اعضای خود واریز کرد. واریز این یارانه همزمان با عید فطر بود. زمانی که بسیاری از مردم منتظر واریز یارانه مناسبتی جدیدی بودند.

همزمان با واریز یارانه یک میلیونی صندوق اعتباری هنر این سوال برای بسیاری از مخاطبان پیش آمده که صندوق اعتباری هنر چیست و چگونه می‌توان عضو صندوق اعتباری هنر شد؟

صندوق اعتباری هنر صندوقی است که برای کمک به هنرمندان، روزنامه‌نگاران و نویسندگان ایجاد شده است تا از این افراد در حوزه بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی و حوزه مالی حمایت کند.

بر این اساس تنها افرادی می‌توانند عضو صندوق اعتباری هنر باشند که در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه فعال اشند. این افراد برای عضویت در صندوق اعتباری هنر باید به آدرس

www.honarcredit.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند. در کنار ثبت‌نام در این سامانه،‌افراد باید معرفی‌نامه و مدارکی را ارائه کنند که نشان دهد فرد متقاضی عضویت، در حوزه‌های مد نظر صندوق فعالیت می‌کند.

تخصیص یارانه جدید

​علی بابایی کارنامی نماینده ساری در مجلس گفت: باید آن گپ قیمتی که بین تولید کننده و مصرف کننده برنج وجود دارد را مدیریت کنیم و دولت می‌تواند در این بخش یارانه برنج را مدنظر قرار دهد.

علی بابایی کارنامی ضمن تاکید بر این نکته که ۶۰ الی ۷۰ درصد تولید برنج در استان های شمالی است، با اشاره به افزایش قیمت برنج تاکید کرد: دولت باید قیمت خرید تضمینی برنج را مورد بررسی قرار دهد و نباید به بهانه افزایش قیمت بر سر تولید کننده بکوبیم.

وی با بیان اینکه قیمت مندرج برنج در بازار قیمت واقعی است، گفت: مواد اولیه برای تولید برنج در کشور گران شده است، به عنوان مثال هزینه کود شیمیایی، هزینه کاشت کارگر و تامین آب رو به افزایش بوده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: امسال در استان‌های شمالی منابع آبی برای مباحث کشاورزی ۷ درصد افزایش پیدا کرد ضمن اینکه کشاورز دغدغه های دیگری هم دارد.

بابایی کارنامی با اشاره به سیاست هایی که در چند سال گذشته موجب بهره وری مناسب نشده است، گفت: دولت باید حمایت لازم را از کشاورزان انجام می داد که متاسفانه به درست صورت نپذیرفت.

نماینده مردم ساری با بیان اینکه دولت باید به سمت آبیاری قطره حرکت می‌کرد، اظهار کرد: سیستم مکانیزاسیون در بحث آبدهی در کشاورزی رخ نداده است لذا این دیگر کار کشاورز نیست و کار دولت است و وقتی این کار انجام نشده، کشاورز همه موارد را از جیب خود پرداخت می‌کند و وقتی کشاورز همه موارد را از جیب خود پرداخت کند دیگر قیمت برنج افزایش پیدا خواهد کرد.

بابایی کارنامی ادامه داد: ما تا رسیدن به استانداردهای حمایتی از کشاورزان فاصله زیادی داریم اما باید آن گپ قیمتی که بین تولید کننده و مصرف کننده برنج وجود دارد را مدیریت کنیم و دولت می‌تواند در این بخش یارانه تولید کالاهای اساسی به عنوان برنج را مدنظر قرار دهد. به عنوان مثال اگر برنج کیلویی ۹۰ هزار تومان است، ۵۰ هزار تومان به دست مصرف‌کننده برساند و یارانه مذکور به مصرف‌کننده ارائه شود. بنابراین این مسئله هیچ اشکالی ندارد چرا که دولت سالیانه میلیاردها تومان یارانه پرداخت می‌کند و باید این بخش مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم ساری بیان داشت: متاسفانه اولین مشکلی که ما در موضوع معرفی کالاهایی اساسی داریم این است که برنج به عنوان کالای اساسی خانوار محاسبه نمی شود و این مسئله باید اصلاح شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برنج یک کالای استراتژیک است، گفت: وقتی برنج جزو سبد کالای اساسی قرار گیرد طبیعی است که سیاست های که شامل سایر کالاها شده، شامل برنج هم خواهد شد.

بابایی کارنامی تاکید کرد: ما نباید به بهانه حمایت از مصرف کننده بر سر کشاورز بکوبیم کاری که در بحث مرکبات بر سر کشاورز می‌آوریم چرا که کشاورزان یک سال برای تولید محصول خود زحمت کشیده و بعد تاکید دارند که محصولشان خریداری شود و مسئولین هم می‌گویند این محصول را خریداری خواهند کرد اما زمان برداشت محصول که می‌رسد، دولت دست به صادرات می‌زند.

نماینده مردم ساری تاکید کرد: متاسفانه در سال جاری اکثریت تولیدکنندگان محصولات کشاورزی مناطق شمالی خسارات زیادی متحمل شده و ورشکست شدند و این خسارات را دولت به این این بخش وارد کرده است و در بحث برنج هم همین موضوعات وجود دارد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.