کد خبر : 16752 / /
/

کارشناسان، در گیرودار شایعه‌هایی که پخش آن‌ها به منابع داخلی کرملین نسبت داده شده است مبنی بر این‌که پوتین احتمالا به دلیل ابتلا به سرطان تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت، برای مشاهده نشانه‌های بیشتری از بیماری، حضور ولادیمیر پوتین در انظار عمومی را به‌دقت زیر نظر دارند.

ناظران روسیه در مورد میزان زیاد شایعه‌های بیماری پوتین اختلاف نظر دارند و حتی برخی معتقدند که مخصوصا با در نظر گرفتن میزان نظارت روسیه بر اخبار رسانه‌ها در مورد رئیس‌جمهوری این شایعه‌ها می‌تواند ترفندی عمدی از سوی کرملین باشد.

کارشناسان، در گیرودار شایعه‌هایی که پخش آن‌ها به منابع داخلی کرملین نسبت داده شده است مبنی بر این‌که پوتین احتمالا به دلیل ابتلا به سرطان تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت، برای مشاهده نشانه‌های بیشتری از بیماری، حضور ولادیمیر پوتین در انظار عمومی را به‌دقت زیر نظر دارند.

بنابر گزارش ایندیپندنت، به نظر می‌رسد منشا این شایعه‌ها کانال تلگرامی روسیه، جنرال اس‌وی‌آر (General SVR) باشد که مدعی شد پزشکان پوتین به او هشدار داده‌اند که عمل جراحی ممکن است برای «مدت کوتاهی» به ناتوانی او منجر شود و رئیس‌جمهوری باید در این مدت قدرت را به یکی از دستیارانش بسپارد.

هیچ تایید رسمی در مورد بیماری آقای پوتین وجود ندارد - کرملین این گزارش‌ها را نه تایید و نه تکذیب کرده است- اما ویدیوها و تصاویر جدیدی که او را ضعیف، بی‌قرار و با صورت پف کرده نشان می‌دهد، به گمانه‌زنی‌هایی دامن زده است که می‌گوید ممکن است این مرد ۶۹ ساله به یکی از چند بیماری‌ ازجمله زوال عقل، پارکینسون یا سرطان مبتلا باشد.

ناظران روسیه در مورد میزان زیاد این شایعه‌های بیماری اختلاف نظر دارند و حتی برخی معتقدند که مخصوصا با در نظر گرفتن میزان نظارت روسیه بر اخبار رسانه‌ها در مورد رئیس‌جمهوری این شایعه‌ها می‌تواند ترفندی عمدی از سوی کرملین باشد.

تازه‌ترین ادعا در مورد وضعیت سلامت پوتین را کانالی تلگرامی مطرح کرد که ظاهرا آن را یک سپهبد سابق سرویس اطلاعات خارجی روسیه-اس‌وی‌آر (SVR) با نام مستعار «ویکتور میخایلوویچ» اداره می‌کند. به گزارش نیویورک پست، در ویدیوی منتشر شده در این کانال ادعا شده است که آقای پوتین اخیرا با نیکلای پاتروشف، دستیار نزدیک و دبیر شورای امنیت روسیه گفت‌وگوی صمیمانه دو ساعته‌ داشته است.

به آقای پاتروشف، رئیس سابق سرویس امنیت فدرال-اف‌اس‌بی (FSB)گفته شد که ممکن است سکان قدرت به مدت چند روز به او سپرده شود و رئیس‌جمهوری «به صراحت» به او گفت که «تقریبا او تنها دوست و معتمد واقعی‌اش در نظام قدرت است.»

ترزا فالون، بنیان‌گذار و مدیر مرکز مطالعات اروپا آسیای روسیه – سی‌آر‌یی‌ای‌اس (CREAS) در بروکسل، به ایندیپندنت گفت: «می‌توانم بگویم که گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد وضعیت سلامت رئیس‌جمهوری پوتین وجود دارد.»

او گفت: «[پوتین] همیشه سعی داشته است بر تناسب اندام و قدرت بدنی با‌عنوان بخشی از وجهه خود تاکید کند. بیماری با روایت‌پردازی دقیق و سالیان سال کرملین در مورد نیرومندی پوتین جور درنمی‌آید.»

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.