کد خبر : 16677 / /
/

محمد حسن آصفری با اشاره به حذف یارانه آرد و افزایش قیمت نان و ماکارونی بیان کرد: اینکه ما تاکید داریم حذف ارز ترجیحی منجر به فشار به مردم می شود، یکی از نمونه‌های پس لرزه آن اکنون در بحث ماکارونی و نان های صنعتی قابل مشاهده است.

یارانه 45 هزارتومانی دیگر دردی از مردم دوا نمی کند. با حذف ارز 4200 تومانی مبلغ یارانه ها افزایش می یابد. یارانه جدید قرار است واریز شود. دولت مبلغ جدیدی به عنوان یارانه در نظر گرفته است. جزئیات یارانه جدید را در این خبر دنبال کنید.

یارانه 600 هزارتومانی در راه است؟

محمد حسن آصفری گفت: یارانه 45 هزارتومانی دیگر دردی از مردم دوا نمی کند. اگر بناست ارز ترجیحی حذف شود باید به هر فرد حداقل 600 هزار تومان یارانه داده شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، محمد حسن آصفری با اشاره به حذف یارانه آرد و افزایش قیمت نان و ماکارونی بیان کرد: اینکه ما تاکید داریم حذف ارز ترجیحی منجر به فشار به مردم می شود، یکی از نمونه‌های پس لرزه آن اکنون در بحث ماکارونی و نان های صنعتی قابل مشاهده است. دولت باید نظارت خود را بر توزیع ارز ترجیحی افزایش دهد تا اینکه بخواهد آن را حذف کند. حذف یک باره ارز ترجیحی افزایش قیمت ها را به دنبال دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: دولت باید نظارت خود را افزایش دهد و بسنجد که آیا به فردی که ارز ترجیحی را می دهد صلاحیت دارد؟ آیا کالایی که تولید کرده و یا وارد می کند را در اختیار مردم قرار می دهد؟ حذف ارز ترجیحی آثار نامطلوبی به همراه دارد.

آصفری افزود: ماکارونی که خوراک اقشار پایین و متوسط جامعه است با افزایش قیمت از سفره ها حذف می شود. افزایش سه برابری قیمت ماکارونی قطعا به مردم فشار وارد می کند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر هم دولت قصد دارد که ارز ترجیحی را حذف کند، باید یارانه ها را افزایش دهد. یارانه 45 هزارتومانی دیگر دردی از مردم دوا نمی کند. اگر بناست ارز ترجیحی حذف شود باید به هر فرد حداقل 600 هزار تومان یارانه داده شود. مجلس قطعا نسبت به این موضوع کوتاه نمی آید.

وی در ادامه تاکید کرد: توقع است قبل از حذف ارز ترجیحی، یارانه ها افزایش یابد. 60 میلیون نفری که یارانه دریافت می کنند از اقشار ضعیف و متوسط جامعه هستند. خوراک این قشر موادی ساده نظیر ماکارونی و نان های صنعتی بود. انتظار می رود اگر قرار است این روند ادامه یابد دولت در کوتاه ترین زمان نسبت به افزایش یارانه ها اقدام کند. نباید با گرانی فشار بیشتری بر مردم تحمیل شود.

یارانه| از تورم و افزایش پایه پولی و نقدینگی در کشور نیز جلوگیری شود

معاون اول رییس جمهور همچنین به برنامه دولت برای کمک به مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر پس از اجرای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه کشور اشاره و تصریح کرد: دولت به عنوان کمک مالی مبلغی را که تنها برای خرید کالا استفاده می شود برای واریز به حساب بانکی اقشار مختلف در نظر گفته تا در این صورت علاوه بر کمک و از بین بردن اثرات حذف ارز ۴۲۰۰، از تورم و افزایش پایه پولی و نقدینگی در کشور نیز جلوگیری شود.

مخبر همچنین با اشاره به برنامه های دولت در سال جاری از جمله در بخش های مسکن و حذف فقر مطلق در جامعه افزود: با برگزاری جلسات و تبیین بخشنامه در دولت مقرر شده اجاره منازل مسکونی در تهران، استان ها و شهرستان ها بیش از ۲۵ درصد افزایش نیابد و تضمین های اجرایی برای این برنامه دولت هم به طور کامل در نظر گرفته شده است.  

معاون اول رییس جمهور همچنین از تخصیص ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن برای قشرهای آسیب پذیر خبر داد و اتمام بخش های نیمه تمام طرح مسکن مهر، برنامه دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال و همچنین مالیات بر خانه های خالی را از دیگر برنامه های دولت برای پیشبرد برنامه های مسکن مردم بویژه زوج های جوان در چهار سال آینده برشمرد.  

یارانه| دولت طرح های مختلفی را برای حذف فوری فقر مطلق در نظر گرفته است

مخبر در ادامه با اشاره به شعارها و قول های  رئیسی در زمان رقابت های انتخاباتی ریاست جمهور به منظور حذف فقر مطلق در کشور، گفت: دولت طرح های مختلفی را برای حذف فوری فقر مطلق در نظر گرفته است که از جمله آن می توان به واگذاری سهام به دهک های پایین اشاره کرد که مصمم هستیم این وعده رئیس جمهوری تا پایان سال جاری محقق و عملیاتی شود.  

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به تغییر قیمت برخی کالاها در کشور ادامه داد: این گرانی ها دلایل مختلفی دارد که علاوه بر مشکلات انباشته شده از گذشته و دلایل ساختاری، می توان به برخی مصوبات و الزامات در بودجه، موضوعات مرتبط با ارز ترجیحی، بالا رفتن قیمت های جهانی برخی کالاهای اساسی، موضوع ۹ درصد ارزش افزوده، تغییر عوارض گمرکی و نیز تحولات بین المللی در منطقه به ویژه جنگ اکراین اشاره کرد که دیگر کشورها را نیز متاثر ساخته است.  

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.